Volkswagen urychluje strategií ACCELERATE svou elektrifikační ofenzivu, aby mohl trvale udržitelnou mobilitu zpřístupnit ještě většímu počtu lidí. Již v roce 2025, a tím o 2 roky dříve, než bylo původně plánováno, bude na trh v segmentu malých vozů uvedeno vozidlo z rodiny ID. Jeho základní cena bude přibližně 20 000 eur. Prvním výhledem na toto vozidlo je studie ID. LIFE, která byla představena na mezinárodním autosalonu IAA MOBILITY 2021 v Mnichově.
Vize malého elektromobilu do města staví do popředí člověka a společné zážitky. Studie proto kombinuje trvalou udržitelnost a digitalizaci s neobvykle flexibilním konceptem používání. ID. LIFE lze používat například jako promítací sál, hrací centrum nebo k odpočinku pod širým nebem.
„ID. LIFE je naší vizí městské elektromobility příští generace. Studie ukazuje první výhled na model ID. v segmentu malých vozů, který uvedeme na trh v roce 2025 v cenové třídě kolem 20 000 eur. Elektromobilitu tak zpřístupníme ještě většímu počtu lidí,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „ID. LIFE jsme důsledně přizpůsobili požadavkům mladé cílové skupiny. Jsme přesvědčeni o tom, že v budoucnosti bude automobil v ještě větší míře odrážet životní styl. Budoucím zákazníkům nepůjde jen o mobilitu, nýbrž mnohem více o to, co se svým vozem mohou zažít. ID. LIFE je naší odpovědí na tento požadavek.“
Minimalistický designDesign studie ID. LIFE je nápadný svým jasným minimalistickým pojetím a vysokou kvalitou. Designéři se zřekli ozdobných prvků a dalších doplňků na povrchu karoserie i komplexních kombinací materiálů. K puristickému vzhledu přispívají také horizontální předěly mezi karoserií, prosklenými plochami a střechou. Individualizovatelná a odnímatelná střecha z tkaniny se vzduchovými komorami umožňuje v ID. LIFE prožívat „open-air“ pocit z jízdy. Toto řešení navíc také snižuje hmotnost.
Elektromotor pohání přední kolaID. LIFE vychází z menší, speciálně pro segment malých vozů vyvinuté varianty modulární platformy MEB pro elektromobily. Poprvé je tak vozidlo koncipované na základě platformy MEB vybaveno pohonem předních kol. ID. LIFE s elektromotorem o výkonu 172 kW (234 k) zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy. Baterie s kapacitou 57 kWh umožňuje dojezd cca 400 kilometrů (WLTP).
„ID. LIFE je dalším důkazem jedinečné flexibility platformy MEB. Od malých vozů až po MPV jsou na této platformě realizovatelné všechny automobilové koncepty,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za vývoj. „MEB je nejlépe rozšiřitelná elektromobilová platforma v automobilovém průmyslu. S využíváním potenciálu platformy MEB teprve začínáme. Výkon, kapacitu nabíjení a dojezd budeme dále zlepšovat softwarovými aktualizacemi a s každým novým modelem.“
Přírodní a recyklované materiályTrvale udržitelný charakter studie ID. LIFE je patrný především z výběru materiálů včetně laků. Čirému laku karoserie dodávají přirozenou barvu dřevěné třísky, biologický základ mají i tvrdicí přísady. Tkanina se vzduchovými komorami pro střechu a přední kryt je vyrobena 100% z recyklovaných lahví PET. V interiéru zaujme kombinace dřeva u rámečků na přístrojové desce a v prostoru zadních sedadel s materiálem Artvelours Eco pro čalounění sedadel a výplně dveří. Jako základní suroviny pro výrobu pneumatik studie ID. LIFE posloužily mimo jiné bio olej, přírodní kaučuk a rýžové plevy.
Multifunkční interiérID. LIFE je spolehlivým partnerem pro nejrůznější digitální zážitky. Interiér lze snadno proměnit například v kino nebo hrací místnost. Výbava zahrnuje hrací konzole a projektor. Jako obrazovka slouží promítací plátno, které se v případě potřeby vysune z přístrojové desky. Individuálně lze připojit i další zařízení, jejichž napájení zajistí zásuvka 230 V/16 A v interiéru. Koncept sedadel je extrémně flexibilní vzhledem k požadavku, aby byl vůz spolehlivým partnerem pro všechny životní situace. Přední řadu sedadel lze kompletně sklopit. Společně s rovněž sklopnými zadními sedadly je tak možné realizovat bezpočet variant od instalace sedadel jako v kině přes dvoumetrové lůžko až po nákladní variantu s maximálně využitelným zavazadlovým prostorem.
Inovativní koncept digitálního ovládáníKamery a displej nahradily jak vnější, tak vnitřní zpětná zrcátka. Zásadní jízdní funkce se ovládají dotykovou plochou na šestiúhelníkovém volantu, který postrádá horní část věnce. Do ovládacího systému lze navíc integrovat chytrý telefon. Prostřednictvím vlastního zařízení, ať se jedná o chytrý telefon nebo tablet, může řidič ovládat například navigační systém. Hudbu, videa a hry, uložené v těchto zařízeních, lze snadno používat i ve studii ID. LIFE. K jejich zobrazování poslouží promítací plátno.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.