Německá automobilka Audi ve středu potvrdila, že koupí italského výrobce motocyklů Ducati. Informuje o tom agentura AFP.
"Prodej bude dokončen tak rychle, jak to jen bude možné," uvedl německý výrobce. Automobilka neuvedla, za kolik Ducati koupí. Agentura Reuters ale v úterý informovala, že by to mělo být kolem 860 milionů eur (21,36 miliardy korun). I když se ještě na začátku dubna spekulovalo, že o Ducati má zájem i německý Daimler AG, Audi svou "kořist" nepustilo. Koupě Ducati dovolí Volkswagenu, jehož je Audi podobně jako česká Škoda součástí, vstoupit na trh s motocykly a pokusit se "ukrást" část zisků svému rivalovi BMW. Ducati se po dokončení koupě stane 12. značkou Volkswagenu. Firma Ducati vznikla jako malý rodinný podnik v roce 1926 v Bologni na severu Itálie. Proslavila se rychlými motorkami určenými jak pro běžný silniční provoz, tak na závodní okruhy. Od roku 1988 jezdci na Ducati získali 13 titulů. V roce 2011 Ducati prodal 42 000 motorek za 480 milionů eur (11,92 miliardy korun). "Jako sportovní a celosvětová luxusní značka Ducati Audi skvěle padne," řekl výkonný ředitel Audi Rupert Stadler. Majoritním vlastníkem Ducati je od roku 2006 investiční fond Investindustrial. Má v něm 70procentní podíl.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?