PHILLIP ISLAND, ZÁVOD; Vítězem Velké ceny Austrálie silničních motocyklů se v neděli ve třídě MotoGP stal již počtvrté v řadě domácí jezdec Casey Stoner s Ducati, v kategorii Moto2 skončil desátý Čech Karel Abraham. Výsledky přinesly oficiální internetové stránky šampionátu.
Pětadvacetiletý Stoner suverénně vyhrál na okruhu Phillip Island před již jistým mistrem světa, Španělem Jorgem Lorenzem a třetím Valentinem Rossim z Itálie. Do závodu odstartoval z pole position, kterou snadno přetavil ve svůj třetí triumf v této sezoně.
Vítězství vyneslo Stonera na třetí místo v šampionátu jezdců před Rossiho. Ital nicméně spolu s Lorenzem pomohli stáji Fiat Yamaha zajistit si dva závody před koncem MS titul mezi týmy.
Velké ceny Austrálie se nezúčastnil Španěl Dani Pedrosa, který sice absolvoval kvalifikaci, ale následně se rozhodl raději pokračovat v léčbě zlomeniny klíční kosti, již utrpěl při tréninku na Velkou cenu Japonska v Motegi. Na trať by se měl vrátit při nadcházející Velké ceně Portugalska v Estorilu.
Ve třídě Moto2 se z vítězství stylem start-cíl radoval poprvé v této sezoně Alex de Angelis ze San Marina před Britem Scottem Reddingem a Italem Andreou Iannonem. Abraham skončil desátý a pokračuje tak v dobrých výsledcích v závěru sezony, když v Japonsku skončil třetí a v Malajsii šestý. Již jistý mistr světa, Španěl Toni Elias obsadil sedmé místo.
Ve třídě do 125 ccm navýšil díky devátému triumfu v tomto ročníku svůj náskok v čele šampionátu už na 12 bodů Španěl Marc Marquez, na pódium ho doprovodili jeho krajané a rivalové v boji o titul Pol Espargaro a Nico Terol. Český motocyklista Jakub Kornfeil obsadil čtrnáctou pozici.
GP Austrálie (Phillip Island):
MotoGP: 1. Stoner (Aust./Ducati) 41:09,128, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +8,598, 3. Rossi (It./Yamaha) +17,997, 4. Hayden (USA/Ducati) +18,035, 5. Spies (USA/Yamaha) +22,211, 6. Simoncelli (It./Honda) +25,017, 7. Edwards (USA/Yamaha) +35,168, 8. Espargaro (Šp./Ducati) +46,194, 9. Melandri (It./Honda) +46,294, 10. De Puniet (Fr./Honda) +59,635. Stav MS: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 333 b., 2. Pedrosa (Šp./Honda) 228, 3. Stoner (Aust./Ducati) 205, 4. Rossi (It./Yamaha) 197, 5. Devizioso (It./Honda) 179.
Moto2: 1. De Angelis (San. Marino/Motobi) 39:51,102, 2. Redding (Brit./Suter) +2,172, 3. Iannone (It./Speed Up) +2,974, 4. Simon (Šp./Suter) +10,344, 5. Bradl (Něm./Suter) +10,617, 6. Di Meglio (Fr./Suter) +17,847, 7. Elias (Šp./Moriwaki) +27,145, 8. Corsi (It./Motobi) +27,249, 9. Debon (Šp./FTR) +27,398, 10. ABRAHAM (ČR/FTR) +27,666. Stav MS: 1. Elias (Šp./Moriwaki) 271 b., 2. Simon (Šp./Suter) 181, 3. Iannone (It./Speed Up) 179, 4. Luthi (Švýc./Moriwaki) 143, 5. Corsi (It./Motobi) 127, ...15. ABRAHAM (ČR/FTR) 65, 32. PEŠEK (ČR/Moriwaki) 5.
Do 125 ccm: 1. Marquez (Šp./Derbi) 38:13,008, 2. Espargaro (Šp./Derbi) +6,062, 3. Terol (Šp./Aprilia) +11,576, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +19,032, 5. Smith (Brit./Aprilia) +19,033, 6. Rabat (Šp./Aprilia) +20,593, 7. Kojama (Jap./Aprilia) +31,519, 8. Salom (Šp./Aprilia) +46,598, 9. Krummenacher (Švýc./Aprilia) +48,730, 10. Webb (Brit./Aprilia) +58,456, ...14. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +1:19,543. Stav MS: 1. Marquez (Šp./Derbi) 272 b., 2. Terol (Šp./Aprilia) 260, 3. Espargaro (Šp./Derbi) 255, 4. Smith (Brit./Aprilia) 182, 5. Rabat (Šp./Aprilia) 137, ...18. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 22.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.