Dosud nejrychlejší elektromobil z produkce Tesly, sedan Model S Plaid, představil šéf automobilky Elon Musk na akci pro zákazníky v závodě v kalifornském městě Fremont. O čtvrteční prezentaci dnes informovala agentura Bloomberg.
Vůz zrychlí z nuly na 60 mil za hodinu (necelých sto kilometrů za hodinu) za méně než dvě vteřiny. Auto je podle Muska "rychlejší než Porsche a bezpečnější než Volvo".
Tesla dosud vyráběla čtyři vozy: Model S, X, 3 a Y. Poslední dvě jmenovaná přitom tvoří většinu globálního prodeje automobilky. Musk uvedl, že Model S Plaid má dojezd přes 640 kilometrů. Jeho maximální rychlost přesahuje 320 kilometrů za hodinu. Podle webu Tesly stojí 130.000 dolarů (2,7 milionu Kč).
Model S Tesla na trh uvedla v roce 2012. Spojení "Plaid Mode", ze kterého pochází název jeho nástupce, odkazuje na "absurdní rychlost" ve filmu Spaceballs z roku 1987, který režíroval Mel Brooks.
Musk dnes poukázal na zábavní systém auta, který se podle něj vyrovná úrovni herní konzole PlayStation5. Zvuk přirovnal k zážitku z domácího kina. Zdůraznil, že tento aspekt vozu bude nabývat na důležitosti s rostoucí autonomií aut. "Budete se chtít dívat na filmy, hrát hry, používat internet," konstatoval.
Na konci akce šéf Tesly oznámil, že prvních 25 vozů dodá automobilka ihned, brzy dosáhne produkce několika set vozů týdně a v příštím čtvrtletí tisícovky týdně.
Na začátku týdne šéf Tesly na twitteru oznámil, že automobilka upouští od výroby Model S Plaid+, který měl být nejluxusnějším modelem Tesly s dojezdem přes 830 kilometrů. "Plaid+ jsme zrušili, Není nutný, protože už Plaid je dobrý," napsal.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.