Německá automobilka Audi ve středu potvrdila, že koupí italského výrobce motocyklů Ducati. Informuje o tom agentura AFP.
"Prodej bude dokončen tak rychle, jak to jen bude možné," uvedl německý výrobce. Automobilka neuvedla, za kolik Ducati koupí. Agentura Reuters ale v úterý informovala, že by to mělo být kolem 860 milionů eur (21,36 miliardy korun). I když se ještě na začátku dubna spekulovalo, že o Ducati má zájem i německý Daimler AG, Audi svou "kořist" nepustilo. Koupě Ducati dovolí Volkswagenu, jehož je Audi podobně jako česká Škoda součástí, vstoupit na trh s motocykly a pokusit se "ukrást" část zisků svému rivalovi BMW. Ducati se po dokončení koupě stane 12. značkou Volkswagenu. Firma Ducati vznikla jako malý rodinný podnik v roce 1926 v Bologni na severu Itálie. Proslavila se rychlými motorkami určenými jak pro běžný silniční provoz, tak na závodní okruhy. Od roku 1988 jezdci na Ducati získali 13 titulů. V roce 2011 Ducati prodal 42 000 motorek za 480 milionů eur (11,92 miliardy korun). "Jako sportovní a celosvětová luxusní značka Ducati Audi skvěle padne," řekl výkonný ředitel Audi Rupert Stadler. Majoritním vlastníkem Ducati je od roku 2006 investiční fond Investindustrial. Má v něm 70procentní podíl.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?