BRNO, ZÁVOD MOTO GP; Španělský závodník Jorge Lorenzo potvrdil v nedělní Velké ceně České republiky silničních motocyklů v Brně letošní suverenitu v královské kubatuře MotoGP a posedmé v sezoně se radoval z vítězství. Obhájce prvenství Valentino Rossi z Itálie dojel pátý.
Lorenzo sice startoval ze třetí nejlepší pozice, ale velmi brzy se dostal do čela a už před sebe nikoho nepustil. Španěl se vítězstvím na Masarykově okruhu výrazně přiblížil k vytouženému premiérovému titulu mistra světa v nejsilnější tříde MotoGP. K sedmi letošním triumfům přidal tři druhá místa.
Další pozice na stupních vítězů vybojovali vítěz kvalifikace Dani Pedrosa ze Španělska a Australan Casey Stoner. Lorenzův kolega z týmu Fiat Yamaha nedokázal navázat na dvě předchozí brněnská vítězství. Valentino Rossi totiž není po červnové havárii a zlomenině nohy stále stoprocentně fit, skončil pátý a svou sbírku sedmi prvenství z Masarykova okruhu nerozšířil.
Lorenzo byl ale velmi šťastný, protože dokázal v Brně navázat na výhry z let 2004, 2006 a 2007, kdy startoval v nižších kubaturách. Po dojezdu do depa třidvacetiletý Španěl zdravil své fanoušky a skočil mechanikům do náručí. "Jsem velmi spokojený. Podařil se mi start a pak už se mi jelo dobře. Sedmé vítězství v sezoně je skvělé," radoval se Lorenzo.
GP České republiky - 10. závod MS silničních motocyklů (Brno, Masarykův okruh):
Třída MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 43:22,638, 2. Pedrosa (Šp./Honda) +5,494, 3. Stoner (Aust./Ducati) +11,426, 4. Spies (USA/Yamaha) +13,723, 5. Rossi (It./Yamaha) +17,930, 6. Hayden (USA/Ducati) +26,815.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.