Dosud nejrychlejší elektromobil z produkce Tesly, sedan Model S Plaid, představil šéf automobilky Elon Musk na akci pro zákazníky v závodě v kalifornském městě Fremont. O čtvrteční prezentaci dnes informovala agentura Bloomberg.
Vůz zrychlí z nuly na 60 mil za hodinu (necelých sto kilometrů za hodinu) za méně než dvě vteřiny. Auto je podle Muska "rychlejší než Porsche a bezpečnější než Volvo".
Tesla dosud vyráběla čtyři vozy: Model S, X, 3 a Y. Poslední dvě jmenovaná přitom tvoří většinu globálního prodeje automobilky. Musk uvedl, že Model S Plaid má dojezd přes 640 kilometrů. Jeho maximální rychlost přesahuje 320 kilometrů za hodinu. Podle webu Tesly stojí 130.000 dolarů (2,7 milionu Kč).
Model S Tesla na trh uvedla v roce 2012. Spojení "Plaid Mode", ze kterého pochází název jeho nástupce, odkazuje na "absurdní rychlost" ve filmu Spaceballs z roku 1987, který režíroval Mel Brooks.
Musk dnes poukázal na zábavní systém auta, který se podle něj vyrovná úrovni herní konzole PlayStation5. Zvuk přirovnal k zážitku z domácího kina. Zdůraznil, že tento aspekt vozu bude nabývat na důležitosti s rostoucí autonomií aut. "Budete se chtít dívat na filmy, hrát hry, používat internet," konstatoval.
Na konci akce šéf Tesly oznámil, že prvních 25 vozů dodá automobilka ihned, brzy dosáhne produkce několika set vozů týdně a v příštím čtvrtletí tisícovky týdně.
Na začátku týdne šéf Tesly na twitteru oznámil, že automobilka upouští od výroby Model S Plaid+, který měl být nejluxusnějším modelem Tesly s dojezdem přes 830 kilometrů. "Plaid+ jsme zrušili, Není nutný, protože už Plaid je dobrý," napsal.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.