V průběhu budoucích deseti let bude americká pošta modernizovat svůj vozový park. Volba padla na vůz firmy Oshkosh Defense, která dodá 50 000 až 165 000 kusů dodávkového vozidla, která jako by z oka vypadla automobilům z filmů o žlutých mimoních.
Americká poštovní služba (USPS) provádí největší modernizaci flotily svých dodávek za posledních 30 let. Novinka od Oshkosh Defense má nahradit zastaralé, ale pro Ameriku typické poštovní dodávky LLV Grumman.
Nové dodávky s názvem NGDV jsou stále ve fázi testování a jejich technické parametry doposud nejsou známy. Co víme je, že budou bezpečnější a komfortnější než jejich předchůdci. O bezpečí se mají starat airbagy, kontrola trakce, hlídání mrtvých úhlu a nebo třeba nouzové automatické brzdění. Lepší komfort poskytne klimatizace a ergonomicky lépe poskládaný interiér. Pod kapotu se ukáže buď moderní spalovací motor nebo elektrický pohon, popřípadě spojení obojího.
Co už ale víme je, jak bude nová dodávka vypadat. Vypadat bude divně. Díky obřímu vyčnívajícímu přednímu nárazníku, nízké kapotě s maskou připomínající americké trucky a až směšně vysokému čelnímu sklu působí NGDV velmi disproporčně a spíše připomíná vůz z animovaného filmu, než z reálného světa. Při pohledu z boku ještě více vynikne nízká kapota ve srovnání se zbytkem poměrně vysokého auta. Přístup pro zásilky v nákladovém prostoru je stejný, jako u předchůdce a to buď bočními posuvnými a nebo zadními dveřmi.
NGDV by měl nahradit stávající zastaralý vozový park americké pošty, který zahrnuje vozy i starší než 30 let. Oshkosh Defense obdrží početní investice ve výši 482 milionů USD (přes 10 miliard Kč), které použije na dokončení vývoje NGDV a výstavbu závodu. Pokud nenastanou neočekávané komplice, první vozy budou rozvážet poštu od září roku 2023.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.