Čtyři roky po zahájení SUV ofenzívy prochází světově úspěšné SUV ŠKODA KODIAQ modernizací. Vůz, který může být na přání konfigurován jako sedmimístný, má modernizovaný emocionální vzhled. Vylepšeny byly i jeho aerodynamické vlastnosti. Poprvé nabízí KODIAQ inovativní Matrix-LED přední světlomety. Sportovní vrcholný model KODIAQ RS má kromě vylepšeného vzhledu i nový, výkonnější motor TSI. Modernizovaný KODIAQ bude dostupný od července 2021.
Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „KODIAQ má pro značku ŠKODA obrovský význam. Tento model stál na počátku naší SUV ofenzívy a otevřel zcela nový, vysoce dynamický segment vozů SUV. Zákazníci a mezinárodní odborný tisk na modelu oceňují také typické přednosti vozů ŠKODA, mezi které patří vynikající poměr ceny a užitné hodnoty, velkorysý prostor a bohatá výbava. Vylepšili jsme profil našeho velkého SUV. Nové prvky, mezi které patří například Matrix-LED přední světlomety a nová ergonomická sedadla, zvyšují komfort a bezpečnost.”
Nová příď a Matrix-LED přední světlometyDíky vylepšenému designovému jazyku značky ŠKODA má KODIAQ ještě emocionálnější a sebevědomější vzhled. Modernizovaný model bude dostupný od července 2021. Ve výbavových stupních Ambition a Style je součástí předního a zadního nárazníku lišta hliníkového vzhledu, která dodává vozu offroadový charakter stejně jako nová příď se zvýšenou kapotou motoru a novou, vzpřímenější maskou chladiče. Součástí standardní výbavy jsou full LED přední světlomety. Poprvé ŠKODA KODIAQ nabízí Matrix-LED přední světlomety. Výrazný a sportovní design podtrhují nová kola z lehké slitiny o průměru až 20". Speciální aero kola, nový přední a zadní nárazník a nový černě lakovaný střešní spoiler s finlety po stranách snižují odpor vzduchu. KODIAQ RS má nyní specifický přední nárazník s dynamickým designem.
Nová úroveň interiéru, poprvé v nabídce na přání Top ergonomická přední sedadlaNové dekorační lišty, nové kontrastní prošívání a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi posouvají interiér vozu KODIAQ na novou úroveň. KODIAQ poprvé nabízí elektricky nastavitelná Top ergonomická přední sedadla s potahem z perforované kůže, ventilací a masážní funkcí, která jsou součástí komfort paketu Top. Pro výbavový stupeň Style jsou na přání dostupná ekologická sedadla s kvalitními potahy z veganských, recyklovaných materiálů. Na přání je dostupný rovněž sound systém CANTON, který nově nabízí centrální reproduktor zabudovaný v přístrojové desce, subwoofer umístěný v zavazadlovém prostoru a dalších deset namísto dosavadních osmi reproduktorů.
Virtuální kokpit, rozšířená verze proaktivní ochrany cestujícíchVirtuální kokpit se čtyřmi režimy zobrazení je součástí standardní výbavy. Dodatečný režim zobrazení Sport je k dispozici pro modely KODIAQ RS a KODIAQ SPORTLINE. Paletu asistenčních systémů doplňuje rozšířená verze proaktivní ochrany cestujících. Díky dodatečným radarovým senzorům na zádi dokáže nová verze reagovat i v případě, pokud vozidlu hrozí náraz zezadu.
KODIAQ RS má nový benzinový motorSportovní vrcholný model KODIAQ RS se kromě proměny vizáže může pyšnit i novým benzinovým motorem 2,0 TSI generace Evo koncernu Volkswagen s výkonem 180 kW (245 k). Je tak o 4 kW (5 k) výkonnější než předchozí naftový motor a zároveň o více než 60 kg lehčí. Společně s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, která je lehčí o 5,2 kg, je tak agregát ještě výkonnější. Do nové generace Evo koncernu Volkswagen patří také benzinové motory 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) stejně jako naftové motory 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k).
Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu:„Kategorie SUV je v současné době největším segmentem na celosvětovém trhu s automobily. Tento trend má stoupající tendenci. Tato kategorie má obrovský význam i pro značku ŠKODA. V roce 2020 tvořil podíl modelů kategorie SUV na celkových dodávkách vozů značky ŠKODA téměř 40 %. Do konce března 2021 bylo po celém světě vyrobeno více než 600 000 vozů KODIAQ. Pro značku ŠKODA je to skvělý úspěch, ve kterém nyní pokračuje modernizovaný model.”
Johannes Neft, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO odpovědný za oblast Technického vývoje:„Motory Evo modelu KODIAQ kombinují suverénní výkon, vysokou účinnost a nízké emise CO2 a NOx. Proces Twin Dosing, který se objevuje u naftových motorů, snižuje během úpravy výfukových plynů emise oxidů dusíku o přibližně 80 %. Benzinové motory pracují se vstřikovacími tlaky až 350 bar, které zajišťují nižší spotřebu paliva. KODIAQ RS poprvé nabízí benzinový motor, který díky vyššímu výkonu a nižší hmotnosti dále zvyšuje dynamiku sportovního vrcholného modelu značky ŠKODA.“
Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti ŠKODA AUTO:„Uvedením modelu KODIAQ na trh před čtyřmi roky jsme učinili velký krok směrem k našemu současnému designovému jazyku. Díky cíleným, drobným úpravám má naše velké SUV nyní ještě emocionálnější vzhled. Nová příď působí robustněji. Nové uspořádání předních světlometů se čtyřokou tváří dodává vozu KODIAQ osobitý charakter. Nové prvky hliníkového vzhledu na přídi i zádi dodávají vozu terénní vzhled. Sportovnější design má díky novému střešnímu spoileru a ostře řezaným zadním světlům také záď.“
„Znovu jsme vylepšili prostorný, komfortní interiér vozu KODIAQ. Nové kontrastní prošití a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi dodávají interiéru nové optické akcenty. Celkový dojem umocňují decentní designové prvky. Poprvé se v modelu KODIAQ objevují také elektricky nastavitelná ergonomická sedadla, která nabízejí ventilaci a masážní funkci.”
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.