Kia Sportage bude mít poprvé v 28leté historii modelu vyhrazenou evropskou verzi. Pátá generace Sportage naznačuje odvážný a moderní design inspirovaný světem přírody i modernou. Průkopnický interiér jako příslib poklidné atmosféry na palubě se zabudovaným zahnutým displejem v centru pozornosti. Oceňovaná designová filozofie „Spojené protiklady“ značky Kia je srdcem k mladistvě působícímu vzhledu.
Nová Sportage, jejíž odhalení na korejském trhu je naplánováno na letošní červenec, by s ohledem na propracovanou konstrukci měla nastolit nová měřítka v daném segmentu – ať již jde o pokrokový design exteriéru a interiéru, technologie konektivity nebo agilní a současně hospodárné pohony. V září a poprvé v 28leté historii modelu, představí značka Kia specializovanou evropskou verzi populární Sportage.
Sportage staví na novém designovém jazyku „Spojené protiklady“ – letos odhaleném za uznaného hodnocení odbornou veřejností – promítajícím se do všech vizuálních aspektů i charakteru vozu. Zveřejněné snímky naznačují asertivní a moderní vzezření SUV, které vzdává hold dokonalosti a jednoduchosti přírody, ale současně je v souladu s novým designovým směřováním značky.
Atletický exteriér a pokrokový interiér
Nová Sportage zaujme atletickým postojem a robustní, nicméně kultivovanou siluetou. Mezi pozoruhodné nové detaily patří ostré, charakteristické linie, které se vlní napříč povrchem. Čelní partie přichází s provokativním a inspirujícím výrazem, jehož součástí je i propracovaný směrový rastr černé mřížky chladiče, roztažené napříč celou přídí vozidla. Mírně klesající atletické boční linie na zádi vozu navazují na štíhlá světla denního svícení, lemující nové logo Kia a emblém Sportage.
Skica zachycující interiér odhaluje řidičsky zaměřený kokpit postavený především na výrazném charakteru, jemných kvalitách a pokrokových technologiích. V centru pozornosti je líbivě vymodelovaný zahnutý displej, čistě začleněný do palubní desky.
„Nová Sportage, inspirující se souborem principů na rozhraní přírody a moderny, vyzývá zavedené standardy designu svým odvážným a současně moderním exteriérem, jakožto i krásně propracovaným a průkopnickým interiérem,“ uvedl Karim Habib, viceprezident a šéf globálního návrhářského centra Kia. „V případě nové Sportage jsme nechtěli postoupit pouze o krůček, ale rovnou se posunout na zcela novou úroveň v rámci segmentu SUV.“
Další podrobnosti o evropské verzi zbrusu nové Kia Sportage budou odhaleny letos v září.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?