MUGELLO; Velkou cenu Itálie, nedělní čtvrtý závod seriálu mistrovství světa silničních motocyklů, vyhrál v prestižní kategorii MotoGP při neúčasti zraněného Valentina Rossiho španělský závodník Dani Pedrosa. Informaci přinesla agentura Reuters.
"Určitě by to byl jiný závod, kdyby startoval Valentino Rossi," prohlásil Pedrosa, který vyhrál suverénním způsobem start-cíl, "Odstartoval jsem dobře, a pak už jsem si jen hlídal vedení. Jsem velmi rád, že jsem vyhrál," dodal.
Na druhém místě dojel vedoucí muž průběžného pořadí, Pedrosův krajan Jorge Lorenzo. "Závod byl pro mě zklamáním," uvedl Lorenzo, "Nedokázal jsem udržet tempo, které jsem jel při tréninku, a to mě mrzí, ale jsem spokojen s 20 body za druhé místo."
Výsledky velké ceny Itálie, kategorie MotoGP: 1. Dani Pedrosa (Šp./Honda) 42 minut a 28.066 sekundy, 2. Jorge Lorenzo (Šp./Yamaha) 42:32.080, 3. Andrea Dovizioso (It./Honda) 42:34.262, 4. Casey Stoner (Austr./Ducati) 42:53.769, 5. Marco Melandri (It./Honda) 42:53.801, 6. Randy de Puniet (Fr./Honda) 42:54.031, 7. Ben Spies (USA/Yamaha) 42:56.872, 8. Aleix Espargaro (Šp./Ducati) 43:08.238, 9. Marco Simoncelli (It./Honda) 43:09.460, 10. Loris Capirossi (It./Suzuki) 43:10.173.
Průběžné pořadí mistrovství světa po 4. závodě: 1. Jorge Lorenzo (Šp./Yamaha) 90 bodů, 2. Dani Pedrosa (Šp./Honda) 65, 3. Valentino Rossi (It./Yamaha) 61, 4. Andrea Dovizioso (It./Honda) 58, 5. Nicky Hayden (USA/Ducati) 39, 6. Randy de Puniet (Fr./Honda) 36, 7. Marco Melandri (It./Honda) 32, 8. Casey Stoner (Austr./Ducati) 24, 9. Marco Simoncelli (It./Honda) 23, 10. Ben Spies (USA/Yamaha) 20.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.