SACHSENRING, ZÁVOD; Španělský závodník Dani Pedrosa vyhrál v neděli Velkou cenu Německa silničních motocyklů ve třídě MotoGP, druhý skončil jeho krajan Jorge Lorenzo a třetí příčku bral Australan Casey Stoner.
Závod byl v devátém kole přerušen po havárií tří motocyklů. Nehoda se přihodila, když Randy de Puniet na Hondě upadl ve čtvrté zatáčce, do jeho motorky narazili Alvaro Bautista na Suzuki a Aleix Espargaro na Ducati, oba šli také k zemi, Punietův stroj vzápětí vzplál.
De Punieta, který upadl už v kvalifikaci, odnesli na nosítkách, lékařskou pomoc potřeboval také Espargaro. Všichni tři jezdci však byli při vědomí. Před nehodou vedl těsně Jorge Lorenzo před Danim Pedrosou a Casey Stonerem, Valentino Rossi útočil na čtvrtého Andreu Doviziosa.
Závod byl po půlhodinové přestávce znovu odstartován, do vedení se dostal Dani Pedrosa před Jorge Lerenzem. O třetí místo stále sváděli boj Australan Stoner a Ital Rossi, jenž se vrátil k závodění po šestitýdenní pauze způsobené zlomeninou nohy. Nakonec ze souboje o bronz vyšel jako vítěz Stoner, když se před Rossiho dostal v posledním kole.
Velká cena Německa silničních motocyklů (Sachsenring): MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./Honda) 28:50,476, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +3,355, 3. Stoner (Aust./Ducati) +5,257, 4. Rossi (It./Yamaha) +5,623, 5. Dovizioso (It./Honda) +17,158, 6. Simoncelli (It./Honda) +17,757, 7. Hayden (USA/Ducati) +17,935, 8. Spies (USA/Yamaha) +20,957.
Průběžný stav MS po Velké ceně Německa: MotoGP: Lorenzo (Šp./Yamaha) 185 bodů, 2. Pedrosa (Šp./Honda) 138, 3. Dovizioso (It./Honda) 102, 4. Stoner (Austr./Ducati) 83, 5. Hayden (USA/Ducati) 78, 6. Rossi (It./Yamaha) 74, 7. De Puniet (Fr./Honda) 69, 8. Spies (USA/Yamaha) 67.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.