Japonský motocyklový závodník Shoya Tomizawa v neděli zemřel na následky zranění po pádu během nedělní Grand Prix San Marina na okruhu v italském Misanu. Podle agentury Reuters byl Tomizawa po nešťastné události při závodě třídy Moto2 převezen do nemocnice v Ceseně, kde už se neprobral z bezvědomí.
Klinika v Ceseně oznámila, že Shoya Tomizawa zemřel na následky zranění neslučitelných se životem, ve 14.20 hodin středoevropského času.
Devatenáctiletý japonský pilot v 16. kole závodu třídy Moto2 nezaviněně upadl v zatáčce a pádu předcházelo podklouznutí předního kola. Přes Tomizawu upadli Alex De Angelis z Monaka a Brit Scott Redding, kteří jeli v těsném závěsu a neměli žádnou možnost se mu vyhnout. De Angelis se střel s Tomizawovým motocyklem, ale Redding do těla mladého Japonce najel. Tomizawa zůstal ležet v bezvědomí na obslužné vozovce vedle tratě a byl na ambulanci odnesen v bezvědomí. Záchranářům přitom upadla nosítka s bezvládným tělem na zem. Zatímco De Angelis a Redding utrpěli jen lehčí zranění a byli otřeseni, tak Shoya Tomizawa musel být z medicinského centra na okruhu transportován do nemocnice v Ceseně. Video z nehody ZDE
"Bojuje o život," řekl nejmenovaný lékař z ambulance na okruhu Misano Adriatico reportérovi televizní stanice Mediaset krátce poté, co byl Tomizawa převezen vrtulníkem do nemocnice v Ceseně ve velmi vážném stavu. Lékařům se už mladého jezdce nepodařilo přivést k vědomí. Informaci potvrdil hlavní lékař seriálu MS Claudio Costa z Portugalska.
"Právě teď jsem zjistil, že se něco takového stalo. Teď už nejsou nějaké závody důležité," řekl italský jezdec Valentino Rossi televizní stanici Mediaset. "Byl to milý kluk. Ta nehoda byla prostě strašná," dodal Rossi, jenž v době, kdy Tomizawa zemřel, jel svůj závod ve třídě MotoGP.
Subtilní Tomizawa, který měří jen 166 cm a váží 56 kg, letos vyhrál jeden závod třídy Moto2.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?