MODERNIZOVANÝ KODIAQ. Škoda představila své největší SUV s vylepšeními a novým TSI

AutoRoad.cz / Pavel Stavebník, 14. dubna 2021, 00:29 Google+

Čtyři roky po zahájení SUV ofenzívy prochází světově úspěšné SUV ŠKODA KODIAQ modernizací. Vůz, který může být na přání konfigurován jako sedmimístný, má modernizovaný emocionální vzhled. Vylepšeny byly i jeho aerodynamické vlastnosti. Poprvé nabízí KODIAQ inovativní Matrix-LED přední světlomety. Sportovní vrcholný model KODIAQ RS má kromě vylepšeného vzhledu i nový, výkonnější motor TSI. Modernizovaný KODIAQ bude dostupný od července 2021.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda představila modernizovaný Kodiaq s řadou vylepšení a novým TSI

Škoda představila modernizovaný Kodiaq s řadou vylepšení a novým TSI | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „KODIAQ má pro značku ŠKODA obrovský význam. Tento model stál na počátku naší SUV ofenzívy a otevřel zcela nový, vysoce dynamický segment vozů SUV. Zákazníci a mezinárodní odborný tisk na modelu oceňují také typické přednosti vozů ŠKODA, mezi které patří vynikající poměr ceny a užitné hodnoty, velkorysý prostor a bohatá výbava. Vylepšili jsme profil našeho velkého SUV. Nové prvky, mezi které patří například Matrix-LED přední světlomety a nová ergonomická sedadla, zvyšují komfort a bezpečnost.”

Nová příď a Matrix-LED přední světlomety
Díky vylepšenému designovému jazyku značky ŠKODA má KODIAQ ještě emocionálnější a sebevědomější vzhled. Modernizovaný model bude dostupný od července 2021. Ve výbavových stupních Ambition a Style je součástí předního a zadního nárazníku lišta hliníkového vzhledu, která dodává vozu offroadový charakter stejně jako nová příď se zvýšenou kapotou motoru a novou, vzpřímenější maskou chladiče. Součástí standardní výbavy jsou full LED přední světlomety. Poprvé ŠKODA KODIAQ nabízí Matrix-LED přední světlomety. Výrazný a sportovní design podtrhují nová kola z lehké slitiny o průměru až 20". Speciální aero kola, nový přední a zadní nárazník a nový černě lakovaný střešní spoiler s finlety po stranách snižují odpor vzduchu. KODIAQ RS má nyní specifický přední nárazník s dynamickým designem.

img-responsive

Škoda Kodiaq dostala Matrix-LED přední světlomety | foto: Škoda Auto

Nová úroveň interiéru, poprvé v nabídce na přání Top ergonomická přední sedadla
Nové dekorační lišty, nové kontrastní prošívání a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi posouvají interiér vozu KODIAQ na novou úroveň. KODIAQ poprvé nabízí elektricky nastavitelná Top ergonomická přední sedadla s potahem z perforované kůže, ventilací a masážní funkcí, která jsou součástí komfort paketu Top. Pro výbavový stupeň Style jsou na přání dostupná ekologická sedadla s kvalitními potahy z veganských, recyklovaných materiálů. Na přání je dostupný rovněž sound systém CANTON, který nově nabízí centrální reproduktor zabudovaný v přístrojové desce, subwoofer umístěný v zavazadlovém prostoru a dalších deset namísto dosavadních osmi reproduktorů.

Virtuální kokpit, rozšířená verze proaktivní ochrany cestujících
Virtuální kokpit se čtyřmi režimy zobrazení je součástí standardní výbavy. Dodatečný režim zobrazení Sport je k dispozici pro modely KODIAQ RS a KODIAQ SPORTLINE. Paletu asistenčních systémů doplňuje rozšířená verze proaktivní ochrany cestujících. Díky dodatečným radarovým senzorům na zádi dokáže nová verze reagovat i v případě, pokud vozidlu hrozí náraz zezadu.

img-responsive

Škoda Kodiaq má nový virtuální kokpit se čtyřmi režimy zobrazení | foto: Škoda Auto

KODIAQ RS má nový benzinový motor
Sportovní vrcholný model KODIAQ RS se kromě proměny vizáže může pyšnit i novým benzinovým motorem 2,0 TSI generace Evo koncernu Volkswagen s výkonem 180 kW (245 k). Je tak o 4 kW (5 k) výkonnější než předchozí naftový motor a zároveň o více než 60 kg lehčí. Společně s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, která je lehčí o 5,2 kg, je tak agregát ještě výkonnější. Do nové generace Evo koncernu Volkswagen patří také benzinové motory 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) stejně jako naftové motory 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k).

Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu:
„Kategorie SUV je v současné době největším segmentem na celosvětovém trhu s automobily. Tento trend má stoupající tendenci. Tato kategorie má obrovský význam i pro značku ŠKODA. V roce 2020 tvořil podíl modelů kategorie SUV na celkových dodávkách vozů značky ŠKODA téměř 40 %. Do konce března 2021 bylo po celém světě vyrobeno více než 600 000 vozů KODIAQ. Pro značku ŠKODA je to skvělý úspěch, ve kterém nyní pokračuje modernizovaný model.”

Johannes Neft, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO odpovědný za oblast Technického vývoje:
„Motory Evo modelu KODIAQ kombinují suverénní výkon, vysokou účinnost a nízké emise CO2 a NOx. Proces Twin Dosing, který se objevuje u naftových motorů, snižuje během úpravy výfukových plynů emise oxidů dusíku o přibližně 80 %. Benzinové motory pracují se vstřikovacími tlaky až 350 bar, které zajišťují nižší spotřebu paliva. KODIAQ RS poprvé nabízí benzinový motor, který díky vyššímu výkonu a nižší hmotnosti dále zvyšuje dynamiku sportovního vrcholného modelu značky ŠKODA.“

Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti ŠKODA AUTO:
„Uvedením modelu KODIAQ na trh před čtyřmi roky jsme učinili velký krok směrem k našemu současnému designovému jazyku. Díky cíleným, drobným úpravám má naše velké SUV nyní ještě emocionálnější vzhled. Nová příď působí robustněji. Nové uspořádání předních světlometů se čtyřokou tváří dodává vozu KODIAQ osobitý charakter. Nové prvky hliníkového vzhledu na přídi i zádi dodávají vozu terénní vzhled. Sportovnější design má díky novému střešnímu spoileru a ostře řezaným zadním světlům také záď.“

„Znovu jsme vylepšili prostorný, komfortní interiér vozu KODIAQ. Nové kontrastní prošití a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi dodávají interiéru nové optické akcenty. Celkový dojem umocňují decentní designové prvky. Poprvé se v modelu KODIAQ objevují také elektricky nastavitelná ergonomická sedadla, která nabízejí ventilaci a masážní funkci.”

Vytisknout

Diskuze: MODERNIZOVANÝ KODIAQ. Škoda představila své největší SUV s vylepšeními a novým TSI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Mirai

Vláda řekla, kdy by se měla cena vodíku pro auta vyrovnat naftě

Aston Martin DBX

Aston Martin výrazně snižuje ztrátu. Z dluhů ho tahá jeden model

Palivový filtr

Co je to palivový filtr? Proč je důležitý?

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Škoda Fabia a aerodynamika. Jak dopadla poslední generace?

Volkswagen představil atraktivní SUV kupé Taigo

Volkswagen představil atraktivní maličké SUV kupé Taigo

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

reklama

Doporučujeme

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda připravila Octavii pro náročnější, ale pod vrcholnou sportovní verzí RS

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Aston Martin výrazně snižuje ztrátu. Z dluhů ho tahá jeden model

  2. Co je to palivový filtr? Proč je důležitý?

  3. Škoda Fabia a aerodynamika. Jak dopadla poslední generace?

  4. Volkswagen představil atraktivní maličké SUV kupé Taigo

  5. Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

  6. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud