Slavná britská vývojářská firma Prodrive se rozhodla poslat offroadový speciál určený pro dálkovou soutěž Dakar na veřejné komunikace. Oproti závodnímu speciálu nabídne ještě vyšší výkon, ale jeho cena nebude pro každého.
Firma Prodrive se nechala slyšet, že připravuje silniční verzi závodní buggyny Hunter, která měla premiéru na letošní Rally Dakar, kde skončila na pátém místě celkového hodnocení. Karoserie navrhl Ian Callun, což je bývalý šéf designér od Jaguaru. Oproti ní bude mít silniční provedení řadu změn, avšak z velké části bude podobný závodnímu speciálu.
Offroad buggy pro Dakar poháněl 3,5 litrový motor EcoBoost od Fordu, který díky přeplňování dvěma turbodmychadly poskytoval výkon 400 koní a točivý moment 700 Nm. Tento motor známý třeba z Fordu GT, nebo super pick-upu Raptor bude v silniční verzi naladěný ještě na vyšší výkon. Mluví se o rozdílu přibližně 100 koní, což znamená, že nabídne přibližně 500 koňských sil. Šestiválec bude spárován s vylepšenou převodovkou, která se lépe hodí pro použítí v silničním provozu.
Hunter bude mít stejné odpružení a design jako jeho závodní předloha. Jen karoserie bude mírně rozšířená, aby se dala použít širší kola. První prototyp chce Prodrive predstavit do konce letošního roku. Předpokládaná cena pravděpodobně překročí 1 milion liber (přes 30 milionů Kč).
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?