VALENCIE, ZÁVOD MOTOGP; Španělský jezdec Jorge Lorenzo opanoval nedělní Velkou cenu Valencie ve třídě MotoGP a úspěšně tak završil svou nejlepší sezonu v životě, na jejímž konci se raduje z titulu mistra světa. Ten si zajistil již v říjnové Velké ceně Malajsie.
Lorenzův letošní devátý triumf se však nerodil vůbec snadno. Startovní pole dlouho vedl vítěz kvalifikace Casey Stoner z Austrálie a Španěl kroužil dokonce až na sedmém místě. Jenže se dokázal propracovat do čela a cílem projel před Australanem a stájovým kolegou z Yamahy, Italem Valentinem Rossim.
V konečném hodnocení seriálu mistrovství světa skončil druhý Španěl Dani Pedrosa, třetí je Rossi.
Valencie, 18. závod MS silničních motocyklů:
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 46:44,622, 2. Stoner (Aust./Ducati) +4,576, 3. Rossi (It./Yamaha) +8,998, 4. Spies (USA/Yamaha) +17,643, 5. Dovizioso (It./Honda) +19,160. Konečné pořadí MS ve třídě MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 383 b., 2. Pedrosa (Šp./Honda) 245, 3. Rossi (It./Yamaha) 233, 4. Stoner (Aust./Ducati) 225, 5. Dovizioso (It./Honda) 206.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?