Koncept Volkswagen ID. Life - předobraz nového minimalisty za 500 000 Kč

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 7. září 2021, 00:31 Google+

Volkswagen urychluje strategií ACCELERATE svou elektrifikační ofenzivu, aby mohl trvale udržitelnou mobilitu zpřístupnit ještě většímu počtu lidí. Již v roce 2025, a tím o 2 roky dříve, než bylo původně plánováno, bude na trh v segmentu malých vozů uvedeno vozidlo z rodiny ID. Jeho základní cena bude přibližně 20 000 eur. Prvním výhledem na toto vozidlo je studie ID. LIFE, která byla představena na mezinárodním autosalonu IAA MOBILITY 2021 v Mnichově.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept Volkswagen ID. LIFE

Koncept Volkswagen ID. LIFE | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Vize malého elektromobilu do města staví do popředí člověka a společné zážitky. Studie proto kombinuje trvalou udržitelnost a digitalizaci s neobvykle flexibilním konceptem používání. ID. LIFE lze používat například jako promítací sál, hrací centrum nebo k odpočinku pod širým nebem.

„ID. LIFE je naší vizí městské elektromobility příští generace. Studie ukazuje první výhled na model ID. v segmentu malých vozů, který uvedeme na trh v roce 2025 v cenové třídě kolem 20 000 eur. Elektromobilitu tak zpřístupníme ještě většímu počtu lidí,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „ID. LIFE jsme důsledně přizpůsobili požadavkům mladé cílové skupiny. Jsme přesvědčeni o tom, že v budoucnosti bude automobil v ještě větší míře odrážet životní styl. Budoucím zákazníkům nepůjde jen o mobilitu, nýbrž mnohem více o to, co se svým vozem mohou zažít. ID. LIFE je naší odpovědí na tento požadavek.“

img-responsive

Koncept Volkswagen ID. LIFE | foto: Volkswagen

Minimalistický design
Design studie ID. LIFE je nápadný svým jasným minimalistickým pojetím a vysokou kvalitou. Designéři se zřekli ozdobných prvků a dalších doplňků na povrchu karoserie i komplexních kombinací materiálů. K puristickému vzhledu přispívají také horizontální předěly mezi karoserií, prosklenými plochami a střechou. Individualizovatelná a odnímatelná střecha z tkaniny se vzduchovými komorami umožňuje v ID. LIFE prožívat „open-air“ pocit z jízdy. Toto řešení navíc také snižuje hmotnost.

img-responsive

Koncept Volkswagen ID. LIFE | foto: Volkswagen

Elektromotor pohání přední kola
ID. LIFE vychází z menší, speciálně pro segment malých vozů vyvinuté varianty modulární platformy MEB pro elektromobily. Poprvé je tak vozidlo koncipované na základě platformy MEB vybaveno pohonem předních kol. ID. LIFE s elektromotorem o výkonu 172 kW (234 k) zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy. Baterie s kapacitou 57 kWh umožňuje dojezd cca 400 kilometrů (WLTP).

„ID. LIFE je dalším důkazem jedinečné flexibility platformy MEB. Od malých vozů až po MPV jsou na této platformě realizovatelné všechny automobilové koncepty,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za vývoj. „MEB je nejlépe rozšiřitelná elektromobilová platforma v automobilovém průmyslu. S využíváním potenciálu platformy MEB teprve začínáme. Výkon, kapacitu nabíjení a dojezd budeme dále zlepšovat softwarovými aktualizacemi a s každým novým modelem.“

img-responsive

Koncept Volkswagen ID. LIFE | foto: Volkswagen

Přírodní a recyklované materiály
Trvale udržitelný charakter studie ID. LIFE je patrný především z výběru materiálů včetně laků. Čirému laku karoserie dodávají přirozenou barvu dřevěné třísky, biologický základ mají i tvrdicí přísady. Tkanina se vzduchovými komorami pro střechu a přední kryt je vyrobena 100% z recyklovaných lahví PET. V interiéru zaujme kombinace dřeva u rámečků na přístrojové desce a v prostoru zadních sedadel s materiálem Artvelours Eco pro čalounění sedadel a výplně dveří. Jako základní suroviny pro výrobu pneumatik studie ID. LIFE posloužily mimo jiné bio olej, přírodní kaučuk a rýžové plevy.

img-responsive

Koncept Volkswagen ID. LIFE | foto: Volkswagen

Multifunkční interiér
ID. LIFE je spolehlivým partnerem pro nejrůznější digitální zážitky. Interiér lze snadno proměnit například v kino nebo hrací místnost. Výbava zahrnuje hrací konzole a projektor. Jako obrazovka slouží promítací plátno, které se v případě potřeby vysune z přístrojové desky. Individuálně lze připojit i další zařízení, jejichž napájení zajistí zásuvka 230 V/16 A v interiéru. Koncept sedadel je extrémně flexibilní vzhledem k požadavku, aby byl vůz spolehlivým partnerem pro všechny životní situace. Přední řadu sedadel lze kompletně sklopit. Společně s rovněž sklopnými zadními sedadly je tak možné realizovat bezpočet variant od instalace sedadel jako v kině přes dvoumetrové lůžko až po nákladní variantu s maximálně využitelným zavazadlovým prostorem.

img-responsive

Koncept Volkswagen ID. LIFE | foto: Volkswagen

img-responsive

Koncept Volkswagen ID. LIFE | foto: Volkswagen

Inovativní koncept digitálního ovládání
Kamery a displej nahradily jak vnější, tak vnitřní zpětná zrcátka. Zásadní jízdní funkce se ovládají dotykovou plochou na šestiúhelníkovém volantu, který postrádá horní část věnce. Do ovládacího systému lze navíc integrovat chytrý telefon. Prostřednictvím vlastního zařízení, ať se jedná o chytrý telefon nebo tablet, může řidič ovládat například navigační systém. Hudbu, videa a hry, uložené v těchto zařízeních, lze snadno používat i ve studii ID. LIFE. K jejich zobrazování poslouží promítací plátno.

Vytisknout

Diskuze: Koncept Volkswagen ID. Life - předobraz nového minimalisty za 500 000 Kč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

S konkrétní sumou peněz hledám ideální ojeté auto z koncernu VW. Jak na to?

První foto nového Mitsubishi ASX

Nové Mitsubishi ASX. První foto slibuje naprosto razantní změnu, počkáme si ale

DS 4

DS 4 získal cenu za nejkrásnější auto roku 2022

Ilustrační foto

Program Škoda Plus bilancuje rok 2021. Jedna záhada čeká na odpověď

Toyota bZ4X

První elektrické SUV od Toyoty s názvem bZ4X bude na trhu elektromobilů zajímavou alternativou

Ups, tak tohle se nepovedlo

Znovu už ne! Toto se vážně nepovedlo

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Britové vybrali plug-in hybrid roku 2021

Kia EV6 v prestižním soutěžním klání magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘

Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

Ilustrační foto

Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

reklama

Doporučujeme

První skica dostupného elektrického SUV Fisker

Reuters: Začínající výrobci elektroaut hledají levné cesty k masové výrobě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

  2. Znovu už ne! Toto se vážně nepovedlo

  3. Britové vybrali plug-in hybrid roku 2021

  4. První elektrické SUV od Toyoty s názvem bZ4X bude na trhu elektromobilů zajímavou alternativou

  5. Program Škoda Plus bilancuje rok 2021. Jedna záhada čeká na odpověď

  6. DS 4 získal cenu za nejkrásnější auto roku 2022

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud