Český závodník Karel Abraham nenastoupí na start nedělní Velké ceny silničních motocyklů v Brně kvůli zranění, které utrpěl při dvou pádech v sobotní kvalifikaci. Lékaři jej nepustí do závodu třídy Moto2 kvůli otřesu mozku, informaci potvrdil médiím v neděli sám Karel Abraham.
"Ráno se mi ještě trošku motala hlava, ale jinak se cítím dobře. Říkal jsem lékařům, že to zvládnu, ale start mi zakázali. Mohlo by to mít vliv na mou koncentraci," poznamemnal zklamaný Abraham, který si během kvalifikace vybral smůlu, když mu jeden z jeho soupeřů zablokoval cestu a místo střetu v plné rychlosti zvolil pád.
Brněnský rodák se při havárii nepříjemně udeřil do hlavy, přesto v kvalifikaci po půlhodině pokračoval, ale vzápětí spadl podruhé. Poté následovalo důkladné vyšetření na mobilní klinice přímo na Masarykově okruhu. "Byla chyba, že jsem do toho šel tak brzy znovu. Jenže jsem měl špatný čas a chtěl jsem ho vylepšit," vysvětloval Abraham, který v sobotu zajel jen pět kol a jeho čas mu stačil na 34. místo.
Na start Velké ceny České republiky se tedy Abraham nakonec nepostaví a nezlomí tak prokletí, které se jej na domácí trati drží. Od roku 2005, kdy vstoupil do seriálu mistrovství světa silničních motocyklů, dojel do cíle pouze jednou. Například vloni havaroval hned v první zatáčce. "Pořád tady máme smůlu," posteskl si aktuálně 14. nejlepší závodník ve třídě Moto2, který bude v příští sezoně jezdit s motocyklem Ducati mezi elitou v královské kubatuře MotoGP.
Ve třídě Moto2 bude mít pořadatelská země v neděli na startu dva závodníky. Stálý účastník šampionátu Lukáš Pešek i Patrik Vostárek startující v Brně v týmu Vector Kiefer Racing místo ruského jezdce Vladimira Leonova vyrazí do bojů o body ze sedmé řady.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?