Český závodník Karel Abraham nenastoupí na start nedělní Velké ceny silničních motocyklů v Brně kvůli zranění, které utrpěl při dvou pádech v sobotní kvalifikaci. Lékaři jej nepustí do závodu třídy Moto2 kvůli otřesu mozku, informaci potvrdil médiím v neděli sám Karel Abraham.
"Ráno se mi ještě trošku motala hlava, ale jinak se cítím dobře. Říkal jsem lékařům, že to zvládnu, ale start mi zakázali. Mohlo by to mít vliv na mou koncentraci," poznamemnal zklamaný Abraham, který si během kvalifikace vybral smůlu, když mu jeden z jeho soupeřů zablokoval cestu a místo střetu v plné rychlosti zvolil pád.
Brněnský rodák se při havárii nepříjemně udeřil do hlavy, přesto v kvalifikaci po půlhodině pokračoval, ale vzápětí spadl podruhé. Poté následovalo důkladné vyšetření na mobilní klinice přímo na Masarykově okruhu. "Byla chyba, že jsem do toho šel tak brzy znovu. Jenže jsem měl špatný čas a chtěl jsem ho vylepšit," vysvětloval Abraham, který v sobotu zajel jen pět kol a jeho čas mu stačil na 34. místo.
Na start Velké ceny České republiky se tedy Abraham nakonec nepostaví a nezlomí tak prokletí, které se jej na domácí trati drží. Od roku 2005, kdy vstoupil do seriálu mistrovství světa silničních motocyklů, dojel do cíle pouze jednou. Například vloni havaroval hned v první zatáčce. "Pořád tady máme smůlu," posteskl si aktuálně 14. nejlepší závodník ve třídě Moto2, který bude v příští sezoně jezdit s motocyklem Ducati mezi elitou v královské kubatuře MotoGP.
Ve třídě Moto2 bude mít pořadatelská země v neděli na startu dva závodníky. Stálý účastník šampionátu Lukáš Pešek i Patrik Vostárek startující v Brně v týmu Vector Kiefer Racing místo ruského jezdce Vladimira Leonova vyrazí do bojů o body ze sedmé řady.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.