V loňském roce Nissan představil koncept Z Proto. Nyní se ukázal sériový Nissan Z, který je se svým předobrazem takřka totožný, nejvýraznější změnou je spoiler na víku zavazadlového prostoru.
Nissan Z si zachovává proporce předvýrobního prototypu, včetně dlouhé kapoty se svalnatými liniemi a siluetou, která odráží model první generace. Sériový vůz si ponechal poněkud kontroverzní hranatou mřížku chladiče. Přední světlomety se světly pro denní svícení jsou inspirovány legendárním Datsunem Fairlady 240Z ze 70. let. K dispozici budou tři pevné barvy karoserie a šest dvoubarevných barev.
Nissan Z bude poháněn 3,0 litrovým twin-turbem V6. Tento motor je naladěn na výkon 400 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 475 N.m. Nové "Zetko" je tak o podstatných 60 koní silnější, než jeho přímý rival od Toyoty.
K dispozici bude volba dvou převodovek. První z nich je 6 stupňová manuální převodovka. Ta obdrží kompozitní hnací hřídel vyrobenou z uhlíkových vláken. Druhou možností bude 9 stupňová automatická převodovka. V obou případech bude točivý moment přenášen na zadní kola.
Nový Nissan Z bude nabízen ve dvou verzích: Performance a Sport. První z nich je vybaven 19palcovými koly s pneumatikami 255/40 vpředu a 275/35 vzadu (245/45 u sportu) a mechanickým diferenciálem s omezenou svorností. Cena by ve Spojených státech měla začínat na 40 000 USD (asi 870 000 Kč).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?