SACHSENRING, ZÁVOD; Španělský závodník Dani Pedrosa vyhrál v neděli Velkou cenu Německa silničních motocyklů ve třídě MotoGP, druhý skončil jeho krajan Jorge Lorenzo a třetí příčku bral Australan Casey Stoner.
Závod byl v devátém kole přerušen po havárií tří motocyklů. Nehoda se přihodila, když Randy de Puniet na Hondě upadl ve čtvrté zatáčce, do jeho motorky narazili Alvaro Bautista na Suzuki a Aleix Espargaro na Ducati, oba šli také k zemi, Punietův stroj vzápětí vzplál.
De Punieta, který upadl už v kvalifikaci, odnesli na nosítkách, lékařskou pomoc potřeboval také Espargaro. Všichni tři jezdci však byli při vědomí. Před nehodou vedl těsně Jorge Lorenzo před Danim Pedrosou a Casey Stonerem, Valentino Rossi útočil na čtvrtého Andreu Doviziosa.
Závod byl po půlhodinové přestávce znovu odstartován, do vedení se dostal Dani Pedrosa před Jorge Lerenzem. O třetí místo stále sváděli boj Australan Stoner a Ital Rossi, jenž se vrátil k závodění po šestitýdenní pauze způsobené zlomeninou nohy. Nakonec ze souboje o bronz vyšel jako vítěz Stoner, když se před Rossiho dostal v posledním kole.
Velká cena Německa silničních motocyklů (Sachsenring): MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./Honda) 28:50,476, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +3,355, 3. Stoner (Aust./Ducati) +5,257, 4. Rossi (It./Yamaha) +5,623, 5. Dovizioso (It./Honda) +17,158, 6. Simoncelli (It./Honda) +17,757, 7. Hayden (USA/Ducati) +17,935, 8. Spies (USA/Yamaha) +20,957.
Průběžný stav MS po Velké ceně Německa: MotoGP: Lorenzo (Šp./Yamaha) 185 bodů, 2. Pedrosa (Šp./Honda) 138, 3. Dovizioso (It./Honda) 102, 4. Stoner (Austr./Ducati) 83, 5. Hayden (USA/Ducati) 78, 6. Rossi (It./Yamaha) 74, 7. De Puniet (Fr./Honda) 69, 8. Spies (USA/Yamaha) 67.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?