BRNO, ZÁVOD MOTO GP; Španělský závodník Jorge Lorenzo potvrdil v nedělní Velké ceně České republiky silničních motocyklů v Brně letošní suverenitu v královské kubatuře MotoGP a posedmé v sezoně se radoval z vítězství. Obhájce prvenství Valentino Rossi z Itálie dojel pátý.
Lorenzo sice startoval ze třetí nejlepší pozice, ale velmi brzy se dostal do čela a už před sebe nikoho nepustil. Španěl se vítězstvím na Masarykově okruhu výrazně přiblížil k vytouženému premiérovému titulu mistra světa v nejsilnější tříde MotoGP. K sedmi letošním triumfům přidal tři druhá místa.
Další pozice na stupních vítězů vybojovali vítěz kvalifikace Dani Pedrosa ze Španělska a Australan Casey Stoner. Lorenzův kolega z týmu Fiat Yamaha nedokázal navázat na dvě předchozí brněnská vítězství. Valentino Rossi totiž není po červnové havárii a zlomenině nohy stále stoprocentně fit, skončil pátý a svou sbírku sedmi prvenství z Masarykova okruhu nerozšířil.
Lorenzo byl ale velmi šťastný, protože dokázal v Brně navázat na výhry z let 2004, 2006 a 2007, kdy startoval v nižších kubaturách. Po dojezdu do depa třidvacetiletý Španěl zdravil své fanoušky a skočil mechanikům do náručí. "Jsem velmi spokojený. Podařil se mi start a pak už se mi jelo dobře. Sedmé vítězství v sezoně je skvělé," radoval se Lorenzo.
GP České republiky - 10. závod MS silničních motocyklů (Brno, Masarykův okruh):
Třída MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 43:22,638, 2. Pedrosa (Šp./Honda) +5,494, 3. Stoner (Aust./Ducati) +11,426, 4. Spies (USA/Yamaha) +13,723, 5. Rossi (It./Yamaha) +17,930, 6. Hayden (USA/Ducati) +26,815.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.