Český motocyklový závodník Karel Abraham bude v příští sezoně startovat jako první Čech v královské třídě MotoGP, v níž bude jezdit na stroji Ducati. Informaci ve středu agentuře Mediafax potvrdil jezdcův otec Karel Abraham starší.
"Od příští sezony bude Karel startovat v kubatuře MotoGP. Smlouva je podepsaná na rok s roční opcí," uvedl Karel Abraham starší. Další podrobnosti však po podpisu kontraktu nesdělil. "Po dohodě s Ducati oznámíme další informace před Velkou cenou České republiky v Brně," dodal Abraham, který je šéfem týmu Cardion AB Motoracing.
Jeho dvacetiletý syn startující v letošní sezoně v závodech mistrovství světa ve třídě Moto2 se na Masarykově okruhu v Brně představí v neděli 15. srpna.
Abraham si poprvé vyzkoušel motocykl Ducati Desmosedici začátkem července, kdy absolvoval test na více než sto kol s továrním strojem. Nyní po uzavření smlouvy s italským výrobcem motocyklů Ducati se stane prvním českým závodníkem, který bude startovat v nejsilnější kubatuře světového šampionátu. Díky tomu bude moci pravidelně měřit síly se svým sportovním vzorem. Tím je devítinásobný šampion Valentino Rossi z Itálie, který však jezdí s Yamahou.
Rodák z Brna absolvoval první závod mistrovství světa 10. dubna 2005 na okruhu v Jerezu při Velké ceně Španělska, kde soutěžil ve třídě do 125 ccm. Od roku 2007 startoval v kubatuře do 250 ccm, kterou od letošní sezony nahradila kategorie Moto2. V nově vzniklé třídě panuje konkurence více než čtyř desítek jezdců a Abraham se postupně zlepšuje. Díky čtvrtému a pátému místu z posledních dvou závodů se posunul v celkovém pořadí na 14. příčku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.