LAGUNA SECA, ZÁVOD; Španělský motocyklista Jorge Lorenzo se stal v neděli na okruhu Laguna Seca u San Franciska vítězem Velké ceny USA MotoGP, druhý dojel Australan Casey Stoner a na stupně vítězů se vešel i Ital Valentino Rossi.
Lorenzo vyhrál letos již pátý závod a upevnil si vedení celkové pořadí mistrovství světa.
Lorenzo ale tentokrát neměl práci jednoduchou. Dlouhou dobu jezdil na čele jeho krajan Dani Pedrosa, a zdálo se, že bude stejně jako na Sachsenringu úspěšný. Lorenzo se dostal na první příčku v polovině závodu a nakonec mu pomohlo i Pedrosovo zaváhání, který měl ve 32 kole dramatický pád.
Lorenzo dokázal vyhrát počtvrté v posledních pěti závodech. Za sebou nechal ve slunečném počasí o tři sekundy Australana Casey Stonera. Ital Valentino Rossi, který absolvoval svůj druhý závod po návratu po zlomenině nohy, skončil třetí. Nejlepší z amerických jezdců Nicky Hayden dojel na pátém místě.
Velká cena USA: MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 43:54,873, 2. Stoner (Aus./Ducati) + 3,517, 3. Rossi (It./Yamaha) + 13,420, 4. Dovizioso (It./Honda) + 14,188, 5. Hayden (USA/Ducati) + 14,601, 6. Spies (USA/Yamaha) + 19,037, 7. Edwards (USA/Yamaha) + 40,721, 8. Melandri (It./Honda) + 47,219.
Průběžné pořadí MS (po devíti závodech): 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 210 bodů, 2. Pedrosa (Šp./Honda) 138, 3. Dovizioso (It./Honda) 115, 4. Stoner (Aus./Ducati) 103, 5. Rossi (It./Yamaha) 90, 6. Hayden (USA/Ducati) 89, 7. Spies (USA/Yamaha) 77, 8. De Puniet (Fr./Honda) 69.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?