Dacia potvrzuje své ambice v segmentu C novým rodinným sedmimístným modelem za méně než 15 000 €. Dacia Jogger se představuje jako čtvrtý pilíř produktové strategie značky Dacia. Po malém městském 100 % elektrickém voze (Spring), kompaktním voze (Sandero) a SUV (Duster) přichází Dacia s přepracovaným rodinným modelem se 7 místy. Tato novinka přichází v rámci obnovy sortimentu Dacia, jež bude do roku 2025 završena dalšími dvěma novými modely.
DYNAMICKÁ LINIE
Dacia Jogger má vertikální přední masku s širokou mřížkou, která je typická pro značku Dacia. Výrazné blatníky, kola v rozích karoserie a spoiler na zadních dveřích dodávají vozu dynamiku. Svislá zadní světla zajišťují co největší vstup do zavazadlového prostoru a jejich tvar zvýrazňuje široké zadní blatníky a dotváří tak robustní vzhled vozu. Dacia Jogger podporuje outdoorový styl střešními lištami, zvýrazněnými podběhy a vysokou světlou výškou (200 mm bez zatížení), díky čemuž se přizpůsobí jakémukoliv typu vozovky.
VELKORYSÉ ROZMĚRY
Je vybavena koly o velkém průměru (660 mm) s vysokou bočnicí pneumatiky. Dacia Jogger tak vyzařuje dojem robustnosti. Její velkorysý rozvor 2,90 m, výška kabiny 912 mm a svislá zadní část (svislá zadní světla, velmi široké zadní dveře, nízko položený práh) přispívají k vnitřní prostornosti, včetně zavazadlového prostoru. Zvětšená délka zadních dveří a boční odsazení na úrovni oken (30 mm) usnadňují nastupování na zadní sedadla. Dacia Jogger je se svými 4,55 m nejdelším vozem v nabídce Dacia. Tyto rozměry jsou nejen rodinami vyhledávány pro mnohostranné každodenní využití.
SVĚTELNÝ PODPIS VE TVARU PÍSMENE Y
Přední a zadní optika zahrnuje nový světelný podpis Dacie ve tvaru Y. Technologie LED byla využita v předních denních světlech i v potkávacích světlech. Kromě snížené spotřeby elektřiny, poskytují lepší světelnou účinnost jak ve dne, tak hlavně v noci, tím i lepší viditelnost sebe a ostatních účastníků provozu.
MODULÁRNÍ STŘEŠNÍ LIŠTY
Některé verze Dacia Jogger jsou vybaveny modulárními podélnými střešními lištami, které je možné upravit jen několika otočeními klíče na příčníky. Střešní lišty se mohou využít pro jakoukoliv přepravu včetně té neočekávané, nosič vytvořený z těchto lišt unese až 80 kg (kola, lyže, střešní box apod.). Tento důmyslný patentovaný systém ztělesňuje ducha Dacie: chytrý, praktický, jednoduchý a ekonomický.
ŠIROKÁ PALUBNÍ DESKA
Dojem z interiéru podtrhují kvalitní materiály a vhodně zvolené barevné kombinace. Dacia využila horizontálně členěnou palubní desku jejíž horní a spodní část odděluje středový pás, který může být čalouněný textilií. Nad tímto pásem se nacházejí důležité prvky pro řidiče (přístrojový štít, multimediální obrazovka) a pod ním, stále na dosah ruky, ovládání manuální, či automatické klimatizace. Stejný textilní potah se nachází na středové loketní opěrce a loketních opěrkách předních dveřích.
POHODLÍ PRO VŠECHNY CESTUJÍCÍ
V závislosti na verzi využívají cestující ve druhé řadě sklopné stolky vybavené držákem pohárku. Jsou posuvné o 70 mm, čímž se přizpůsobí potřebám každého pasažéra. 2. řada je vybavena také dvěma úchyty ISOFIX pro auto sedačky na krajních sedadlech. Díky tomu je zajištěno optimální uchycení sedačky a tím i bezpečnost dětí.
Co se týče cestujících ve 3. řadě, každý má samostatné sedadlo, loketní opěrku a výklopné zadní okénko pro lepší výhled na silnici. Všechny řady sedadel mají stropní světlo. Výška sedadel (375 mm ve 2. řadě 2; 236 mm ve 3. řadě) poskytuje ještě větší komfort na zadních sedadlech 2. a 3. řady.
ÚLOŽNÝ PROSTOR VE VŠECH ŘADÁCH
Dacia Jogger disponuje 24 litry úložných prostorů rozmístěných po celém vozidle, takže je mohou využívat všichni cestující. Mezi ty hlavní patří uzavřená přihrádka v palubní desce o objemu 7 litrů, úložný prostor v předních a zadních dveřích, kam se vejde litrová láhev, uzavřená středová schránka o objemu 1,3 litrů a celkem šest držáků na nápoje.
MULTIFUNKČNÍ VŮZ
Zadní prostor je tvořen lavicí s třemi sklopnými sedadly 2/3-1/3 (ve 2. řadě) a dvěma samostatnými sklopnými pevně umístěnými sedadly 50/50 (ve 3. řadě).
Maximální kapacita nákladu dosahuje 1 819 litrů VDA v pětimístné verzi, pokud je 2. řada sklopená!
V sedmimístné verzi je kapacita nákladu 1 807 litrů VDA, pokud je 2. řada sklopená a 3. řada vyjmuta. 3. řadu je možné také přiklopit k lavici 2. řady, kterou lze rovněž složit. V této pozici je objem nákladního prostoru až 1 594 litrů VDA.
VYNIKAJÍCÍ PŘÍSTUP I DO TŘETÍ ŘADY
Díky délce 4,55 m a velkorysému rozvoru 2,90 m poskytuje Dacia Jogger nejlepší prostornost na trhu. 2. řada přestavuje dobrou úroveň komfortu stejnou výškou sedadel (758 mm) i prostorem pro nohy a kolena jako vpředu. Dacia Jogger nabízí nejlepší přístup do 3. řady díky výklopnému mechanismu druhé řady. Světlá výška 855 mm a prostor pro kolena (127 mm) ve 3. řadě ji řadí mezi nejlepší sedmimístná vozidla na trhu, jelikož umožňuje pohodlné sezení dvou dospělých osob.
ePRAKTICKÝ A VARIABILNÍ ZAVAZADLOVÝ PROSTOR
Objem kufru je 708 litrů VDA při konfiguraci s 5 místy a 160 litrů VDA v konfiguraci se 7 místy. Díky výšce nákladového prostoru (661 mm) a délce zavazadelníku (1 150 mm) mohou rodiny vodorovně převážet dětský kočárek a dětské kolo, aniž by musely odmontovat sedadlo, stačí sklopit jednu sedačku ve 3. řadě. Sportovci mohou převážet kompletní golfovou soupravu, pokud jednoduše vyjmou 3. řadu. Aby se lépe využil prostor a doprava byla bezpečnější, kufr má elastické popruhy a čtyři upevňovací oka. Je zde rovněž zabudována zásuvka na 12V. Dacia Jogger je také vybavena třemi háčky: dvěma v kufru a jedním vpředu na straně spolujezdce. Ideální k zavěšení tašky.
PLATFORMA NOVÉ GENERACE DACIA
Rodina platforem CMF-B byla uvedena u třetí generace modelů Sandero, Sandero Stepway a Logan a představuje srdce produktové strategie u modelů segmentu B a C. Dacia Jogger využívá specifický zadní modul pro délku do 4,55m a poskytuje tak prostor a multifunkční využití vozu segmentu C.
Aerodynamika vozidla byla při vývoji na předním místě, a i díky ložiskům kol s nízkým třením, zakrytování podvozku a další optimalizaci, jako třeba automaticky ovládaným klapkám v přední části se povedlo docílit velmi nízké spotřeby paliva a emisí CO2
NOVÝ MOTOR TCE 110
Dacia Jogger je vybavená zcela novým benzínovým motorem TCe 110 s manuální šestirychlostní převodovkou. TCe 110 je tříválcový motor 1.0 L turbo s přímým vstřikováním paliva o výkonu 110 koní. Hliníkový blok motoru umožnil snížit jeho váhu. Tento motor s točivým momentem 200 Nm je nejvýkonnější z řady nabízené u Dacia Jogger.
Nový TCe 110 představuje technické inovace, které zvyšují jeho výkon, zlepšují spotřebu paliva a snižují emise CO2. Variabilní časování ventilů, variabilní olejové čerpadlo a využití řady účinnějších materiálů podporují výkon a snižují spotřebu paliva a opotřebení. Integrované výfukové potrubí, filtr pevných částic a přímé vstřikování pomáhají snižovat emise CO2. Takto vybavený motor TCe 110 kombinuje nejnovější technologie a nabízí zákazníkům nejlepší potěšení z jízdy a nejlepší možný poměr výkon / spotřeba.
DACIA LPG: DVOJÍ PALIVO BENZÍN-LPG
Dacia je jediný konstruktér, který nabízí kompletní řadu vozidel na dvojí palivo, benzín a plyn LPG. Tovární implementace této technologie zaručuje bezpečnost a spolehlivost. Trvání konstrukční záruky, servisní intervaly a náklady na údržbu, kapacita palivové nádrže je identická jako u benzínové verze (nádrž LPG se nachází na místě rezervního kola). Smíšená spotřeba v cyklu WLTP začíná u 7.6 L/100 km* (čili 121 g CO2/km*) na motor 1.0 L TCe 100 LPG.
Při jízdě na LPG vypouští Dacia Jogger průměrně o 10 % emisí CO2 méně než odpovídající benzínový motor. Poskytuje navíc dojezd přes 1 100 km díky svým 2 nádržím: 40 L na LPG a 50 L na benzín. Použití LPG u Dacie je snadné, zpříjemňuje řízení, snižuje emise CO2 a umožňuje velký dojezd na jednotankování. V některých zemích lze při používání dvojího paliva benzín/LPG využít různé pobídky, nižší daň,nízkou nákupní cenu v čerpací stanici nebo absenci ekologické přirážky či omezení provozu.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.