LAGUNA SECA, KVALIFIKACE; Španěl Jorge Lorenzo vyhrál sobotní kvalifikaci devátého závodu seriálu mistrovství světa silničních motocyklů v kategorii Moto GP na americkém okruhu Laguna Seca. Lorenzo si vyjel páté pole position v řadě za sebou, informují oficiální stránky šampionátu.
Jorge Lorenzo potvrdil i v zámoří pozici suveréna letošní sezony. Lídr šampionátu popáté za sebou bude startovat z prvního místa a celkově je to již jeho šesté letošní pole position. Dlouhou dobu usiloval o první místo na startovním roštu Australan Casey Stoner, španělský motocyklista však v poslední fázi kvalifikace vymačkal ze svého stroje maximum a jen o 278 tisícin sekundy zaostal za traťovým rekordem Stonera z roku 2008.
Ze třetího místa vyjede do závodu Ital Andrea Dovizioso, do první řady na startovním roštu se ještě vešel další Španěl Dani Pedrosa. Valentino Rossi, který absolvuje svůj druhý závod po zlomenině nohy, odstartuje ze šestého místa, nejlepší domácí závodník Ben Spies zajel o devět tisícin lepší čas než Rossi a vybojoval si páté místo na startu.
Velká cena USA, Laguna Seca - kvalifikace: MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 1:20,978, 2. Stoner (Austr./Ducati) 1:21,169 min., 3. Dovizioso (It./Honda) 1:21,617, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 1:21,655, 5. Spies (USA/Yamaha) 1:21,679, 6. Rossi (It./Yamaha) 1:21,688, 7. Hayden (USA/Ducati) 1:21,920, 8. Edwards (USA/Yamaha) 1:22,217, 9. Simoncelli (It./Honda) 1:22,300, 10. Barbera (Šp./Ducati) 1:22,366.
Hlavní závod kategorie Moto GP na okruhu Laguna Seca nedaleko San Franciska odstartuje v neděli ve 23 hodin.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.