V průběhu budoucích deseti let bude americká pošta modernizovat svůj vozový park. Volba padla na vůz firmy Oshkosh Defense, která dodá 50 000 až 165 000 kusů dodávkového vozidla, která jako by z oka vypadla automobilům z filmů o žlutých mimoních.
Americká poštovní služba (USPS) provádí největší modernizaci flotily svých dodávek za posledních 30 let. Novinka od Oshkosh Defense má nahradit zastaralé, ale pro Ameriku typické poštovní dodávky LLV Grumman.
Nové dodávky s názvem NGDV jsou stále ve fázi testování a jejich technické parametry doposud nejsou známy. Co víme je, že budou bezpečnější a komfortnější než jejich předchůdci. O bezpečí se mají starat airbagy, kontrola trakce, hlídání mrtvých úhlu a nebo třeba nouzové automatické brzdění. Lepší komfort poskytne klimatizace a ergonomicky lépe poskládaný interiér. Pod kapotu se ukáže buď moderní spalovací motor nebo elektrický pohon, popřípadě spojení obojího.
Co už ale víme je, jak bude nová dodávka vypadat. Vypadat bude divně. Díky obřímu vyčnívajícímu přednímu nárazníku, nízké kapotě s maskou připomínající americké trucky a až směšně vysokému čelnímu sklu působí NGDV velmi disproporčně a spíše připomíná vůz z animovaného filmu, než z reálného světa. Při pohledu z boku ještě více vynikne nízká kapota ve srovnání se zbytkem poměrně vysokého auta. Přístup pro zásilky v nákladovém prostoru je stejný, jako u předchůdce a to buď bočními posuvnými a nebo zadními dveřmi.
NGDV by měl nahradit stávající zastaralý vozový park americké pošty, který zahrnuje vozy i starší než 30 let. Oshkosh Defense obdrží početní investice ve výši 482 milionů USD (přes 10 miliard Kč), které použije na dokončení vývoje NGDV a výstavbu závodu. Pokud nenastanou neočekávané komplice, první vozy budou rozvážet poštu od září roku 2023.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?