V průběhu budoucích deseti let bude americká pošta modernizovat svůj vozový park. Volba padla na vůz firmy Oshkosh Defense, která dodá 50 000 až 165 000 kusů dodávkového vozidla, která jako by z oka vypadla automobilům z filmů o žlutých mimoních.
Americká poštovní služba (USPS) provádí největší modernizaci flotily svých dodávek za posledních 30 let. Novinka od Oshkosh Defense má nahradit zastaralé, ale pro Ameriku typické poštovní dodávky LLV Grumman.
Nové dodávky s názvem NGDV jsou stále ve fázi testování a jejich technické parametry doposud nejsou známy. Co víme je, že budou bezpečnější a komfortnější než jejich předchůdci. O bezpečí se mají starat airbagy, kontrola trakce, hlídání mrtvých úhlu a nebo třeba nouzové automatické brzdění. Lepší komfort poskytne klimatizace a ergonomicky lépe poskládaný interiér. Pod kapotu se ukáže buď moderní spalovací motor nebo elektrický pohon, popřípadě spojení obojího.
Co už ale víme je, jak bude nová dodávka vypadat. Vypadat bude divně. Díky obřímu vyčnívajícímu přednímu nárazníku, nízké kapotě s maskou připomínající americké trucky a až směšně vysokému čelnímu sklu působí NGDV velmi disproporčně a spíše připomíná vůz z animovaného filmu, než z reálného světa. Při pohledu z boku ještě více vynikne nízká kapota ve srovnání se zbytkem poměrně vysokého auta. Přístup pro zásilky v nákladovém prostoru je stejný, jako u předchůdce a to buď bočními posuvnými a nebo zadními dveřmi.
NGDV by měl nahradit stávající zastaralý vozový park americké pošty, který zahrnuje vozy i starší než 30 let. Oshkosh Defense obdrží početní investice ve výši 482 milionů USD (přes 10 miliard Kč), které použije na dokončení vývoje NGDV a výstavbu závodu. Pokud nenastanou neočekávané komplice, první vozy budou rozvážet poštu od září roku 2023.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.