V loňském roce Nissan představil koncept Z Proto. Nyní se ukázal sériový Nissan Z, který je se svým předobrazem takřka totožný, nejvýraznější změnou je spoiler na víku zavazadlového prostoru.
Nissan Z si zachovává proporce předvýrobního prototypu, včetně dlouhé kapoty se svalnatými liniemi a siluetou, která odráží model první generace. Sériový vůz si ponechal poněkud kontroverzní hranatou mřížku chladiče. Přední světlomety se světly pro denní svícení jsou inspirovány legendárním Datsunem Fairlady 240Z ze 70. let. K dispozici budou tři pevné barvy karoserie a šest dvoubarevných barev.
Nissan Z bude poháněn 3,0 litrovým twin-turbem V6. Tento motor je naladěn na výkon 400 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 475 N.m. Nové "Zetko" je tak o podstatných 60 koní silnější, než jeho přímý rival od Toyoty.
K dispozici bude volba dvou převodovek. První z nich je 6 stupňová manuální převodovka. Ta obdrží kompozitní hnací hřídel vyrobenou z uhlíkových vláken. Druhou možností bude 9 stupňová automatická převodovka. V obou případech bude točivý moment přenášen na zadní kola.
Nový Nissan Z bude nabízen ve dvou verzích: Performance a Sport. První z nich je vybaven 19palcovými koly s pneumatikami 255/40 vpředu a 275/35 vzadu (245/45 u sportu) a mechanickým diferenciálem s omezenou svorností. Cena by ve Spojených státech měla začínat na 40 000 USD (asi 870 000 Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?