VALENCIE, ZÁVOD MOTOGP; Španělský jezdec Jorge Lorenzo opanoval nedělní Velkou cenu Valencie ve třídě MotoGP a úspěšně tak završil svou nejlepší sezonu v životě, na jejímž konci se raduje z titulu mistra světa. Ten si zajistil již v říjnové Velké ceně Malajsie.
Lorenzův letošní devátý triumf se však nerodil vůbec snadno. Startovní pole dlouho vedl vítěz kvalifikace Casey Stoner z Austrálie a Španěl kroužil dokonce až na sedmém místě. Jenže se dokázal propracovat do čela a cílem projel před Australanem a stájovým kolegou z Yamahy, Italem Valentinem Rossim.
V konečném hodnocení seriálu mistrovství světa skončil druhý Španěl Dani Pedrosa, třetí je Rossi.
Valencie, 18. závod MS silničních motocyklů:
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 46:44,622, 2. Stoner (Aust./Ducati) +4,576, 3. Rossi (It./Yamaha) +8,998, 4. Spies (USA/Yamaha) +17,643, 5. Dovizioso (It./Honda) +19,160. Konečné pořadí MS ve třídě MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 383 b., 2. Pedrosa (Šp./Honda) 245, 3. Rossi (It./Yamaha) 233, 4. Stoner (Aust./Ducati) 225, 5. Dovizioso (It./Honda) 206.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.