Volkswagen urychluje strategií ACCELERATE svou elektrifikační ofenzivu, aby mohl trvale udržitelnou mobilitu zpřístupnit ještě většímu počtu lidí. Již v roce 2025, a tím o 2 roky dříve, než bylo původně plánováno, bude na trh v segmentu malých vozů uvedeno vozidlo z rodiny ID. Jeho základní cena bude přibližně 20 000 eur. Prvním výhledem na toto vozidlo je studie ID. LIFE, která byla představena na mezinárodním autosalonu IAA MOBILITY 2021 v Mnichově.
Vize malého elektromobilu do města staví do popředí člověka a společné zážitky. Studie proto kombinuje trvalou udržitelnost a digitalizaci s neobvykle flexibilním konceptem používání. ID. LIFE lze používat například jako promítací sál, hrací centrum nebo k odpočinku pod širým nebem.
„ID. LIFE je naší vizí městské elektromobility příští generace. Studie ukazuje první výhled na model ID. v segmentu malých vozů, který uvedeme na trh v roce 2025 v cenové třídě kolem 20 000 eur. Elektromobilitu tak zpřístupníme ještě většímu počtu lidí,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „ID. LIFE jsme důsledně přizpůsobili požadavkům mladé cílové skupiny. Jsme přesvědčeni o tom, že v budoucnosti bude automobil v ještě větší míře odrážet životní styl. Budoucím zákazníkům nepůjde jen o mobilitu, nýbrž mnohem více o to, co se svým vozem mohou zažít. ID. LIFE je naší odpovědí na tento požadavek.“
Minimalistický designDesign studie ID. LIFE je nápadný svým jasným minimalistickým pojetím a vysokou kvalitou. Designéři se zřekli ozdobných prvků a dalších doplňků na povrchu karoserie i komplexních kombinací materiálů. K puristickému vzhledu přispívají také horizontální předěly mezi karoserií, prosklenými plochami a střechou. Individualizovatelná a odnímatelná střecha z tkaniny se vzduchovými komorami umožňuje v ID. LIFE prožívat „open-air“ pocit z jízdy. Toto řešení navíc také snižuje hmotnost.
Elektromotor pohání přední kolaID. LIFE vychází z menší, speciálně pro segment malých vozů vyvinuté varianty modulární platformy MEB pro elektromobily. Poprvé je tak vozidlo koncipované na základě platformy MEB vybaveno pohonem předních kol. ID. LIFE s elektromotorem o výkonu 172 kW (234 k) zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy. Baterie s kapacitou 57 kWh umožňuje dojezd cca 400 kilometrů (WLTP).
„ID. LIFE je dalším důkazem jedinečné flexibility platformy MEB. Od malých vozů až po MPV jsou na této platformě realizovatelné všechny automobilové koncepty,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za vývoj. „MEB je nejlépe rozšiřitelná elektromobilová platforma v automobilovém průmyslu. S využíváním potenciálu platformy MEB teprve začínáme. Výkon, kapacitu nabíjení a dojezd budeme dále zlepšovat softwarovými aktualizacemi a s každým novým modelem.“
Přírodní a recyklované materiályTrvale udržitelný charakter studie ID. LIFE je patrný především z výběru materiálů včetně laků. Čirému laku karoserie dodávají přirozenou barvu dřevěné třísky, biologický základ mají i tvrdicí přísady. Tkanina se vzduchovými komorami pro střechu a přední kryt je vyrobena 100% z recyklovaných lahví PET. V interiéru zaujme kombinace dřeva u rámečků na přístrojové desce a v prostoru zadních sedadel s materiálem Artvelours Eco pro čalounění sedadel a výplně dveří. Jako základní suroviny pro výrobu pneumatik studie ID. LIFE posloužily mimo jiné bio olej, přírodní kaučuk a rýžové plevy.
Multifunkční interiérID. LIFE je spolehlivým partnerem pro nejrůznější digitální zážitky. Interiér lze snadno proměnit například v kino nebo hrací místnost. Výbava zahrnuje hrací konzole a projektor. Jako obrazovka slouží promítací plátno, které se v případě potřeby vysune z přístrojové desky. Individuálně lze připojit i další zařízení, jejichž napájení zajistí zásuvka 230 V/16 A v interiéru. Koncept sedadel je extrémně flexibilní vzhledem k požadavku, aby byl vůz spolehlivým partnerem pro všechny životní situace. Přední řadu sedadel lze kompletně sklopit. Společně s rovněž sklopnými zadními sedadly je tak možné realizovat bezpočet variant od instalace sedadel jako v kině přes dvoumetrové lůžko až po nákladní variantu s maximálně využitelným zavazadlovým prostorem.
Inovativní koncept digitálního ovládáníKamery a displej nahradily jak vnější, tak vnitřní zpětná zrcátka. Zásadní jízdní funkce se ovládají dotykovou plochou na šestiúhelníkovém volantu, který postrádá horní část věnce. Do ovládacího systému lze navíc integrovat chytrý telefon. Prostřednictvím vlastního zařízení, ať se jedná o chytrý telefon nebo tablet, může řidič ovládat například navigační systém. Hudbu, videa a hry, uložené v těchto zařízeních, lze snadno používat i ve studii ID. LIFE. K jejich zobrazování poslouží promítací plátno.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.