BRNO, ZÁVOD MOTO2; Španěl Toni Elías se stal vítězem nedělní Velké ceny České republiky silničních motocyklů v Brně ve třídě Moto2, ani jeden z Čechů do cíle nedojel. Lukáš Pešek s Patrikem Vostárkem závod nedokončili, Karel Abraham se po sobotním pádu v kvalifikaci na start nepostavil.
Největší českou nadějí ve třídě Moto2 měl být Karel Abraham, který se v pátečním tréninku blýskl druhým místem. Ovšem o den později kvůli nekorektnímu chování Itala de Rossiho v kvalifikaci upadl a lékaři mu v neděli ráno start zakázali, protože se obávali o zdraví českého závodníka. Abraham měl podezření na otřes mozku a jeho koncentrace by nemohla být stoprocentní, takže raději zůstal pouze v boxech.
Proto měla pořadatelská země na startu pouze dva závodníky. Stálý účastník šampionátu Lukáš Pešek se po startu propracoval o deset míst na bodovanou 15. příčku, jenže v desátém kole jej zradil motocykl a musel odstoupit. Podobný osud potkal také Patrika Vostárka startujícího v Brně v barvách týmu Vector Kiefer Racing místo ruského jezdce Vladimira Leonova. Ten kvůli technickým problémům obkroužil jen dvě celá kola.
Nejlepší výchozí pozici na startu měl nejrychlejší kvalifikant Japonec Šoja Tomizawa, postupně se však propadl až na desátou pozici. Z vítězství se radoval Toni Elías, který triumfoval počtvrté v sezoně a zvýraznil tak svůj náskok v čele hodnocení seriálu mistrovství světa. Druhý dojel Japonec Juki Takahaši se ztrátou více než dvou vteřin, který v dramatické bitvě pokořil třetího Andreu Iannoneho z Itálie.
GP České republiky - 10. závod MS silničních motocyklů (Brno, Masarykův okruh):
Třída Moto2: 1. Elías (Šp./Moriwaki) 41:51,715, 2. Takahaši (Jap./Tech 3) +2,312, 3. Iannone (It./Speed Up) +2,959, 4. Cluzel (Fr./Suter) +6,905, 5. Simón (Šp./Suter) +6,974, 6. Talmácsi (Maď./Speed Up) +7,024, ...PEŠEK (ČR/Moriwaki), VOSTÁREK (ČR/Suter) oba závod nedokončili.
Pořadí MS: 1. Elías (Šp./Moriwaki) 161 bodů, 2. Iannone (It./Speed Up) 106, 3. Lüthi (Švýc./Moriwaki) 99, 4. Simón (Šp./Suter) 88, 5. Tomizawa (Jap./Suter) 82, 6. Cluzel (Fr./Suter) 74, ...14. ABRAHAM (ČR/FTR) 33, 29. PEŠEK (ČR/Moriwaki) 4.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.