VALNECIE, ZÁVOD 125 CCM; Český závodník Jakub Kornfeil skončil v nedělní Velké ceně Valencie silničních motocyklů, v kubatuře do 125 ccm na patnáctém místě, závod vyhrál Brit Bradley Smith.
Premiérový mistrovský titul v této třídě získal Španěl Marc Márquez s motocyklem Derbi, který bral v neděli ve Valencii čtvrté místo.
Valencie, 18. závod MS silničních motocyklů:
Do 125 ccm: 1. Smith (Brit./Aprilia) 40:25,648, 2. Espargaro (Šp./Derbi) +2,786, 3. Terol (Šp./Aprilia) +3,149, 4. Márquez (Šp./Derbi) +8,326, 5. Cortese (Něm./Derbi) +24,375,.. 15. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +1:24,798.
Konečné pořadí MS v kubatuře do 125ccm: 1. Márquez (Šp./Derbi) 310 bodů, 2. Terol (Šp./Aprilia) 296, 3. Espargaro (Šp./Derbi) 281, 4. Smith (Brit./Aprilia) 223, 5. Vazquez (Šp./Derbi) 152,... 17. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 28.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.