Motocyklový závodník Alex de Angelis je zdrcený po havárii, jejímž účastníkem byl při nedělní Velké ceně San Marina v italském Misanu a na jejíž následky zemřel jeho japonský soupeř Šoja Tomizawa. Zprávu přinesl v pondělí server Autosportu.
Alex de Angelis a Scott Redding zasáhli svými stroji devatenáctiletého Tomizawu, který jim při závodě kategorie Moto2 upadl přímo pod kola. "Jsem naprosto zničený z toho, co se stalo Šojovi," uvedl v prohlášení De Angelis. "Cítím s jeho rodinou a všemi, kdo ho měli rádi," dodal a upozornil, že pozávodní reakce jeho týmu byly publikovány ještě před tím, než nemocnice potvrdila Tomizawovu smrt. "Pokud jde o závod, poskytl jsem interview bezprostředně po havárii, to jsem ještě nevěděl, jak vážné jsou důsledky. V té chvíli člověk nemá říkat vůbec nic, všechno je nepodstatné."
Tomizawův tým Suter Racing potvrdil, že De Angelis ani Redding nemohli dělat vůbec nic, aby srážce zabránili. "Je mi líto i De Angelise a našeho jedzce Scotta Reddinga," řekl výkonný ředitel stáje Eskil Suter. "Po prvotním podezření na zlomeninu pánve se potvrdilo, že Scott nemá žádné vážné zranění. Ale psychicky je naprosto otřesený, i když nic nezavinil. Byla to smutná připomínka toho, že závodění je stále nebezpečné přes veškeré zlepšování bezpečnosti tratí," řekl Suter. "Šoja byl víc než kamarád, byl pro nás členem rodiny. Všichni v paddocku ho milovali a mně je strašně líto jeho rodiny, která utrpěla takovou ztrátu," dodal.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.