Motocyklový závodník Alex de Angelis je zdrcený po havárii, jejímž účastníkem byl při nedělní Velké ceně San Marina v italském Misanu a na jejíž následky zemřel jeho japonský soupeř Šoja Tomizawa. Zprávu přinesl v pondělí server Autosportu.
Alex de Angelis a Scott Redding zasáhli svými stroji devatenáctiletého Tomizawu, který jim při závodě kategorie Moto2 upadl přímo pod kola. "Jsem naprosto zničený z toho, co se stalo Šojovi," uvedl v prohlášení De Angelis. "Cítím s jeho rodinou a všemi, kdo ho měli rádi," dodal a upozornil, že pozávodní reakce jeho týmu byly publikovány ještě před tím, než nemocnice potvrdila Tomizawovu smrt. "Pokud jde o závod, poskytl jsem interview bezprostředně po havárii, to jsem ještě nevěděl, jak vážné jsou důsledky. V té chvíli člověk nemá říkat vůbec nic, všechno je nepodstatné."
Tomizawův tým Suter Racing potvrdil, že De Angelis ani Redding nemohli dělat vůbec nic, aby srážce zabránili. "Je mi líto i De Angelise a našeho jedzce Scotta Reddinga," řekl výkonný ředitel stáje Eskil Suter. "Po prvotním podezření na zlomeninu pánve se potvrdilo, že Scott nemá žádné vážné zranění. Ale psychicky je naprosto otřesený, i když nic nezavinil. Byla to smutná připomínka toho, že závodění je stále nebezpečné přes veškeré zlepšování bezpečnosti tratí," řekl Suter. "Šoja byl víc než kamarád, byl pro nás členem rodiny. Všichni v paddocku ho milovali a mně je strašně líto jeho rodiny, která utrpěla takovou ztrátu," dodal.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.