Český jezdec Jakub Kornfeil skončil v nedělní Velké ceně Itálie silničních motocyklů ve třídě Moto3 na osmém místě a vybojoval tak své nejlepší umístění v sezoně, vítězství vybojoval po velké bitvě Španěl Maverick Viňales, jenž byl nejrychlejší v pátečních i sobotních trénincích. Výsledky zveřejnily internetové stránky motogp.com.
V kategorii Moto2 sice dlouho vedl Španěl Pol Espargaro, ale v závěru jej dokázal předjet neustále zrychlující domácí závodník Andrea Iannone a těšil se z triumfu před vlastními fanoušky.
Velká cena Itálie, závod MS silničních motocyklů: Moto3: 1. M. Viňales (Šp./Blusens Avintia) 39:57,374, 2. Fenati (It./FTR Honda) +0,020, 3. Cortese (Něm./Red Bull KTM Ajo) +0,071, 4. Antonelli (It./San Carlo Gresini Moto3) +5,788, 5. Kent (Brit./Red Bull KTM Ajo) +5,836, 6. Vazquez (Šp./Honda) +5,860,...8. KORNFEIL (ČR/Redox-Ongetta-Centro Seta) +18,195.
Pořadí MS ve třídě Moto3 po Velké ceně Itálie: 1. Cortese (Něm./Red Bull KTM Ajo) 164, 2. M. Viňales (Šp./Blusens Avintia) 155, 3. Salom (Šp./RW Racing GP) 104, 4. Fenati (It./FTR Honda) 85, 5. Masbou (Fr./Caretta Technology) 75,...16. KORNFEIL (ČR/Redox-Ongetta-Centro Seta) 34.
Moto2: 1. Iannone (It./Speed Master) 39:52,523, 2. Espargaro (Šp./Pons 40 HP Tuenti) +0,090, 3. Lüthi (Švýc./Interwetten-Paddock) +0,897, 4. Smith (Brit./Tech 3 Racing) +1,025, 5. Marquez (Šp./Team CatalunyaCaixa Repsol) +3,796, 6. Redding (Brit./Marc VDS Racing Team) +3,911.
Pořadí MS ve třídě Moto2 po Velké ceně Itálie: 1. Marquez (Šp./Team CatalunyaCaixa Repsol) 163, 2.-3. Espargaro (Šp./Pons 40 HP Tuenti) a Iannone (It./Speed Master) oba 129, 4. Lüthi (Švýc./Interwetten-Paddock) 123, 5. Redding (Brit./Marc VDS Racing Team) 96, 6. Kalio (Fin./Kalex) 77.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.