Honda Motor Europe vytvořila nový motocyklový závodní tým, se kterým chce zaútočit na přední pozice ve světovém vytrvalostním šampionátu FIM Endurance World Championship a závodit ve vybraných silničních závodech, čímž by vyplnila mezeru mezi těmito dvěma disciplínami.
Tým Honda TT Legends bude ve Světovém šampionátu FIM Endurance 2011 i ve světově proslulých silničních závodech, například Northwest 200 či Isle of Man TT, závodit s legendárními stroji Honda CBR1000RR Fireblade. Tým Honda TT Legends se zúčastní největších silničních i okruhových vytrvalostních soutěží na světě a představuje pro tři již velmi zkušené a extrémně populární jezdce novou výzvu.
Členy týmu jsou TT legenda John McGuinness - vítěz patnácti závodů na náročné trati Isle of Man a následovník bývalého hrdiny týmu Hondy, zesnulého velikána Joeyho Dunlopa. Osmatřicetiletý McGuinness, který žije v Morcambe, je bývalý britský šampion ve dvěstěpadesátkách. Ze světového šampionátu Supersport má zkušenosti také s Hondou. Největší věhlas si ale získal svým hrdinským výkonem a výdrží v závodě Isle of Man TT - tam první kolo horského okruhu Mountain Circuit, který měří 37,73 míle (60,37 km), zajel rychlostí 130 mil za hodinu! McGuinnessovým kolegou v novém týmu Honda bude Steve Plater, britský šampion v kategorii Supersport, jenž svůj titul získal v roce 2009 se strojem Honda a který se také zúčastní celého světového šampionátu 2011 FIM Endurance World.
Také Plater má velké zkušenosti se závody v šampionátech Endurance World, včetně vítězství v šestihodinovce Albacete 6 Hour. Tento čtyřicetiletý Angličan dosáhl na stupně vítězů také v Le Mans a Bol dOr a závodil i v prestižním osmihodinovém závodě Suzuka 8 Hour v Japonsku. Dvojici Angličanů doplní skotský jezdec Keith Amor, který se zúčastní čtyřiadvacetihodinovek v Le Mans a Bol dOr. Tento třicetiletý Skot se specializuje na silniční závody, dvakrát bodoval v TT a jednou zvítězil v Northwest 200. Spolu s McGuinnessem se zúčastní také vybraných silničních závodů pod hlavičkou týmu Honda TT Legends. Plater se však soustředí výhradně na série světového šampionátu FIM Endurance World Championship. Tým Honda TT Legends bude mít základnu ve městě Louth v hrabství Lincolnshire - tedy ve stejném místě, kde působí tým Honda ve Spojeném království pro šampionáty British Superbike. Řídit jej bude zkušený bývalý vytrvalostní závodník TT Neil Tuxworth.
John McGuinness, Honda TT LegendsČtyřiadvacetihodinovku v Le Mans jsem jel asi před sedmi lety; tehdy jsme skončili osmí. Bylo to nakonec dost vzrušující, ale jinak celou dobu pěkná dřina! Už se opravdu těším na celou sezónu. Když jsme o tom začali jednat, byl jsem docela překvapený, ale když mi pak Honda vysvětlila myšlenku, na které je celý projekt založený, hned mě to chytlo. Závodil jsem za ty roky už v několika třídách, a samozřejmě budu dál jezdit Northwest a TT, ale být v týmu, který má šanci vyhrát mistrovství světa, to opravdu není špatné! Na silnici jsem ještě pořád plný očekávání a mám nervy napjaté k prasknutí, a určitě chci za svou kariéru vyhrát další TT. Jsem nadšený z myšlenky britského kola světového vytrvalostního šampionátu v Doningtonu - opravdu bychom chtěli, aby nás britští fanoušci přišli podpořit a zvedli tak prestiž vytrvalostních závodů ve Spojeném království. Pokud půjde všechno podle plánu, budeme tam nebo někde poblíž - není důvod, proč bychom se neměli zúčastnit!
Steve Plater, Honda TT Legends
Jezdím světové vytrvalostní závody už asi 12 let a dvakrát jsem skončil druhý, takže se rád vrátím a s dobrým týmem a s cílem mistrovství vyhrát! Příští rok nebudu jezdit silniční závody - budou je jezdit jen John a Keith - ale přesto budu součástí týmu a budu jim pomáhat, jak to jen půjde. V roce 2011 jsem se chtěl zaměřit na vytrvalostní závody, takže je skvělé, že mě Honda Motor Europe oslovila právě s touto nabídkou.
Keith Amor, Honda TT Legends
Rozhodně to bude výzva, kombinovat silniční a vytrvalostní závody, ale myslím, že to bude zábava - už se nemohu dočkat! Budeme si muset zvykat na nějaké nové trati, navíc jsem nikdy předtím vytrvalostní závody nejezdil, takže se budu muset dost naučit. Ale loni jsem pro Hondu jezdil v silničních závodech a žádný lepší tým prostě není. Spolupráce s Hondou a s jejím týmem TT Legends pro světové vytrvalostní závody je pro mě velká příležitost, opravdu se těším.
Neil Tuxworth, manažer týmu, Honda TT Legends
Myšlenka vytvořit tento tým přišla z Hondy Motor Europe, kde chtěli stroj Honda CBR1000RR Fireblade podpořit na úrovni mistrovství světa v jiné třídě. Jezdci TT jsou starší, zkušenější a všeobecně jezdí bezpečněji, což je přesně to, co pro vytrvalostní závody hledáte - potřebujete si nechat nějakou rezervu. Také motocykly na silniční závody budou jiné než na světový šampionát ve vytrvalostních závodech, kde je důležitá spolehlivost i rychlost. Zejména se těšíme na britské kolo v Doningtonu, kde bude opravdu slavnostní atmosféra.
Robert Watherston, manažer pro motocyklový sport, Honda Motor Europe
Velké světové vytrvalostní závody a velké závody silničních motocyklů mají stejně sváteční atmosféru - jsou to velké, jednorázové podniky, jež přitahují lidi, kteří se chtějí nejen dívat, ale také si akci pořádně užít. Název TT Legends připomíná skvělou historii silničního závodění Hondy a vkládá ji do aktuálního kontextu. Honda se vždy nejvíce propagovala závoděním; můžeme si připomenout hned první závod v TT, první vítězství, jehož 50. výročí budeme příští rok slavit. Závodění na stroji Fireblade je důležitou součástí identity týmu - tento motocykl představuje totiž nejen jedinečný historický odkaz, ale také je sám o sobě ikonou.
- Honda -
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.