Slavná britská vývojářská firma Prodrive se rozhodla poslat offroadový speciál určený pro dálkovou soutěž Dakar na veřejné komunikace. Oproti závodnímu speciálu nabídne ještě vyšší výkon, ale jeho cena nebude pro každého.
Firma Prodrive se nechala slyšet, že připravuje silniční verzi závodní buggyny Hunter, která měla premiéru na letošní Rally Dakar, kde skončila na pátém místě celkového hodnocení. Karoserie navrhl Ian Callun, což je bývalý šéf designér od Jaguaru. Oproti ní bude mít silniční provedení řadu změn, avšak z velké části bude podobný závodnímu speciálu.
Offroad buggy pro Dakar poháněl 3,5 litrový motor EcoBoost od Fordu, který díky přeplňování dvěma turbodmychadly poskytoval výkon 400 koní a točivý moment 700 Nm. Tento motor známý třeba z Fordu GT, nebo super pick-upu Raptor bude v silniční verzi naladěný ještě na vyšší výkon. Mluví se o rozdílu přibližně 100 koní, což znamená, že nabídne přibližně 500 koňských sil. Šestiválec bude spárován s vylepšenou převodovkou, která se lépe hodí pro použítí v silničním provozu.
Hunter bude mít stejné odpružení a design jako jeho závodní předloha. Jen karoserie bude mírně rozšířená, aby se dala použít širší kola. První prototyp chce Prodrive predstavit do konce letošního roku. Předpokládaná cena pravděpodobně překročí 1 milion liber (přes 30 milionů Kč).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?