Španělský závodník Jorge Lorenzo se stal v sobotu v Assenu vítězem Velké ceny Nizozemska MS silničních motocyklů v nejsilnější kubatuře MotoGP. Týmový kolega zraněného Itala Valentina Rossiho si tak upevnil vedoucí pozici v průběžném pořadí šampionátu.
Lorenzo zajel nejrychlejší kvalifikační čas a podle očekávání ani v samotném závodě nedal svým konkurentům šanci. Třiadvacetiletý Španěl tak dokonale využívá absence Rossiho, který se zotavuje po zlomenině nohy, a postupnými kroky míří za prvním titulem ve třídě MotoGP v kariéře.
Druhý Španěl Dani Pedrosa ztratil v cíli na Lorenza téměř tři vteřiny, třetí příčku vybojoval Casey Stoner z Austrálie, který měl už sedmivteřinové manko.
Sobotním vítězstvím se Lorenzo v Assenu zapsal mezi legendy tamní Velké ceny, protože stejně jako Jim Redman, Mike Hailwood, Valentino Rossi, Phil Read, Luigi Taveri a Dieter Braun dokázal vyhrát na tomto okruhu v minimálně třech různých třídách.
Sedmá Velká cena letošního seriálu MS silničních motocyklů se jede v neděli 4. července na okruhu de Catalunya nedaleko Barcelony.
Výsledky Velké ceny Holandska v Assenu / MotoGP 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 41:18,629 2. Pedrosa (Šp./Honda) +2,935 3. Stoner (Aust./Ducati) +7,022 4. Spies (USA/Yamaha) +13,265 5. Dovizioso (It./Honda) +15,323 6. De Puniet (Fr./Honda) +15,772
Pořadí MS: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 140 bodů 2. Pedrosa (Šp./Honda) 93 3. Dovizioso (It./Honda) 89 4. Rossi (It./Yamaha) 61 5. Hayden (USA/Ducati) 61 6. De Puniet (Fr./Honda) 56
Ital Iannone vyhrál Velkou cenu Nizozemska ve třídě Moto2
Italský závodník Andrea Iannone zvítězil v sobotu v Assenu ve Velké ceně Nizozemska MS silničních motocyklů ve třídě Moto2. Český jezdec Karel Abraham obsadil devátou příčkiu, Lukáš Pešek musel předčasně odstoupit a do cíle nedorazil.
Iannone potvrdil v Assenu výtečnou formu a díky pátečnímu nejrychlejšímu času v kvalifikaci odstartoval z nejvýhodnější pozice, která mu pomohla k druhému vítězství v sezoně.
Poprvé se Ital radoval 6. června na domácí trati v Mugellu. Druhý dojel lídr šampionátu Toni Elias ze Španělska, třetí příčku vybojoval v dramatickém závěru Švýcar Thomas Lüthi.
Po nejlepší letošní kvalifikaci dosáhl Karel Abraham na umístění v nejlepší desítce, když devátá pozice je jeho maximem v této sezoně, a připsal si sedm bodů do průběžného pořadí mistrovství světa.
Osm kol před koncem skončil závod pro dalšího českého závodníka Lukáše Peška, který musel odstoupit kvůli technickým potížím.
Další Velká cena MS silničních motocyklů se jede v neděli 4. července na okruhu de Catalunya nedaleko Barcelony.
Výsledky Velké ceny Holandska v Assenu / Moto2 1. Iannone (It./Speed Up) 40:00,383 2. Elías (Šp./Moriwaki) +4,492 3. Lüthi (Švýc./Moriwaki) +5,390 4. Wilairot (Tchaj./Bimota) +5,473 5. Tomizawa (Jap./Suter) +7,405 6. Simon (Šp./Suter) +7,666 9. ABRAHAM (ČR/FTR) +16,959 PEŠEK (ČR/Moriwaki) závod nedokončil.
Pořadí MS: 1. Elías (Šp./Moriwaki) 100 bodů 2. Tomizawa (Jap./Suter) 76 3. Lüthi (Švýc./Moriwaki) 74 4. Iannone (It./Speed Up) 67 5. Simon (Šp./Suter) 61 6. Cluzel (Fr./Suter) 55 22. ABRAHAM (ČR/FTR) 9 27. PEŠEK (ČR(Moriwaki) 4
Španěl Marquez vyhrál Velkou cenu Nizozemska v kategorii do 125 ccm
Španělský závodník Mark Marquez na motocyklu Derbi vyhrál v sobotu v Assenu Velkou cenu Nizozemska MS silničních motocyklů v kubatuře do 125 ccm. Podle oficiálních internetových stránek motogp.com skončil český závodník Jakub Kornfeil na 15. místě a získal tak jeden mistrovský bod.
Španěl Mark Marquez v závodě do 125 kubických centimetrů potvrdil svou páteční pole position a po výhrách v Itálii a ve Velké Británii se mohl radovat potřetí v řadě.
Všechna tři místa na stupních vítězů obsadili Španělé. Za Marquezem dojel Nicolas Terol, který na vítěze ztratil více než dvě vteřiny, třetí Pol Espargaro měl v cíli osmivteřinové manko. Český závodník Jakub Kornfeil šel do závodu ze šestnácté pozice. Nakonec se v Assenu dočkal jednoho bodu, když cílem projel jako patnáctý nejrychlejší a připsal si druhý nejlepší výsledek v sezoně.
V celkovém hodnocení MS mu patří 20. pozice. Po šesti odjetých podnicích se v čele šampionátu drží Terol před Espargarem a Marquezem.
Další Velká cena se jede v neděli 4. července na okruhu de Catalunya nedaleko Barcelony.
Výsledky Velké ceny Holandska v Assenu / Do 125 ccm: 1. Marquez (Šp./Derbi) 37:48,923 2. Terol (Šp./Aprilia) +2,332 3. Espargaro (Šp./Derbi) +8,134 4. Smith (Brit./Aprilia) +9,636 5. Cortese (Něm./Derbi) +36,961 6. Krummenacher (Švýc./Aprilia) +39,091 15. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +1:01,504
Pořadí MS: 1. Terol (Šp./Aprilia) 118 bodů 2. Espargaro (Šp./Derbi) 115 3. Marquez (oba Šp./Derbi) 107 4. Smith (Brit./Aprilia) 74 5. Rabat (Šp./Aprilia) 50 6. Vazquez (Šp./Derbi) 49 KORNFEIL (ČR/Aprilia) 3
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?