Závod mistrovství světa silničních motocyklů na okruhu v Motegi byl kvůli zemětřesení a tsunami v Japonsku odložen. Původně se měli jezdci vydat na trať v neděli 24. dubna, nově budou bojovat o body 2. října, informoval o tom server Autosportu s odvoláním na Mezinárodní motocyklovou federaci (FIM).
Ničivá katastrofa se sice v pátek závodnímu okruhu vyhnula, ovšem důležitá spojovací cesta z Tokia do Mita byla poškozena. Proto vedení šampionátu závod v Japonsku odložilo. Motocyklisté se v Motegi představí až o prvním říjnovém víkendu, tedy v termínu, kdy mělo MS silničních motocyklů původně v plánu měsíční pauzu mezi Velkou cenou Aragónie a závodem v Austrálii.
Termín Grand Prix Japonska byl změněn i v minulém roce. V Motegi se kvůli sopečnému popelu z Islandu závodilo rovněž až v říjnu, protože jezdci z Evropy se nemohli v dubnu do dějiště závodu přesunout letecky.
Letošní sezona mistrovství světa silničních motocyklů začne tento týden na katarském okruhu Losail, kde se 20. března postaví na start i český závodník Karel Abraham. Brněnský rodák bude premiérově závodit v nejsilnější a nejsledovanější třídě MotoGP. V kubatuře do 125 ccm bude stálým účastníkem talentovaný Jakub Kornfeil.
Kvůli zemětřesení se v Japonsku neuskuteční mistrovství světa v krasobruslení, které mělo začít v pondělí 21. března v Tokiu. Zástupci Mezinárodní bruslařské unie (ISU) nyní uvažují o náhradní variantě, kterou by mohlo být umístění MS do švýcarského Lausanne nebo do italského Turína. Spekuluje se také o tom, že se šampionát bude ve zkrácené podobě konat v Číně nebo Korejské republice.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.