Japonský motocyklový závodník Shoya Tomizawa v neděli zemřel na následky zranění po pádu během nedělní Grand Prix San Marina na okruhu v italském Misanu. Podle agentury Reuters byl Tomizawa po nešťastné události při závodě třídy Moto2 převezen do nemocnice v Ceseně, kde už se neprobral z bezvědomí.
Klinika v Ceseně oznámila, že Shoya Tomizawa zemřel na následky zranění neslučitelných se životem, ve 14.20 hodin středoevropského času.
Devatenáctiletý japonský pilot v 16. kole závodu třídy Moto2 nezaviněně upadl v zatáčce a pádu předcházelo podklouznutí předního kola. Přes Tomizawu upadli Alex De Angelis z Monaka a Brit Scott Redding, kteří jeli v těsném závěsu a neměli žádnou možnost se mu vyhnout. De Angelis se střel s Tomizawovým motocyklem, ale Redding do těla mladého Japonce najel. Tomizawa zůstal ležet v bezvědomí na obslužné vozovce vedle tratě a byl na ambulanci odnesen v bezvědomí. Záchranářům přitom upadla nosítka s bezvládným tělem na zem. Zatímco De Angelis a Redding utrpěli jen lehčí zranění a byli otřeseni, tak Shoya Tomizawa musel být z medicinského centra na okruhu transportován do nemocnice v Ceseně. Video z nehody ZDE
"Bojuje o život," řekl nejmenovaný lékař z ambulance na okruhu Misano Adriatico reportérovi televizní stanice Mediaset krátce poté, co byl Tomizawa převezen vrtulníkem do nemocnice v Ceseně ve velmi vážném stavu. Lékařům se už mladého jezdce nepodařilo přivést k vědomí. Informaci potvrdil hlavní lékař seriálu MS Claudio Costa z Portugalska.
"Právě teď jsem zjistil, že se něco takového stalo. Teď už nejsou nějaké závody důležité," řekl italský jezdec Valentino Rossi televizní stanici Mediaset. "Byl to milý kluk. Ta nehoda byla prostě strašná," dodal Rossi, jenž v době, kdy Tomizawa zemřel, jel svůj závod ve třídě MotoGP.
Subtilní Tomizawa, který měří jen 166 cm a váží 56 kg, letos vyhrál jeden závod třídy Moto2.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?