VALENCIE, ZÁVOD MOTO2; Český závodník Karel Abraham vyhrál v neděli Velkou cenu Valencie silničních motocyklů ve třídě Moto2. Druhý skončil Ital Andrea Iannone, třetí proťal cílovou metu Julian Simon ze Španělska.
Dvacetiletý český motocyklista Karel Abraham se během závodu propracoval mezi nejlepší čtyřku, když zajížděl nejlepší časy ze všech startujících a bojoval o umístění na stupních vítězů. Nejdůležitější moment závodu přišel v posledním kole ve chvíli, kdy byl Abraham třetí. Mistr světa Toni Elias ze Španělska jedoucí na druhé pozici ťukl do stroje vedoucího Itala Iannoneho, opustil trať a ze závodu odstoupil. Menší kolize ale rozhodila i italského závodníka, čehož využil k ataku Abraham a posunul se na první pozici. Pak už před sebe brněnský rodák nikoho nepustil a mohl slavit největší úspěch v kariéře.
Moto2: 1. ABRAHAM (ČR/FTR) 43:49,499, 2. Iannone (It./Speed Up) +0,522, 3. Simon (Šp./Suter) +0,583, 4. Lüthi (Švýc./Moriwaki) +0,760, 5. Redding (Brit./Suter) 4,205.
Konečné pořadí MS ve třídě Moto2: 1. Elias (Šp./Moriwaki) 271 bod, 2. Simon (Šp./Suter) 201, 3. Iannone (It./Speed Up) 199, 4. Lüthi (Švýc./Moriwaki) 156, 5. Corsi (It./Motobi) 138,... 9. ABRAHAM (ČR/FTR) 96, 34. PEŠEK (ČR/Moriwaki) 5.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.