Kompletní světová špička se o druhém červencovém víkendu (9. - 11. 7. 2010) sjede na brněnský Masarykův okruh na závody nejsilnějších motocyklů. O přízeň diváků budou bojovat závodníci v rámci Mistrovství světa Superbiků.
Největší hvězdou bude nepochybně italský závodník Max Biaggi. Ten se momentálně drží na čele tabulky a skutečnost, že se mu na Masarykově okruhu daří, by tento fakt mohla ještě tučně podtrhnout. Čtyřnásobný mistr světa ve třídě do 250 ccm vyhrál v Brně závod šampionátu GP sedmkrát a coby jezdec superbiků přidal ještě další dvě vítězství. S kompletní světovou špičkou se fanoušci mohou setkat ve čtvrtek 8. července přímo v centru Brna na Náměstí svobody, kde budou po šestnácté hodině odpoledne připraveni rozdávat podpisy a rozhovory tito jezdci: Max BIAGGI, Leon HASLAM, Jonathan REA, Carlos CHECA, Noriyuki HAGA, James TOSELAND, Troy CORSER a Chris VERMEULEN.
Závodník bude zpívat s Helenou Zeťovou Mimo programu s jezdci je připravena motoshow Miroslava Lisého a hudební program s Helenou Zeťovou. Společně s Helenou vystoupí i muzikální talent James Toseland. Své umění předvedou na motocyklových přilbách i mistři airbrushové tvorby. Samozřejmostí je možnost získat vstupenky na víkend, ať už v soutěži či u stánku Automotodromu.
Víkendový program samotného šampionátu pak začíná již pátečními volnými a kvalifikačními tréninky. Ty pokračují i v sobotu, kdy se již jede také superpole. Nedělní program vyvrcholí dvěma závody, každým o délce dvacet kol náročného brněnského okruhu. Závody superbiků doplní závody mistrovství světa supersportů, evropského šampionátu třídy Superstock 600 a Poháru FIM litrových superstocků. Diváci tak mohou sledovat atraktivní dění na trati po celý den. O zpestření se postarají i kaskadéři Josef „Sršeň“ Šiler a Martin Krátký, motocyklovou technikou a zručností se pochlubí i zvláštní jednotky vojenské policie a české policie.
Diváci si v pátek prohlédnou paddock zdarma Na páteční trénink je vstup zdarma včetně vstupu do paddocku, kde budou pokračovat autogramiády; víkendové vstupenky je možné do konce června koupit v předprodeji za 490,- až 1290,- Kč za vstup včetně návštěvy paddocku. Na místě pak budou stát vstupenky od 600 do 1500 Kč. VIP vstup, jehož součástí je i parkování nebo přístup do VIP salonku a pit-walk, je možné pořídit od 5500 Kč v předprodeji nebo za 6000 Kč na místě v den závodu. Děti do 14 let mají v doprovodu dospělé osoby vstup zdarma. Na tribuny C, D a G mají bezplatný vstup i seniorští fanoušci motocyklových závodů narození do roku 1943 včetně.
Závodní kalendář brněnského Masarykova okruhu je v letních měsících hodně plný. Po Mistrovství světa Superbike (9. - 11. 7.) nás čeká FIA WTCC – Mistrovství světa cestovních vozů (30. 7. – 1. 8.). Následuje vrchol české motoristické sezóny, Cardion ab Grand Prix ČR – Mistrovství světa silničních motocyklů (13. - 15. 8.). Jde o největší a nejprestižnější závod v České republice, kdy se představí kompletní světová špička motocyklového sportu, včetně českých závodníků Karla Abrahama, Lukáše Peška a Jakuba Kornfeila.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?