BRNO - KVALIFIKACE; Jakub Smrž obsadil v sobotu se svou Aprilií osmé místo v kvalifikaci závodů mistrovství světa superbiků, které se jedou v neděli na Masarykově okruhu v Brně. Sedmadvacetiletý jezdec dosáhl nejlepšího času 1:59,741 v druhém pokračování.
V souhrnu pátečních a sobotních jízd byl nejrychlejší Ital Michel Fabrizio na Ducati, jenž svůj úvodní čas 1:59,730 o den později ještě vylepšil na konečných 1:58,695. Druhý skončil s odstupem 257 tisícin jeho krajan a vedoucí muž seriálu Max Biaggi s Aprilií, třetí pak Japonec Norijuki Haga na Ducati. Smrž na vítěze ztratil 1,046 vteřiny.
Program devátého dílu MS superbiků v Brně bude pokračovat v sobotu, kdy je od 15 hodin na programu superpole, v němž budou jezdci usilovat o co nejlepší startovní pozice pro dva nedělní závody. Poprvé vyjedou superbikeři v neděli na trať v pravé poledne, druhá bitva o mistrovské body začne v 15.30.
MS superbiků v Brně
Kvalifikace - souhrn obou jízd: 1. Fabrizio (It./Ducati) 1:58,695, 2. Biaggi (It./Aprilia) +0,257, 3. Haga (Jap./Ducati) +0,582, 4. Scassa (It./Ducati) +0,759, 5. Lanzi (It./Ducati) +0,771, ...8. SMRŽ (ČR/Aprilia) +1,046.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.