SACHSENRING, ZÁVOD; Španělský závodník Dani Pedrosa vyhrál v neděli Velkou cenu Německa silničních motocyklů ve třídě MotoGP, druhý skončil jeho krajan Jorge Lorenzo a třetí příčku bral Australan Casey Stoner.
Závod byl v devátém kole přerušen po havárií tří motocyklů. Nehoda se přihodila, když Randy de Puniet na Hondě upadl ve čtvrté zatáčce, do jeho motorky narazili Alvaro Bautista na Suzuki a Aleix Espargaro na Ducati, oba šli také k zemi, Punietův stroj vzápětí vzplál.
De Punieta, který upadl už v kvalifikaci, odnesli na nosítkách, lékařskou pomoc potřeboval také Espargaro. Všichni tři jezdci však byli při vědomí. Před nehodou vedl těsně Jorge Lorenzo před Danim Pedrosou a Casey Stonerem, Valentino Rossi útočil na čtvrtého Andreu Doviziosa.
Závod byl po půlhodinové přestávce znovu odstartován, do vedení se dostal Dani Pedrosa před Jorge Lerenzem. O třetí místo stále sváděli boj Australan Stoner a Ital Rossi, jenž se vrátil k závodění po šestitýdenní pauze způsobené zlomeninou nohy. Nakonec ze souboje o bronz vyšel jako vítěz Stoner, když se před Rossiho dostal v posledním kole.
Velká cena Německa silničních motocyklů (Sachsenring): MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./Honda) 28:50,476, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +3,355, 3. Stoner (Aust./Ducati) +5,257, 4. Rossi (It./Yamaha) +5,623, 5. Dovizioso (It./Honda) +17,158, 6. Simoncelli (It./Honda) +17,757, 7. Hayden (USA/Ducati) +17,935, 8. Spies (USA/Yamaha) +20,957.
Průběžný stav MS po Velké ceně Německa: MotoGP: Lorenzo (Šp./Yamaha) 185 bodů, 2. Pedrosa (Šp./Honda) 138, 3. Dovizioso (It./Honda) 102, 4. Stoner (Austr./Ducati) 83, 5. Hayden (USA/Ducati) 78, 6. Rossi (It./Yamaha) 74, 7. De Puniet (Fr./Honda) 69, 8. Spies (USA/Yamaha) 67.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?