VALENCIE, ZÁVOD MOTOGP; Španělský jezdec Jorge Lorenzo opanoval nedělní Velkou cenu Valencie ve třídě MotoGP a úspěšně tak završil svou nejlepší sezonu v životě, na jejímž konci se raduje z titulu mistra světa. Ten si zajistil již v říjnové Velké ceně Malajsie.
Lorenzův letošní devátý triumf se však nerodil vůbec snadno. Startovní pole dlouho vedl vítěz kvalifikace Casey Stoner z Austrálie a Španěl kroužil dokonce až na sedmém místě. Jenže se dokázal propracovat do čela a cílem projel před Australanem a stájovým kolegou z Yamahy, Italem Valentinem Rossim.
V konečném hodnocení seriálu mistrovství světa skončil druhý Španěl Dani Pedrosa, třetí je Rossi.
Valencie, 18. závod MS silničních motocyklů:
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 46:44,622, 2. Stoner (Aust./Ducati) +4,576, 3. Rossi (It./Yamaha) +8,998, 4. Spies (USA/Yamaha) +17,643, 5. Dovizioso (It./Honda) +19,160. Konečné pořadí MS ve třídě MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 383 b., 2. Pedrosa (Šp./Honda) 245, 3. Rossi (It./Yamaha) 233, 4. Stoner (Aust./Ducati) 225, 5. Dovizioso (It./Honda) 206.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.