Italský devítinásobný mistr světa v MotoGP Valentino Rossi si zlomil bércovou kost na pravé noze a přijde o nedělní start ve Velké ceně Itálie. V sobotu o tom informuje agentura Reuters.
Jedenatřicetiletý jezdec stáje Yamaha držel 15 minut před koncem sobotního posledního tréninku třetí nejrychlejší čas, když byl vyhozen ze svého motocyklu a tvrdě přistál na asfalt. Poté se nedokázal zvednout na nohy a musel být odnesen na nosítkách. Lékařské vyšetření poté podle serveru motoGP potvrdilo zlomeninu.
Rossi tak téměř jistě přijde také o další závod seriálu, který se koná 20. června v Silverstonu.
Devítinásobný světový šampion, který přemýšlí o budoucnosti ve formuli 1, je po třech závodech druhý v průběžném pořadí seriálu, vede jeho stájový kolega Jorge Lorenzo.
Právě Španěl Lorenzo také ovládl druhý trénink, Rossi byl přes pád čtvrtý nejrychlejší.
Rossi měl nejlepší čas v pátečním prvním tréninku, ale stěžoval si na problémy s ramenem, které ho omezovaly na začátku sezóny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.