Na včerejší výroční konferenci BMW Group bylo odhaleno připravované čistě elektrické BMW i4.
„BMW i4 je se svým sportovním vzhledem, v dané třídě nejlepší jízdní dynamikou a nulovými lokálně produkovanými emisemi, skutečným BMW. Díky němu nyní srdce značky BMW bije elektricky,“ řekl Pieter Nota, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
BMW i4 je čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé, které vstoupí na trh v průběhu roku 2021, a to včetně sportovně laděného provedení BMW M Performance. Zaujme pro BMW typickou sportovností, komfortem a udržitelností, které jsou v daném segmentu unikátní.
Pouze maximální dojezd, výkon a zrychlení jen přibližně
BMW i4 bude k dispozici v různých verzích s dojezdem až 590 km (WLTP). Zásluhou výkonu až 390 kW (530 k) dokáže BMW i4 zrychlit z nuly na 100 km/h přibližně během 4 sekund.
Detaily o novém BMW i4 budou zveřejněny v průběhu následujících týdnů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?