PHILLIP ISLAND, ZÁVOD; Vítězem Velké ceny Austrálie silničních motocyklů se v neděli ve třídě MotoGP stal již počtvrté v řadě domácí jezdec Casey Stoner s Ducati, v kategorii Moto2 skončil desátý Čech Karel Abraham. Výsledky přinesly oficiální internetové stránky šampionátu.
Pětadvacetiletý Stoner suverénně vyhrál na okruhu Phillip Island před již jistým mistrem světa, Španělem Jorgem Lorenzem a třetím Valentinem Rossim z Itálie. Do závodu odstartoval z pole position, kterou snadno přetavil ve svůj třetí triumf v této sezoně.
Vítězství vyneslo Stonera na třetí místo v šampionátu jezdců před Rossiho. Ital nicméně spolu s Lorenzem pomohli stáji Fiat Yamaha zajistit si dva závody před koncem MS titul mezi týmy.
Velké ceny Austrálie se nezúčastnil Španěl Dani Pedrosa, který sice absolvoval kvalifikaci, ale následně se rozhodl raději pokračovat v léčbě zlomeniny klíční kosti, již utrpěl při tréninku na Velkou cenu Japonska v Motegi. Na trať by se měl vrátit při nadcházející Velké ceně Portugalska v Estorilu.
Ve třídě Moto2 se z vítězství stylem start-cíl radoval poprvé v této sezoně Alex de Angelis ze San Marina před Britem Scottem Reddingem a Italem Andreou Iannonem. Abraham skončil desátý a pokračuje tak v dobrých výsledcích v závěru sezony, když v Japonsku skončil třetí a v Malajsii šestý. Již jistý mistr světa, Španěl Toni Elias obsadil sedmé místo.
Ve třídě do 125 ccm navýšil díky devátému triumfu v tomto ročníku svůj náskok v čele šampionátu už na 12 bodů Španěl Marc Marquez, na pódium ho doprovodili jeho krajané a rivalové v boji o titul Pol Espargaro a Nico Terol. Český motocyklista Jakub Kornfeil obsadil čtrnáctou pozici.
GP Austrálie (Phillip Island):
MotoGP: 1. Stoner (Aust./Ducati) 41:09,128, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +8,598, 3. Rossi (It./Yamaha) +17,997, 4. Hayden (USA/Ducati) +18,035, 5. Spies (USA/Yamaha) +22,211, 6. Simoncelli (It./Honda) +25,017, 7. Edwards (USA/Yamaha) +35,168, 8. Espargaro (Šp./Ducati) +46,194, 9. Melandri (It./Honda) +46,294, 10. De Puniet (Fr./Honda) +59,635. Stav MS: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 333 b., 2. Pedrosa (Šp./Honda) 228, 3. Stoner (Aust./Ducati) 205, 4. Rossi (It./Yamaha) 197, 5. Devizioso (It./Honda) 179.
Moto2: 1. De Angelis (San. Marino/Motobi) 39:51,102, 2. Redding (Brit./Suter) +2,172, 3. Iannone (It./Speed Up) +2,974, 4. Simon (Šp./Suter) +10,344, 5. Bradl (Něm./Suter) +10,617, 6. Di Meglio (Fr./Suter) +17,847, 7. Elias (Šp./Moriwaki) +27,145, 8. Corsi (It./Motobi) +27,249, 9. Debon (Šp./FTR) +27,398, 10. ABRAHAM (ČR/FTR) +27,666. Stav MS: 1. Elias (Šp./Moriwaki) 271 b., 2. Simon (Šp./Suter) 181, 3. Iannone (It./Speed Up) 179, 4. Luthi (Švýc./Moriwaki) 143, 5. Corsi (It./Motobi) 127, ...15. ABRAHAM (ČR/FTR) 65, 32. PEŠEK (ČR/Moriwaki) 5.
Do 125 ccm: 1. Marquez (Šp./Derbi) 38:13,008, 2. Espargaro (Šp./Derbi) +6,062, 3. Terol (Šp./Aprilia) +11,576, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +19,032, 5. Smith (Brit./Aprilia) +19,033, 6. Rabat (Šp./Aprilia) +20,593, 7. Kojama (Jap./Aprilia) +31,519, 8. Salom (Šp./Aprilia) +46,598, 9. Krummenacher (Švýc./Aprilia) +48,730, 10. Webb (Brit./Aprilia) +58,456, ...14. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +1:19,543. Stav MS: 1. Marquez (Šp./Derbi) 272 b., 2. Terol (Šp./Aprilia) 260, 3. Espargaro (Šp./Derbi) 255, 4. Smith (Brit./Aprilia) 182, 5. Rabat (Šp./Aprilia) 137, ...18. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 22.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?