Italský motocyklový závodník Valentino Rossi opustí na konci letošní sezony Yamahu a bude od příští sezony startovat v mistrovství světa silničních motocyklů v barvách stáje Ducati. Informaci v neděli přinesla agentura Reuters.
Jednatřicetiletý Ital oznámil svůj odchod z Yamahy na Masarykově okruhu v Brně, kde během kariéry celkem sedmkrát vyhrál. "Nyní přišel okamžik hledat nové výzvy. Moje práce u Yamahy je u konce," řekl Rossi, který zamíří do týmu Ducati. Vedení této stáje potvrdilo, že se s Rossim dohodlo na dvouletém kontraktu.
Prezident Ducati Gabriele Del Torchio si novou dohodnutou spolupráci pochvaluje. "Jsme potěšeni, že můžeme oznámit, že Valentino Rossi bude jezdit od roku 2011 za náš tým. On je vzorem preciznosti v motocyklovém světě, což souvisí s naší společností a značnou Made in Italy," prohlásil Del Torchio v oficiálním prohlášení stáje.
Také ředitel závodního oddělení Ducati Corse Filippo Preziosi měl z angažování Rossiho velkou radost. "V první řadě je Valentino obrovským fanouškem motocyklů, takže vždy pro mne bylo potěšením poslouchat jeho názory. Až do závodu GP Valencie bude našim soupeřem, ale jakmile poprvé usedne na Ducati, začneme společně pracovat na každém detailu, na každém kousku vývoje této motorky. Valentino zde určitě ukáže jeho obrovský talent. Pracovat s Valentinem je pro každého technika jednou z nejvzrušivějších věcí a je skvělé, že my tuto možnost dostaneme v další sezoně," uvedl Preziosi.
Devítinásobný mistr světa neprožívá ideální sezonu, protože si na začátku června zlomil nohu a vypadalo to na několikaměsíční přestávku. Rossi se však nevzdal, a přestože chodil o berlích, vynechal pouhé čtyři závody. Jeho ztráta na vedoucího Lorenza přesto narostla na 120 bodů, takže na obhajobu mistrovského titulu devět podniků před koncem sezony může zapomenout. Přesto si zasloužil obdiv fanoušků na celém světě i odborníků za to, jak rychle se dokázal vrátil na okruhy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.