Le Mans - Španělský motocyklista Pol Espargaro porazil v dramatickém závěru nedělní Velké ceny Francie v Le Mans svého krajana Nika Terola a radoval se z letošního 2. vítězství ve třídě do 125 ccm.
Oba jezdci krátce po startu unikli svým pronásledovatelům a do cíle dorazili s téměř pětisekundovým náskokem. Jediný Čech na startu Jakub Kornfeil obsadil s minutovou ztrátou devatenácté místo.
Druhé vítězství v řadě pohodlně vybojoval ve třídě Moto2 španělský jezdec Toni Elias, když se většina jeho soupeřů potýkala na trati s nejrůznějšími problémy. Druhý v cíli Julian Simón ze Španělska byl o více než vteřinu pomalejší, třetí skončil Ital Simone Corsi. Z českých jezdců bodoval jen třináctý Lukáš Pešek, Karel Abraham závod nedokončil. Elias se díky triumfu posunul do čela šampionátu před Japonce Šoju Tomizawu, jenž v průběhu Velké ceny Francie havaroval.
Španěl Jorge Lorenzo navýšil své vedení v seriálu MotoGP na devět bodů, když v neděli vyhrál Velkou cenu Francie před svým stájovým kolegou z Yamahy Valentinem Rossim z Itálie. Až pátý skončil Španěl Dani Pedrosa, který ještě v posledním kole držel třetí pozici, ale pak ho předstihli Ital Andrea Dovizioso a Američan Nicky Hayden. Casey Stoner z Austrálie znovu havaroval a závod nedokončil, již podruhé v této sezoně.
Velká cena Francie silničních motocyklů (Le Mans) - nedělní výsledky:
Do 125 ccm: 1. Espargaro (Šp./Derbi) 41:52,280, 2. Terol (Šp./Aprilia) +0,957, 3. Marquez (Šp./Derbi) +4,428, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +4,736, 5. Smith (Brit./Aprilia) +5,143, ...19. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +59,770. Průběžné pořadí MS: 1. Terol (Šp./Aprilia) 65 b., 2. Espargaro (Šp./Derbi) 63, 3. Rabat (Šp./Aprilia) 34, 4. Vazquez (Šp./Derbi) 33, 5. Marquez (Šp./Derbi) 32, ...19. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 2. Moto2: 1. Elias (Šp./Moriwaki) 43:29,277, 2. Simón (Šp./Suter) +1,336, 3. Corsi (It./Motobi) +2,831, 4. Iannone (It./Speed Up) +4,880, 5. Talmacsi (Maď./Speed Up) +13,293, ...13. PEŠEK (ČR/Moriwaki) +25,068, ABRAHAM (ČR/RSV) nedokončil. Průběžné pořadí MS: 1. Elias (Šp./Moriwaki) 63 b., 2. Tomizawa (Jap./Suter) 45, 3. Corsi (It./Motobi) 35, 4. Simón (Šp./Suter) 28, 5. Gadea (Šp./Pons Kalex) 26, ...22. PEŠEK (CR/Moriwaki) 4, 23. ABRAHAM (ČR/RSV) 2. MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 44:29,114, 2. Rossi (It./Yamaha) +5,672, 3. Dovizioso (It./Honda) +7,872, 4. Hayden (USA/Ducati) +9,346, 5. Pedrosa (Šp./Honda) +12,613. Průběžné pořadí MS: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 70 b., 2. Rossi (It./Yamaha) 61, 3. Dovizioso (It./Honda) 42, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 40, 5. Hayden (USA/Ducati) 39.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.