Japonský motocyklový závodník Shoya Tomizawa v neděli zemřel na následky zranění po pádu během nedělní Grand Prix San Marina na okruhu v italském Misanu. Podle agentury Reuters byl Tomizawa po nešťastné události při závodě třídy Moto2 převezen do nemocnice v Ceseně, kde už se neprobral z bezvědomí.
Klinika v Ceseně oznámila, že Shoya Tomizawa zemřel na následky zranění neslučitelných se životem, ve 14.20 hodin středoevropského času.
Devatenáctiletý japonský pilot v 16. kole závodu třídy Moto2 nezaviněně upadl v zatáčce a pádu předcházelo podklouznutí předního kola. Přes Tomizawu upadli Alex De Angelis z Monaka a Brit Scott Redding, kteří jeli v těsném závěsu a neměli žádnou možnost se mu vyhnout. De Angelis se střel s Tomizawovým motocyklem, ale Redding do těla mladého Japonce najel. Tomizawa zůstal ležet v bezvědomí na obslužné vozovce vedle tratě a byl na ambulanci odnesen v bezvědomí. Záchranářům přitom upadla nosítka s bezvládným tělem na zem. Zatímco De Angelis a Redding utrpěli jen lehčí zranění a byli otřeseni, tak Shoya Tomizawa musel být z medicinského centra na okruhu transportován do nemocnice v Ceseně. Video z nehody ZDE
"Bojuje o život," řekl nejmenovaný lékař z ambulance na okruhu Misano Adriatico reportérovi televizní stanice Mediaset krátce poté, co byl Tomizawa převezen vrtulníkem do nemocnice v Ceseně ve velmi vážném stavu. Lékařům se už mladého jezdce nepodařilo přivést k vědomí. Informaci potvrdil hlavní lékař seriálu MS Claudio Costa z Portugalska.
"Právě teď jsem zjistil, že se něco takového stalo. Teď už nejsou nějaké závody důležité," řekl italský jezdec Valentino Rossi televizní stanici Mediaset. "Byl to milý kluk. Ta nehoda byla prostě strašná," dodal Rossi, jenž v době, kdy Tomizawa zemřel, jel svůj závod ve třídě MotoGP.
Subtilní Tomizawa, který měří jen 166 cm a váží 56 kg, letos vyhrál jeden závod třídy Moto2.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.