Italský motocyklový závodník Valentino Rossi opustí na konci letošní sezony Yamahu a bude od příští sezony startovat v mistrovství světa silničních motocyklů v barvách stáje Ducati. Informaci v neděli přinesla agentura Reuters.
Jednatřicetiletý Ital oznámil svůj odchod z Yamahy na Masarykově okruhu v Brně, kde během kariéry celkem sedmkrát vyhrál. "Nyní přišel okamžik hledat nové výzvy. Moje práce u Yamahy je u konce," řekl Rossi, který zamíří do týmu Ducati. Vedení této stáje potvrdilo, že se s Rossim dohodlo na dvouletém kontraktu.
Prezident Ducati Gabriele Del Torchio si novou dohodnutou spolupráci pochvaluje. "Jsme potěšeni, že můžeme oznámit, že Valentino Rossi bude jezdit od roku 2011 za náš tým. On je vzorem preciznosti v motocyklovém světě, což souvisí s naší společností a značnou Made in Italy," prohlásil Del Torchio v oficiálním prohlášení stáje.
Také ředitel závodního oddělení Ducati Corse Filippo Preziosi měl z angažování Rossiho velkou radost. "V první řadě je Valentino obrovským fanouškem motocyklů, takže vždy pro mne bylo potěšením poslouchat jeho názory. Až do závodu GP Valencie bude našim soupeřem, ale jakmile poprvé usedne na Ducati, začneme společně pracovat na každém detailu, na každém kousku vývoje této motorky. Valentino zde určitě ukáže jeho obrovský talent. Pracovat s Valentinem je pro každého technika jednou z nejvzrušivějších věcí a je skvělé, že my tuto možnost dostaneme v další sezoně," uvedl Preziosi.
Devítinásobný mistr světa neprožívá ideální sezonu, protože si na začátku června zlomil nohu a vypadalo to na několikaměsíční přestávku. Rossi se však nevzdal, a přestože chodil o berlích, vynechal pouhé čtyři závody. Jeho ztráta na vedoucího Lorenza přesto narostla na 120 bodů, takže na obhajobu mistrovského titulu devět podniků před koncem sezony může zapomenout. Přesto si zasloužil obdiv fanoušků na celém světě i odborníků za to, jak rychle se dokázal vrátil na okruhy.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?