ESTROIL, MOTOGP - ZÁVOD; Španěl Jorge Lorenzo vyhrál v neděli v Estorilu Velkou cenu Portugalska silničních motocyklů ve třídě MotoGP. Lorenzo potvrdil pozici již jistého mistra světa, informaci zveřejnil server motogp.com.
Lorenzo nabral náskok ve druhé polovině závodu a kroužil daleko před svými pronásledovateli. Nejblíže se španělskému mistru světa přiblížil Valentino Rossi, který však v cíli ztrácel téměř devět sekund. Diváky ze sedadel ale zvedl boj o třetí místo, které nakonec těsně získal další Ital Andrea Dovizioso. Jezdce na třetím až šestém místě dělily necelé dvě sekundy. Do cíle závodu královské kubatury dojelo pouze třináct jezdců.
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 46:17,382, 2. Rossi (It./Yamaha) +8,629, 3. Dovizioso (It./Honda) +26,475, 4. Simoncelli (It./Honda) + 26,534, 5. Hayden (USA/Ducati) +27,154, 6. De Puniet (Šp./Honda) + 28,297.
Průběžné pořadí MS třídy MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 358 bodů, 2. Pedrosa (Šp./Honda) 236, 3. Rossi (It./Yamaha) 217, 4. Stoner (Aust./Ducati) 205, 5. Dovizioso (It./Honda) 195, 6. Spies (USA/Yamaha) a Hayden (USA/Ducati) 163.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.