Závod mistrovství světa silničních motocyklů na okruhu v Motegi byl kvůli zemětřesení a tsunami v Japonsku odložen. Původně se měli jezdci vydat na trať v neděli 24. dubna, nově budou bojovat o body 2. října, informoval o tom server Autosportu s odvoláním na Mezinárodní motocyklovou federaci (FIM).
Ničivá katastrofa se sice v pátek závodnímu okruhu vyhnula, ovšem důležitá spojovací cesta z Tokia do Mita byla poškozena. Proto vedení šampionátu závod v Japonsku odložilo. Motocyklisté se v Motegi představí až o prvním říjnovém víkendu, tedy v termínu, kdy mělo MS silničních motocyklů původně v plánu měsíční pauzu mezi Velkou cenou Aragónie a závodem v Austrálii.
Termín Grand Prix Japonska byl změněn i v minulém roce. V Motegi se kvůli sopečnému popelu z Islandu závodilo rovněž až v říjnu, protože jezdci z Evropy se nemohli v dubnu do dějiště závodu přesunout letecky.
Letošní sezona mistrovství světa silničních motocyklů začne tento týden na katarském okruhu Losail, kde se 20. března postaví na start i český závodník Karel Abraham. Brněnský rodák bude premiérově závodit v nejsilnější a nejsledovanější třídě MotoGP. V kubatuře do 125 ccm bude stálým účastníkem talentovaný Jakub Kornfeil.
Kvůli zemětřesení se v Japonsku neuskuteční mistrovství světa v krasobruslení, které mělo začít v pondělí 21. března v Tokiu. Zástupci Mezinárodní bruslařské unie (ISU) nyní uvažují o náhradní variantě, kterou by mohlo být umístění MS do švýcarského Lausanne nebo do italského Turína. Spekuluje se také o tom, že se šampionát bude ve zkrácené podobě konat v Číně nebo Korejské republice.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?