Kia Sportage bude mít poprvé v 28leté historii modelu vyhrazenou evropskou verzi. Pátá generace Sportage naznačuje odvážný a moderní design inspirovaný světem přírody i modernou. Průkopnický interiér jako příslib poklidné atmosféry na palubě se zabudovaným zahnutým displejem v centru pozornosti. Oceňovaná designová filozofie „Spojené protiklady“ značky Kia je srdcem k mladistvě působícímu vzhledu.
Nová Sportage, jejíž odhalení na korejském trhu je naplánováno na letošní červenec, by s ohledem na propracovanou konstrukci měla nastolit nová měřítka v daném segmentu – ať již jde o pokrokový design exteriéru a interiéru, technologie konektivity nebo agilní a současně hospodárné pohony. V září a poprvé v 28leté historii modelu, představí značka Kia specializovanou evropskou verzi populární Sportage.
Sportage staví na novém designovém jazyku „Spojené protiklady“ – letos odhaleném za uznaného hodnocení odbornou veřejností – promítajícím se do všech vizuálních aspektů i charakteru vozu. Zveřejněné snímky naznačují asertivní a moderní vzezření SUV, které vzdává hold dokonalosti a jednoduchosti přírody, ale současně je v souladu s novým designovým směřováním značky.
Atletický exteriér a pokrokový interiér
Nová Sportage zaujme atletickým postojem a robustní, nicméně kultivovanou siluetou. Mezi pozoruhodné nové detaily patří ostré, charakteristické linie, které se vlní napříč povrchem. Čelní partie přichází s provokativním a inspirujícím výrazem, jehož součástí je i propracovaný směrový rastr černé mřížky chladiče, roztažené napříč celou přídí vozidla. Mírně klesající atletické boční linie na zádi vozu navazují na štíhlá světla denního svícení, lemující nové logo Kia a emblém Sportage.
Skica zachycující interiér odhaluje řidičsky zaměřený kokpit postavený především na výrazném charakteru, jemných kvalitách a pokrokových technologiích. V centru pozornosti je líbivě vymodelovaný zahnutý displej, čistě začleněný do palubní desky.
„Nová Sportage, inspirující se souborem principů na rozhraní přírody a moderny, vyzývá zavedené standardy designu svým odvážným a současně moderním exteriérem, jakožto i krásně propracovaným a průkopnickým interiérem,“ uvedl Karim Habib, viceprezident a šéf globálního návrhářského centra Kia. „V případě nové Sportage jsme nechtěli postoupit pouze o krůček, ale rovnou se posunout na zcela novou úroveň v rámci segmentu SUV.“
Další podrobnosti o evropské verzi zbrusu nové Kia Sportage budou odhaleny letos v září.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?