Honda Motor Europe vytvořila nový motocyklový závodní tým, se kterým chce zaútočit na přední pozice ve světovém vytrvalostním šampionátu FIM Endurance World Championship a závodit ve vybraných silničních závodech, čímž by vyplnila mezeru mezi těmito dvěma disciplínami.
Tým Honda TT Legends bude ve Světovém šampionátu FIM Endurance 2011 i ve světově proslulých silničních závodech, například Northwest 200 či Isle of Man TT, závodit s legendárními stroji Honda CBR1000RR Fireblade. Tým Honda TT Legends se zúčastní největších silničních i okruhových vytrvalostních soutěží na světě a představuje pro tři již velmi zkušené a extrémně populární jezdce novou výzvu.
Členy týmu jsou TT legenda John McGuinness - vítěz patnácti závodů na náročné trati Isle of Man a následovník bývalého hrdiny týmu Hondy, zesnulého velikána Joeyho Dunlopa. Osmatřicetiletý McGuinness, který žije v Morcambe, je bývalý britský šampion ve dvěstěpadesátkách. Ze světového šampionátu Supersport má zkušenosti také s Hondou. Největší věhlas si ale získal svým hrdinským výkonem a výdrží v závodě Isle of Man TT - tam první kolo horského okruhu Mountain Circuit, který měří 37,73 míle (60,37 km), zajel rychlostí 130 mil za hodinu! McGuinnessovým kolegou v novém týmu Honda bude Steve Plater, britský šampion v kategorii Supersport, jenž svůj titul získal v roce 2009 se strojem Honda a který se také zúčastní celého světového šampionátu 2011 FIM Endurance World.
Také Plater má velké zkušenosti se závody v šampionátech Endurance World, včetně vítězství v šestihodinovce Albacete 6 Hour. Tento čtyřicetiletý Angličan dosáhl na stupně vítězů také v Le Mans a Bol dOr a závodil i v prestižním osmihodinovém závodě Suzuka 8 Hour v Japonsku. Dvojici Angličanů doplní skotský jezdec Keith Amor, který se zúčastní čtyřiadvacetihodinovek v Le Mans a Bol dOr. Tento třicetiletý Skot se specializuje na silniční závody, dvakrát bodoval v TT a jednou zvítězil v Northwest 200. Spolu s McGuinnessem se zúčastní také vybraných silničních závodů pod hlavičkou týmu Honda TT Legends. Plater se však soustředí výhradně na série světového šampionátu FIM Endurance World Championship. Tým Honda TT Legends bude mít základnu ve městě Louth v hrabství Lincolnshire - tedy ve stejném místě, kde působí tým Honda ve Spojeném království pro šampionáty British Superbike. Řídit jej bude zkušený bývalý vytrvalostní závodník TT Neil Tuxworth.
John McGuinness, Honda TT LegendsČtyřiadvacetihodinovku v Le Mans jsem jel asi před sedmi lety; tehdy jsme skončili osmí. Bylo to nakonec dost vzrušující, ale jinak celou dobu pěkná dřina! Už se opravdu těším na celou sezónu. Když jsme o tom začali jednat, byl jsem docela překvapený, ale když mi pak Honda vysvětlila myšlenku, na které je celý projekt založený, hned mě to chytlo. Závodil jsem za ty roky už v několika třídách, a samozřejmě budu dál jezdit Northwest a TT, ale být v týmu, který má šanci vyhrát mistrovství světa, to opravdu není špatné! Na silnici jsem ještě pořád plný očekávání a mám nervy napjaté k prasknutí, a určitě chci za svou kariéru vyhrát další TT. Jsem nadšený z myšlenky britského kola světového vytrvalostního šampionátu v Doningtonu - opravdu bychom chtěli, aby nás britští fanoušci přišli podpořit a zvedli tak prestiž vytrvalostních závodů ve Spojeném království. Pokud půjde všechno podle plánu, budeme tam nebo někde poblíž - není důvod, proč bychom se neměli zúčastnit!
Steve Plater, Honda TT Legends
Jezdím světové vytrvalostní závody už asi 12 let a dvakrát jsem skončil druhý, takže se rád vrátím a s dobrým týmem a s cílem mistrovství vyhrát! Příští rok nebudu jezdit silniční závody - budou je jezdit jen John a Keith - ale přesto budu součástí týmu a budu jim pomáhat, jak to jen půjde. V roce 2011 jsem se chtěl zaměřit na vytrvalostní závody, takže je skvělé, že mě Honda Motor Europe oslovila právě s touto nabídkou.
Keith Amor, Honda TT Legends
Rozhodně to bude výzva, kombinovat silniční a vytrvalostní závody, ale myslím, že to bude zábava - už se nemohu dočkat! Budeme si muset zvykat na nějaké nové trati, navíc jsem nikdy předtím vytrvalostní závody nejezdil, takže se budu muset dost naučit. Ale loni jsem pro Hondu jezdil v silničních závodech a žádný lepší tým prostě není. Spolupráce s Hondou a s jejím týmem TT Legends pro světové vytrvalostní závody je pro mě velká příležitost, opravdu se těším.
Neil Tuxworth, manažer týmu, Honda TT Legends
Myšlenka vytvořit tento tým přišla z Hondy Motor Europe, kde chtěli stroj Honda CBR1000RR Fireblade podpořit na úrovni mistrovství světa v jiné třídě. Jezdci TT jsou starší, zkušenější a všeobecně jezdí bezpečněji, což je přesně to, co pro vytrvalostní závody hledáte - potřebujete si nechat nějakou rezervu. Také motocykly na silniční závody budou jiné než na světový šampionát ve vytrvalostních závodech, kde je důležitá spolehlivost i rychlost. Zejména se těšíme na britské kolo v Doningtonu, kde bude opravdu slavnostní atmosféra.
Robert Watherston, manažer pro motocyklový sport, Honda Motor Europe
Velké světové vytrvalostní závody a velké závody silničních motocyklů mají stejně sváteční atmosféru - jsou to velké, jednorázové podniky, jež přitahují lidi, kteří se chtějí nejen dívat, ale také si akci pořádně užít. Název TT Legends připomíná skvělou historii silničního závodění Hondy a vkládá ji do aktuálního kontextu. Honda se vždy nejvíce propagovala závoděním; můžeme si připomenout hned první závod v TT, první vítězství, jehož 50. výročí budeme příští rok slavit. Závodění na stroji Fireblade je důležitou součástí identity týmu - tento motocykl představuje totiž nejen jedinečný historický odkaz, ale také je sám o sobě ikonou.
- Honda -
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?