Škoda plánuje rozšířit svoji nabídku čistě bateriových elektrických vozů o kupé verzi modelu Enyaq a zcela nový menší crossover.
Nedávno česká automobilka uvedla na trh svůj první elektromobil Enyaq na základě platformy MEB koncernu Volkswagen. Ten má stejnou velikost jako Volkswagen ID. 4, liší se však nataženým rozvorem a zavazadlovým prostorem, který vychází o 42 litrů lépe ve prospěch Enyaqu.
Šéf designu Škody Oliver Stefani řekl, že zaměření na zavazadlový prostor odráží popularitu modelů Octavia a Superb ve verzích kombi, a dodal, že zůstane prioritou designu pro budoucí elektromobily značky.
„Prostornost je pro nás důležitá, je to funkčnost, lidé to mají rádi,“ řekl Stefani a dodal: „Hodně místa a velký zavazadlový prostor je něco, čím vyniká Enyaq.“ Ve srovnání s ostatními modely, které sdílí platformu MEB, má nejdelší zadní převis.
Kupé Enyaq již bylo testováno a představení by mělo proběhnout příští rok. Očekává se, že za ním bude následovat menší vůz, který bude svými rozměry blízký modelu Volkswagen ID. 3.
Stefani také slíbil, že budoucí elektrické Škody budou mít „emotivnější“ design, který bude vycházet z modelu Enyaq a zároveň se bude odlišovat od vozů se spalovacími motory.
„Enyaq je zatím průkopník, protože je jediný elektromobil, který máme a chtěli jsme současně, aby zapadl do rodiny Škoda,“ řekl Stafani. „Jakmile budeme mít více elektromobilů, budeme rozvíjet jejich design mnohem dál.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?