Na mezinárodním veletrhu motocyklů EICMA 2010, který se koná v italském Miláně, společnost Honda představila V4 Crosstourer Concept - první cestovní enduro na světě vybavené motorem V4.
V4 Crosstourer Concept, který s modelem VFR1200F sdílí fenomenální motor V4 a revoluční dvouspojkovou převodovku, nabídne jezdci potěšení a vzrušení srovnatelné se sportovním silničním motocyklem, avšak při zachování vzpřímené pozice a manévrovatelnosti terénního stroje.
Honda VFR1200F byla prvním modelem, ve kterém byl představen špičkový nový motor V4, jenž zahájil novou éru v konstrukci motorů značky Honda. V4 Crosstourer Concept využívá stejný motor jako silniční sportovní stroje řady VFR, čímž výhody tohoto prvotřídního motoru přibližuje nové skupině zákazníků. Je to vůbec poprvé, kdy bylo cestovní enduro vybaveno kompaktním, ale přesto výkonným čtyřválcovým motorem s uspořádáním válců do V.
K zážitku z jízdy s motocyklem V4 Crosstourer Concept přispěje také revoluční dvouspojková převodovka umožňující plynulé řazení rychlostních stupňů pro dokonalý požitek ze sportovní jízdy. Nový stroj je po VFR1200F druhým motocyklem značky Honda, který bude touto moderní převodovkou vybaven. Je to navíc poprvé, co se tato mnohokrát oceněná technologie objevuje v této kategorii.
Společnost Honda vždy usilovala o to, aby svým zákazníkům z řad motocyklistů přinášela moderní design a inovativní technologie. Jako firma, známá svou snahou zpochybňovat konvenční přístupy ke konstrukci motocyklů, se společnost Honda snaží vyrábět stroje, které splní touhy a přání jejích zákazníků.
Koncept V4 Crosstourer, společně s motocyklem Crossrunner s motorem o objemu 800 cm3, který byl na EICMA rovněž představen, rozšiřuje řadu modelů Honda s nejmodernějším motorem V4. Zdroj: Honda
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?