PHILLIP ISLAND, ZÁVOD; Vítězem Velké ceny Austrálie silničních motocyklů se v neděli ve třídě MotoGP stal již počtvrté v řadě domácí jezdec Casey Stoner s Ducati, v kategorii Moto2 skončil desátý Čech Karel Abraham. Výsledky přinesly oficiální internetové stránky šampionátu.
Pětadvacetiletý Stoner suverénně vyhrál na okruhu Phillip Island před již jistým mistrem světa, Španělem Jorgem Lorenzem a třetím Valentinem Rossim z Itálie. Do závodu odstartoval z pole position, kterou snadno přetavil ve svůj třetí triumf v této sezoně.
Vítězství vyneslo Stonera na třetí místo v šampionátu jezdců před Rossiho. Ital nicméně spolu s Lorenzem pomohli stáji Fiat Yamaha zajistit si dva závody před koncem MS titul mezi týmy.
Velké ceny Austrálie se nezúčastnil Španěl Dani Pedrosa, který sice absolvoval kvalifikaci, ale následně se rozhodl raději pokračovat v léčbě zlomeniny klíční kosti, již utrpěl při tréninku na Velkou cenu Japonska v Motegi. Na trať by se měl vrátit při nadcházející Velké ceně Portugalska v Estorilu.
Ve třídě Moto2 se z vítězství stylem start-cíl radoval poprvé v této sezoně Alex de Angelis ze San Marina před Britem Scottem Reddingem a Italem Andreou Iannonem. Abraham skončil desátý a pokračuje tak v dobrých výsledcích v závěru sezony, když v Japonsku skončil třetí a v Malajsii šestý. Již jistý mistr světa, Španěl Toni Elias obsadil sedmé místo.
Ve třídě do 125 ccm navýšil díky devátému triumfu v tomto ročníku svůj náskok v čele šampionátu už na 12 bodů Španěl Marc Marquez, na pódium ho doprovodili jeho krajané a rivalové v boji o titul Pol Espargaro a Nico Terol. Český motocyklista Jakub Kornfeil obsadil čtrnáctou pozici.
GP Austrálie (Phillip Island):
MotoGP: 1. Stoner (Aust./Ducati) 41:09,128, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +8,598, 3. Rossi (It./Yamaha) +17,997, 4. Hayden (USA/Ducati) +18,035, 5. Spies (USA/Yamaha) +22,211, 6. Simoncelli (It./Honda) +25,017, 7. Edwards (USA/Yamaha) +35,168, 8. Espargaro (Šp./Ducati) +46,194, 9. Melandri (It./Honda) +46,294, 10. De Puniet (Fr./Honda) +59,635. Stav MS: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 333 b., 2. Pedrosa (Šp./Honda) 228, 3. Stoner (Aust./Ducati) 205, 4. Rossi (It./Yamaha) 197, 5. Devizioso (It./Honda) 179.
Moto2: 1. De Angelis (San. Marino/Motobi) 39:51,102, 2. Redding (Brit./Suter) +2,172, 3. Iannone (It./Speed Up) +2,974, 4. Simon (Šp./Suter) +10,344, 5. Bradl (Něm./Suter) +10,617, 6. Di Meglio (Fr./Suter) +17,847, 7. Elias (Šp./Moriwaki) +27,145, 8. Corsi (It./Motobi) +27,249, 9. Debon (Šp./FTR) +27,398, 10. ABRAHAM (ČR/FTR) +27,666. Stav MS: 1. Elias (Šp./Moriwaki) 271 b., 2. Simon (Šp./Suter) 181, 3. Iannone (It./Speed Up) 179, 4. Luthi (Švýc./Moriwaki) 143, 5. Corsi (It./Motobi) 127, ...15. ABRAHAM (ČR/FTR) 65, 32. PEŠEK (ČR/Moriwaki) 5.
Do 125 ccm: 1. Marquez (Šp./Derbi) 38:13,008, 2. Espargaro (Šp./Derbi) +6,062, 3. Terol (Šp./Aprilia) +11,576, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +19,032, 5. Smith (Brit./Aprilia) +19,033, 6. Rabat (Šp./Aprilia) +20,593, 7. Kojama (Jap./Aprilia) +31,519, 8. Salom (Šp./Aprilia) +46,598, 9. Krummenacher (Švýc./Aprilia) +48,730, 10. Webb (Brit./Aprilia) +58,456, ...14. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +1:19,543. Stav MS: 1. Marquez (Šp./Derbi) 272 b., 2. Terol (Šp./Aprilia) 260, 3. Espargaro (Šp./Derbi) 255, 4. Smith (Brit./Aprilia) 182, 5. Rabat (Šp./Aprilia) 137, ...18. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 22.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.