LAGUNA SECA, ZÁVOD; Španělský motocyklista Jorge Lorenzo se stal v neděli na okruhu Laguna Seca u San Franciska vítězem Velké ceny USA MotoGP, druhý dojel Australan Casey Stoner a na stupně vítězů se vešel i Ital Valentino Rossi.
Lorenzo vyhrál letos již pátý závod a upevnil si vedení celkové pořadí mistrovství světa.
Lorenzo ale tentokrát neměl práci jednoduchou. Dlouhou dobu jezdil na čele jeho krajan Dani Pedrosa, a zdálo se, že bude stejně jako na Sachsenringu úspěšný. Lorenzo se dostal na první příčku v polovině závodu a nakonec mu pomohlo i Pedrosovo zaváhání, který měl ve 32 kole dramatický pád.
Lorenzo dokázal vyhrát počtvrté v posledních pěti závodech. Za sebou nechal ve slunečném počasí o tři sekundy Australana Casey Stonera. Ital Valentino Rossi, který absolvoval svůj druhý závod po návratu po zlomenině nohy, skončil třetí. Nejlepší z amerických jezdců Nicky Hayden dojel na pátém místě.
Velká cena USA: MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 43:54,873, 2. Stoner (Aus./Ducati) + 3,517, 3. Rossi (It./Yamaha) + 13,420, 4. Dovizioso (It./Honda) + 14,188, 5. Hayden (USA/Ducati) + 14,601, 6. Spies (USA/Yamaha) + 19,037, 7. Edwards (USA/Yamaha) + 40,721, 8. Melandri (It./Honda) + 47,219.
Průběžné pořadí MS (po devíti závodech): 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 210 bodů, 2. Pedrosa (Šp./Honda) 138, 3. Dovizioso (It./Honda) 115, 4. Stoner (Aus./Ducati) 103, 5. Rossi (It./Yamaha) 90, 6. Hayden (USA/Ducati) 89, 7. Spies (USA/Yamaha) 77, 8. De Puniet (Fr./Honda) 69.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.