Honda Motor Europe vytvořila nový motocyklový závodní tým, se kterým chce zaútočit na přední pozice ve světovém vytrvalostním šampionátu FIM Endurance World Championship a závodit ve vybraných silničních závodech, čímž by vyplnila mezeru mezi těmito dvěma disciplínami.
Tým Honda TT Legends bude ve Světovém šampionátu FIM Endurance 2011 i ve světově proslulých silničních závodech, například Northwest 200 či Isle of Man TT, závodit s legendárními stroji Honda CBR1000RR Fireblade. Tým Honda TT Legends se zúčastní největších silničních i okruhových vytrvalostních soutěží na světě a představuje pro tři již velmi zkušené a extrémně populární jezdce novou výzvu.
Členy týmu jsou TT legenda John McGuinness - vítěz patnácti závodů na náročné trati Isle of Man a následovník bývalého hrdiny týmu Hondy, zesnulého velikána Joeyho Dunlopa. Osmatřicetiletý McGuinness, který žije v Morcambe, je bývalý britský šampion ve dvěstěpadesátkách. Ze světového šampionátu Supersport má zkušenosti také s Hondou. Největší věhlas si ale získal svým hrdinským výkonem a výdrží v závodě Isle of Man TT - tam první kolo horského okruhu Mountain Circuit, který měří 37,73 míle (60,37 km), zajel rychlostí 130 mil za hodinu! McGuinnessovým kolegou v novém týmu Honda bude Steve Plater, britský šampion v kategorii Supersport, jenž svůj titul získal v roce 2009 se strojem Honda a který se také zúčastní celého světového šampionátu 2011 FIM Endurance World.
Také Plater má velké zkušenosti se závody v šampionátech Endurance World, včetně vítězství v šestihodinovce Albacete 6 Hour. Tento čtyřicetiletý Angličan dosáhl na stupně vítězů také v Le Mans a Bol dOr a závodil i v prestižním osmihodinovém závodě Suzuka 8 Hour v Japonsku. Dvojici Angličanů doplní skotský jezdec Keith Amor, který se zúčastní čtyřiadvacetihodinovek v Le Mans a Bol dOr. Tento třicetiletý Skot se specializuje na silniční závody, dvakrát bodoval v TT a jednou zvítězil v Northwest 200. Spolu s McGuinnessem se zúčastní také vybraných silničních závodů pod hlavičkou týmu Honda TT Legends. Plater se však soustředí výhradně na série světového šampionátu FIM Endurance World Championship. Tým Honda TT Legends bude mít základnu ve městě Louth v hrabství Lincolnshire - tedy ve stejném místě, kde působí tým Honda ve Spojeném království pro šampionáty British Superbike. Řídit jej bude zkušený bývalý vytrvalostní závodník TT Neil Tuxworth.
John McGuinness, Honda TT LegendsČtyřiadvacetihodinovku v Le Mans jsem jel asi před sedmi lety; tehdy jsme skončili osmí. Bylo to nakonec dost vzrušující, ale jinak celou dobu pěkná dřina! Už se opravdu těším na celou sezónu. Když jsme o tom začali jednat, byl jsem docela překvapený, ale když mi pak Honda vysvětlila myšlenku, na které je celý projekt založený, hned mě to chytlo. Závodil jsem za ty roky už v několika třídách, a samozřejmě budu dál jezdit Northwest a TT, ale být v týmu, který má šanci vyhrát mistrovství světa, to opravdu není špatné! Na silnici jsem ještě pořád plný očekávání a mám nervy napjaté k prasknutí, a určitě chci za svou kariéru vyhrát další TT. Jsem nadšený z myšlenky britského kola světového vytrvalostního šampionátu v Doningtonu - opravdu bychom chtěli, aby nás britští fanoušci přišli podpořit a zvedli tak prestiž vytrvalostních závodů ve Spojeném království. Pokud půjde všechno podle plánu, budeme tam nebo někde poblíž - není důvod, proč bychom se neměli zúčastnit!
Steve Plater, Honda TT Legends
Jezdím světové vytrvalostní závody už asi 12 let a dvakrát jsem skončil druhý, takže se rád vrátím a s dobrým týmem a s cílem mistrovství vyhrát! Příští rok nebudu jezdit silniční závody - budou je jezdit jen John a Keith - ale přesto budu součástí týmu a budu jim pomáhat, jak to jen půjde. V roce 2011 jsem se chtěl zaměřit na vytrvalostní závody, takže je skvělé, že mě Honda Motor Europe oslovila právě s touto nabídkou.
Keith Amor, Honda TT Legends
Rozhodně to bude výzva, kombinovat silniční a vytrvalostní závody, ale myslím, že to bude zábava - už se nemohu dočkat! Budeme si muset zvykat na nějaké nové trati, navíc jsem nikdy předtím vytrvalostní závody nejezdil, takže se budu muset dost naučit. Ale loni jsem pro Hondu jezdil v silničních závodech a žádný lepší tým prostě není. Spolupráce s Hondou a s jejím týmem TT Legends pro světové vytrvalostní závody je pro mě velká příležitost, opravdu se těším.
Neil Tuxworth, manažer týmu, Honda TT Legends
Myšlenka vytvořit tento tým přišla z Hondy Motor Europe, kde chtěli stroj Honda CBR1000RR Fireblade podpořit na úrovni mistrovství světa v jiné třídě. Jezdci TT jsou starší, zkušenější a všeobecně jezdí bezpečněji, což je přesně to, co pro vytrvalostní závody hledáte - potřebujete si nechat nějakou rezervu. Také motocykly na silniční závody budou jiné než na světový šampionát ve vytrvalostních závodech, kde je důležitá spolehlivost i rychlost. Zejména se těšíme na britské kolo v Doningtonu, kde bude opravdu slavnostní atmosféra.
Robert Watherston, manažer pro motocyklový sport, Honda Motor Europe
Velké světové vytrvalostní závody a velké závody silničních motocyklů mají stejně sváteční atmosféru - jsou to velké, jednorázové podniky, jež přitahují lidi, kteří se chtějí nejen dívat, ale také si akci pořádně užít. Název TT Legends připomíná skvělou historii silničního závodění Hondy a vkládá ji do aktuálního kontextu. Honda se vždy nejvíce propagovala závoděním; můžeme si připomenout hned první závod v TT, první vítězství, jehož 50. výročí budeme příští rok slavit. Závodění na stroji Fireblade je důležitou součástí identity týmu - tento motocykl představuje totiž nejen jedinečný historický odkaz, ale také je sám o sobě ikonou.
- Honda -
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.