BRNO, ZÁVOD 125ccm; Český závodník Jakub Kornfeil obsadil v nedělní Velké ceně České republiky silničních motocyklů v kubatuře do 125 ccm výtečnou pátou pozici a může se radovat z nejlepšího výsledku v kariéře. Vítězem se stal suverénní Nicolas Terol ze Španělska.
Start závodu nejslabší kubatury byl o devět minut odložen, protože všechny týmy musely kvůli dešti přezouvat pneumatiky. Nizozemec Jasper Iwema nestihl se svými mechaniky připravit svůj stroj v předepsaném čase, takže vyjel na trať z boxů jako poslední.
Iwema proto odstartoval až za českým jezdcem Ladislavem Chmelíkem, který sice neuspěl v sobotní kvalifikaci, ale díky výjimce mohl nastoupit. Sedmnáctiletý talent stejně jako Andrea Toušková přesáhli 107 procentní hranici času nejrychlejšího v kvalifikaci Brita Bradleyho Smithe. Chmelík však narozdíl od své krajanky požádal ředitelství Velké ceny o výjimku, kterou nakonec dostal. Jenže v průběhu závodu zajel do boxů a odstoupil.
Čeští fanoušci se nejvíce soustředili na výkon Jakuba Kornfeila, který čtrnáctým nejlepším časem v kvalifikaci naznačil, že míří hodně vysoko. Rodák z Kyjova v závodě tyto předpoklady vyplnil, když se už po prvním kole posunul o pět pozic dopředu a postupně se propracoval až na pátou příčku a potřetí v sezoně se vešel mezi elitní patnáctku. Dosud nejlépe si vedl při Velké ceně Španělska na začátku sezony. Nyní si za svůj výkon připíše do hodnocení seriálu mistrovství světa 11 bodů.
Kornfeil za sebou nechal i dosavadního suveréna letošní sezony Marka Márqueze, který vyhrál pět posledních podniků, ale v Brně si v pátek poranil rameno a skončil až sedmý. Jednoznačným vítězem se stal Nicolas Terol, který najel na druhého krajana Pola Espargara vice než 20 vteřin a obhájil loňské prvenství, třetí skončil další Španěl Esteve Rabat.
Velká cena České republiky - 10. závod MS silničních motocyklů (Brno, Masarykův okruh):
Třída do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 43:49,303, 2. Espargaro (Šp./Derbi) +20,351, 3. Rabat (Šp./Aprilia) +20,555, 4. Folger (Něm./Aprilia) +29,529, 5. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +29,914, 6. Smith (Brit./Aprilia) +29,986, ...CHMELÍK (ČR/Honda) závod nedokončil.
Pořadí MS: 1. Márquez 166 bodů, 2. Espargaro (oba Šp./Derbi) 151, 3. Terol (Šp./Aprilia) 143, 4. Smith (Brit./Aprilia) 115, 5. Kojama (Jap./Aprilia), 6. Rabat (Šp./Aprilia), ...17. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 14.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.