V loňském roce Nissan představil koncept Z Proto. Nyní se ukázal sériový Nissan Z, který je se svým předobrazem takřka totožný, nejvýraznější změnou je spoiler na víku zavazadlového prostoru.
Nissan Z si zachovává proporce předvýrobního prototypu, včetně dlouhé kapoty se svalnatými liniemi a siluetou, která odráží model první generace. Sériový vůz si ponechal poněkud kontroverzní hranatou mřížku chladiče. Přední světlomety se světly pro denní svícení jsou inspirovány legendárním Datsunem Fairlady 240Z ze 70. let. K dispozici budou tři pevné barvy karoserie a šest dvoubarevných barev.
Nissan Z bude poháněn 3,0 litrovým twin-turbem V6. Tento motor je naladěn na výkon 400 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 475 N.m. Nové "Zetko" je tak o podstatných 60 koní silnější, než jeho přímý rival od Toyoty.
K dispozici bude volba dvou převodovek. První z nich je 6 stupňová manuální převodovka. Ta obdrží kompozitní hnací hřídel vyrobenou z uhlíkových vláken. Druhou možností bude 9 stupňová automatická převodovka. V obou případech bude točivý moment přenášen na zadní kola.
Nový Nissan Z bude nabízen ve dvou verzích: Performance a Sport. První z nich je vybaven 19palcovými koly s pneumatikami 255/40 vpředu a 275/35 vzadu (245/45 u sportu) a mechanickým diferenciálem s omezenou svorností. Cena by ve Spojených státech měla začínat na 40 000 USD (asi 870 000 Kč).
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?