LeMans - Mistr světa v prestižní motocyklové kategorii MotoGP Valentino Rossi je známý jako velký příznivec italského fotbalového klubu Inter Milán a slavil spolu s ním sobotní triumf v Lize mistrů, sám však v neděli ve Velké ceně Francie v Le Mans zvítězit nedokázal. Zprávu přinesl server MotoGP.
Rossi byl nadšený, když jeho oblíbený tým porazil v sobotu večer v Madridu ve finále Ligy mistrů mnichovský Bayern a vybojoval prestižní trofej poprvé po víc než čtyřiceti letech. "Je to skvělé, strašně emocionální moment. Vždyť Inter naposledy vyhrál nejvyšší evropskou klubovou soutěž před pětačtyřiceti lety! Je to fantastické," radoval se italský motocyklový závodník.
"Blahopřeji všem hráčům i trenérovi Josému Mourinhovi, prezidentu Massimu Morattimu a všem lidem v Interu, kteří stojí za tímto velkým triumfem," vzkázal Rossi prostřednictvím videoklipu. "Tohle byl výjimečný rok, protože Inter vyhrál i italskou ligu a Italský pohár. Jsme opravdu nejlepší v Evropě," jásal Rossi.
Italský motocyklista dále uvedl, že vítězství jeho oblíbeného klubu mu přineslo motivaci do nedělního závodu v Le Mans, do něhož startoval z pole position. "Měl jsem výjimečnou motivaci," přiznal. Na trati však podlehl svému stájovému kolegovi z týmu Yamaha, Španělu Jorgemu Lorenzovi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.