Honda Motor Europe vytvořila nový motocyklový závodní tým, se kterým chce zaútočit na přední pozice ve světovém vytrvalostním šampionátu FIM Endurance World Championship a závodit ve vybraných silničních závodech, čímž by vyplnila mezeru mezi těmito dvěma disciplínami.
Tým Honda TT Legends bude ve Světovém šampionátu FIM Endurance 2011 i ve světově proslulých silničních závodech, například Northwest 200 či Isle of Man TT, závodit s legendárními stroji Honda CBR1000RR Fireblade. Tým Honda TT Legends se zúčastní největších silničních i okruhových vytrvalostních soutěží na světě a představuje pro tři již velmi zkušené a extrémně populární jezdce novou výzvu.
Členy týmu jsou TT legenda John McGuinness - vítěz patnácti závodů na náročné trati Isle of Man a následovník bývalého hrdiny týmu Hondy, zesnulého velikána Joeyho Dunlopa. Osmatřicetiletý McGuinness, který žije v Morcambe, je bývalý britský šampion ve dvěstěpadesátkách. Ze světového šampionátu Supersport má zkušenosti také s Hondou. Největší věhlas si ale získal svým hrdinským výkonem a výdrží v závodě Isle of Man TT - tam první kolo horského okruhu Mountain Circuit, který měří 37,73 míle (60,37 km), zajel rychlostí 130 mil za hodinu! McGuinnessovým kolegou v novém týmu Honda bude Steve Plater, britský šampion v kategorii Supersport, jenž svůj titul získal v roce 2009 se strojem Honda a který se také zúčastní celého světového šampionátu 2011 FIM Endurance World.
Také Plater má velké zkušenosti se závody v šampionátech Endurance World, včetně vítězství v šestihodinovce Albacete 6 Hour. Tento čtyřicetiletý Angličan dosáhl na stupně vítězů také v Le Mans a Bol dOr a závodil i v prestižním osmihodinovém závodě Suzuka 8 Hour v Japonsku. Dvojici Angličanů doplní skotský jezdec Keith Amor, který se zúčastní čtyřiadvacetihodinovek v Le Mans a Bol dOr. Tento třicetiletý Skot se specializuje na silniční závody, dvakrát bodoval v TT a jednou zvítězil v Northwest 200. Spolu s McGuinnessem se zúčastní také vybraných silničních závodů pod hlavičkou týmu Honda TT Legends. Plater se však soustředí výhradně na série světového šampionátu FIM Endurance World Championship. Tým Honda TT Legends bude mít základnu ve městě Louth v hrabství Lincolnshire - tedy ve stejném místě, kde působí tým Honda ve Spojeném království pro šampionáty British Superbike. Řídit jej bude zkušený bývalý vytrvalostní závodník TT Neil Tuxworth.
John McGuinness, Honda TT LegendsČtyřiadvacetihodinovku v Le Mans jsem jel asi před sedmi lety; tehdy jsme skončili osmí. Bylo to nakonec dost vzrušující, ale jinak celou dobu pěkná dřina! Už se opravdu těším na celou sezónu. Když jsme o tom začali jednat, byl jsem docela překvapený, ale když mi pak Honda vysvětlila myšlenku, na které je celý projekt založený, hned mě to chytlo. Závodil jsem za ty roky už v několika třídách, a samozřejmě budu dál jezdit Northwest a TT, ale být v týmu, který má šanci vyhrát mistrovství světa, to opravdu není špatné! Na silnici jsem ještě pořád plný očekávání a mám nervy napjaté k prasknutí, a určitě chci za svou kariéru vyhrát další TT. Jsem nadšený z myšlenky britského kola světového vytrvalostního šampionátu v Doningtonu - opravdu bychom chtěli, aby nás britští fanoušci přišli podpořit a zvedli tak prestiž vytrvalostních závodů ve Spojeném království. Pokud půjde všechno podle plánu, budeme tam nebo někde poblíž - není důvod, proč bychom se neměli zúčastnit!
Steve Plater, Honda TT Legends
Jezdím světové vytrvalostní závody už asi 12 let a dvakrát jsem skončil druhý, takže se rád vrátím a s dobrým týmem a s cílem mistrovství vyhrát! Příští rok nebudu jezdit silniční závody - budou je jezdit jen John a Keith - ale přesto budu součástí týmu a budu jim pomáhat, jak to jen půjde. V roce 2011 jsem se chtěl zaměřit na vytrvalostní závody, takže je skvělé, že mě Honda Motor Europe oslovila právě s touto nabídkou.
Keith Amor, Honda TT Legends
Rozhodně to bude výzva, kombinovat silniční a vytrvalostní závody, ale myslím, že to bude zábava - už se nemohu dočkat! Budeme si muset zvykat na nějaké nové trati, navíc jsem nikdy předtím vytrvalostní závody nejezdil, takže se budu muset dost naučit. Ale loni jsem pro Hondu jezdil v silničních závodech a žádný lepší tým prostě není. Spolupráce s Hondou a s jejím týmem TT Legends pro světové vytrvalostní závody je pro mě velká příležitost, opravdu se těším.
Neil Tuxworth, manažer týmu, Honda TT Legends
Myšlenka vytvořit tento tým přišla z Hondy Motor Europe, kde chtěli stroj Honda CBR1000RR Fireblade podpořit na úrovni mistrovství světa v jiné třídě. Jezdci TT jsou starší, zkušenější a všeobecně jezdí bezpečněji, což je přesně to, co pro vytrvalostní závody hledáte - potřebujete si nechat nějakou rezervu. Také motocykly na silniční závody budou jiné než na světový šampionát ve vytrvalostních závodech, kde je důležitá spolehlivost i rychlost. Zejména se těšíme na britské kolo v Doningtonu, kde bude opravdu slavnostní atmosféra.
Robert Watherston, manažer pro motocyklový sport, Honda Motor Europe
Velké světové vytrvalostní závody a velké závody silničních motocyklů mají stejně sváteční atmosféru - jsou to velké, jednorázové podniky, jež přitahují lidi, kteří se chtějí nejen dívat, ale také si akci pořádně užít. Název TT Legends připomíná skvělou historii silničního závodění Hondy a vkládá ji do aktuálního kontextu. Honda se vždy nejvíce propagovala závoděním; můžeme si připomenout hned první závod v TT, první vítězství, jehož 50. výročí budeme příští rok slavit. Závodění na stroji Fireblade je důležitou součástí identity týmu - tento motocykl představuje totiž nejen jedinečný historický odkaz, ale také je sám o sobě ikonou.
- Honda -
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.