Italský motocyklový závodník Valentino Rossi opustí na konci letošní sezony Yamahu a bude od příští sezony startovat v mistrovství světa silničních motocyklů v barvách stáje Ducati. Informaci v neděli přinesla agentura Reuters.
Jednatřicetiletý Ital oznámil svůj odchod z Yamahy na Masarykově okruhu v Brně, kde během kariéry celkem sedmkrát vyhrál. "Nyní přišel okamžik hledat nové výzvy. Moje práce u Yamahy je u konce," řekl Rossi, který zamíří do týmu Ducati. Vedení této stáje potvrdilo, že se s Rossim dohodlo na dvouletém kontraktu.
Prezident Ducati Gabriele Del Torchio si novou dohodnutou spolupráci pochvaluje. "Jsme potěšeni, že můžeme oznámit, že Valentino Rossi bude jezdit od roku 2011 za náš tým. On je vzorem preciznosti v motocyklovém světě, což souvisí s naší společností a značnou Made in Italy," prohlásil Del Torchio v oficiálním prohlášení stáje.
Také ředitel závodního oddělení Ducati Corse Filippo Preziosi měl z angažování Rossiho velkou radost. "V první řadě je Valentino obrovským fanouškem motocyklů, takže vždy pro mne bylo potěšením poslouchat jeho názory. Až do závodu GP Valencie bude našim soupeřem, ale jakmile poprvé usedne na Ducati, začneme společně pracovat na každém detailu, na každém kousku vývoje této motorky. Valentino zde určitě ukáže jeho obrovský talent. Pracovat s Valentinem je pro každého technika jednou z nejvzrušivějších věcí a je skvělé, že my tuto možnost dostaneme v další sezoně," uvedl Preziosi.
Devítinásobný mistr světa neprožívá ideální sezonu, protože si na začátku června zlomil nohu a vypadalo to na několikaměsíční přestávku. Rossi se však nevzdal, a přestože chodil o berlích, vynechal pouhé čtyři závody. Jeho ztráta na vedoucího Lorenza přesto narostla na 120 bodů, takže na obhajobu mistrovského titulu devět podniků před koncem sezony může zapomenout. Přesto si zasloužil obdiv fanoušků na celém světě i odborníků za to, jak rychle se dokázal vrátil na okruhy.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?