Volkswagen dnes slaví světovou premiéru nového modelu Golf R. A již ve čtvrtek 5. listopadu ráno začne v Evropě předprodej vrcholné verze Golfu s nejvyšším výkonem 235 kW (320 k). Golf R je tradičně nejvýkonnější verzí historicky nejúspěšnější modelové řady značky Volkswagen.
Golf R měl vždy pohon všech kol, vždy nabízel pozoruhodnou dynamiku, jeho design byl vždy exkluzivní, což platí i pro jeho výbavu, a po technické stránce byl vždy majákem své třídy – třídy Golfu. A tak je tomu i tentokrát. Golf R přijíždí v závěru roku 2020 na start jako první Volkswagen s novým pohonem všech kol: „4MOTION s funkcí R-Performance Torque Vectoring“. Inteligentně síťově propojený systém zpřístupňuje novou dimenzi jízdní dynamiky.
Volkswagen poukazuje novým sportovním vozem na mimořádně velký potenciál modelu Golf, vyráběného již v osmé generaci. Ikona kompaktní třídy s výrazně více než 35 miliony vyrobených vozů pokrývá nyní rozsah výkonů od 66 kW (90 k)2 do 235 kW (320 k) nového Golfu R. Zákazníci mohou objednávat vozy Golf s motory na benzin (TSI), naftu (TDI) včetně nejmodernějšího systému Twindosing, i na zemní plyn (TGI)3, ale také s 48V mild hybridními (eTSI) nebo plug-in hybridními pohony. Golf jako jeden z mála velkosériově vyráběných modelů na světě překračuje hranice jednotlivých segmentů díky tak širokému spektru variant ve spojení s čistým a moderním designem.
Nad všemi dosavadními verzemi stojí nyní nový Golf R – dosud nejvýkonnější varianta modelové řady Golf. Svou technikou pohonu překonává všechno, co bylo do současnosti pod označením Golf uvedeno na trh. Pátá generace sportovního vozu zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy. Při 250 km/h ukončí další akceleraci elektronický omezovač. Zákazníci si však mohou na přání objednat Golf R také s paketem „R Performance“. V tomto případě se nejvyšší rychlost zvýší na 270 km/h. Pozoruhodné jízdní výkony však zdaleka nejsou jediným faktorem, který definuje charakter nového Golfu R. Významnou roli hraje také kombinace intenzivní hnací síly s maximem točivého momentu 420 N.m, velmi moderního podvozku a nejprogresivnějšího pohonu všech kol v této třídě. Výsledkem je nová definice jízdní dynamiky.
Fúze nového pohonu všech kol a technicky vyspělého podvozku přináší řadu inovací, které nabízejí nejvyšší míru agility a radosti z jízdy. Systém 4MOTION s funkcí R-Performance Torque Vectoring variabilně přenáší hnací sílu mezi čtyři poháněná kola. Točivý moment přeplňovaného zážehového motoru je v modelu Golf R rozdělován novou rozvodovkou zadní nápravy nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také variabilně mezi zadní kola. Zejména v zatáčkách se tím výrazně zvyšuje agilita. Světovou novinkou je síťové propojení pohonu všech kol s dalšími podvozkovými systémy, jakými jsou elektronické uzávěrky diferenciálů (XDS) a adaptivní regulace podvozku (DCC), prostřednictvím manažera jízdní dynamiky. Nový Golf R nabízí díky tomuto vzájemnému propojení optimální trakci a maximálně precizní jízdní vlastnosti s neutrální charakteristikou.
Definitivní nastavení nového Golfu R bylo ostatně cizelováno na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Ve spojení s paketem „R Performance“ disponuje Golf R dokonce speciálním jízdním režimem pro Nürburgring s označením „Special“. Všechny zásadní parametry pohonu jsou v jízdním módu „Special“ přizpůsobeny legendárnímu závodnímu okruhu – i nový pohon všech kol. A to přináší měřitelné výsledky. Z interních testovacích jízd na Severní smyčce Nürburgringu vyplývá, že je Golf R, sériově vybavený 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG), až o 19 sekund rychlejší na kolo než předchůdce (7 minut a 51 sekund).
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.