Honda Motor Europe vytvořila nový motocyklový závodní tým, se kterým chce zaútočit na přední pozice ve světovém vytrvalostním šampionátu FIM Endurance World Championship a závodit ve vybraných silničních závodech, čímž by vyplnila mezeru mezi těmito dvěma disciplínami.
Tým Honda TT Legends bude ve Světovém šampionátu FIM Endurance 2011 i ve světově proslulých silničních závodech, například Northwest 200 či Isle of Man TT, závodit s legendárními stroji Honda CBR1000RR Fireblade. Tým Honda TT Legends se zúčastní největších silničních i okruhových vytrvalostních soutěží na světě a představuje pro tři již velmi zkušené a extrémně populární jezdce novou výzvu.
Členy týmu jsou TT legenda John McGuinness - vítěz patnácti závodů na náročné trati Isle of Man a následovník bývalého hrdiny týmu Hondy, zesnulého velikána Joeyho Dunlopa. Osmatřicetiletý McGuinness, který žije v Morcambe, je bývalý britský šampion ve dvěstěpadesátkách. Ze světového šampionátu Supersport má zkušenosti také s Hondou. Největší věhlas si ale získal svým hrdinským výkonem a výdrží v závodě Isle of Man TT - tam první kolo horského okruhu Mountain Circuit, který měří 37,73 míle (60,37 km), zajel rychlostí 130 mil za hodinu! McGuinnessovým kolegou v novém týmu Honda bude Steve Plater, britský šampion v kategorii Supersport, jenž svůj titul získal v roce 2009 se strojem Honda a který se také zúčastní celého světového šampionátu 2011 FIM Endurance World.
Také Plater má velké zkušenosti se závody v šampionátech Endurance World, včetně vítězství v šestihodinovce Albacete 6 Hour. Tento čtyřicetiletý Angličan dosáhl na stupně vítězů také v Le Mans a Bol dOr a závodil i v prestižním osmihodinovém závodě Suzuka 8 Hour v Japonsku. Dvojici Angličanů doplní skotský jezdec Keith Amor, který se zúčastní čtyřiadvacetihodinovek v Le Mans a Bol dOr. Tento třicetiletý Skot se specializuje na silniční závody, dvakrát bodoval v TT a jednou zvítězil v Northwest 200. Spolu s McGuinnessem se zúčastní také vybraných silničních závodů pod hlavičkou týmu Honda TT Legends. Plater se však soustředí výhradně na série světového šampionátu FIM Endurance World Championship. Tým Honda TT Legends bude mít základnu ve městě Louth v hrabství Lincolnshire - tedy ve stejném místě, kde působí tým Honda ve Spojeném království pro šampionáty British Superbike. Řídit jej bude zkušený bývalý vytrvalostní závodník TT Neil Tuxworth.
John McGuinness, Honda TT LegendsČtyřiadvacetihodinovku v Le Mans jsem jel asi před sedmi lety; tehdy jsme skončili osmí. Bylo to nakonec dost vzrušující, ale jinak celou dobu pěkná dřina! Už se opravdu těším na celou sezónu. Když jsme o tom začali jednat, byl jsem docela překvapený, ale když mi pak Honda vysvětlila myšlenku, na které je celý projekt založený, hned mě to chytlo. Závodil jsem za ty roky už v několika třídách, a samozřejmě budu dál jezdit Northwest a TT, ale být v týmu, který má šanci vyhrát mistrovství světa, to opravdu není špatné! Na silnici jsem ještě pořád plný očekávání a mám nervy napjaté k prasknutí, a určitě chci za svou kariéru vyhrát další TT. Jsem nadšený z myšlenky britského kola světového vytrvalostního šampionátu v Doningtonu - opravdu bychom chtěli, aby nás britští fanoušci přišli podpořit a zvedli tak prestiž vytrvalostních závodů ve Spojeném království. Pokud půjde všechno podle plánu, budeme tam nebo někde poblíž - není důvod, proč bychom se neměli zúčastnit!
Steve Plater, Honda TT Legends
Jezdím světové vytrvalostní závody už asi 12 let a dvakrát jsem skončil druhý, takže se rád vrátím a s dobrým týmem a s cílem mistrovství vyhrát! Příští rok nebudu jezdit silniční závody - budou je jezdit jen John a Keith - ale přesto budu součástí týmu a budu jim pomáhat, jak to jen půjde. V roce 2011 jsem se chtěl zaměřit na vytrvalostní závody, takže je skvělé, že mě Honda Motor Europe oslovila právě s touto nabídkou.
Keith Amor, Honda TT Legends
Rozhodně to bude výzva, kombinovat silniční a vytrvalostní závody, ale myslím, že to bude zábava - už se nemohu dočkat! Budeme si muset zvykat na nějaké nové trati, navíc jsem nikdy předtím vytrvalostní závody nejezdil, takže se budu muset dost naučit. Ale loni jsem pro Hondu jezdil v silničních závodech a žádný lepší tým prostě není. Spolupráce s Hondou a s jejím týmem TT Legends pro světové vytrvalostní závody je pro mě velká příležitost, opravdu se těším.
Neil Tuxworth, manažer týmu, Honda TT Legends
Myšlenka vytvořit tento tým přišla z Hondy Motor Europe, kde chtěli stroj Honda CBR1000RR Fireblade podpořit na úrovni mistrovství světa v jiné třídě. Jezdci TT jsou starší, zkušenější a všeobecně jezdí bezpečněji, což je přesně to, co pro vytrvalostní závody hledáte - potřebujete si nechat nějakou rezervu. Také motocykly na silniční závody budou jiné než na světový šampionát ve vytrvalostních závodech, kde je důležitá spolehlivost i rychlost. Zejména se těšíme na britské kolo v Doningtonu, kde bude opravdu slavnostní atmosféra.
Robert Watherston, manažer pro motocyklový sport, Honda Motor Europe
Velké světové vytrvalostní závody a velké závody silničních motocyklů mají stejně sváteční atmosféru - jsou to velké, jednorázové podniky, jež přitahují lidi, kteří se chtějí nejen dívat, ale také si akci pořádně užít. Název TT Legends připomíná skvělou historii silničního závodění Hondy a vkládá ji do aktuálního kontextu. Honda se vždy nejvíce propagovala závoděním; můžeme si připomenout hned první závod v TT, první vítězství, jehož 50. výročí budeme příští rok slavit. Závodění na stroji Fireblade je důležitou součástí identity týmu - tento motocykl představuje totiž nejen jedinečný historický odkaz, ale také je sám o sobě ikonou.
- Honda -
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.