Mistrovství světa superbiků jen dokazuje svoji vyrovnanost. Vždyť od startu sezony se z vítězství radovalo celkem šest pilotů a to je v první polovině sezony slušné číslo. Proto je v tomto startovním poli velmi důležitá stabilita výsledků a v té zatím vévodí Haslam a Biaggi.
Na to že je Leon Haslam vedoucím jezdcem WSBK se z prvenství radoval pouze dvakrát a to naposledy ve Valencii. A proto byl nažhaven na další skalp pro potvrzení, že superbiky vede ten pravý pilot. První jízdu dokončil jako třetí, aby pak předvedl parádní druhou jízdu, kterou po tvrdém souboji zejména s Reou a stínem Biaggim korunoval prvenstvím.
Max Biaggi si po celý víkend hlídal počínání Haslama, ale vždy odjížděl z tohoto minisouboje poražen. Na africké dráze bylo velmi těžké najít správný moment k předjíždění. Přesto si Max připisuje ale velmi slušné představení třetím a čtvrtým místem a posun do čela se zatím odkládá do Ameriky.
Michel Fabrizio si v první jízdě připsal první vítězství v sezoně a druhé pro tovární tým Ducati. V úvodním kole si vyjel drobný náskok, který stabilní jízdou udržel před stahujícím Carlosem Checou a stvrdil double pro Ducati. Vážným kandidátem na vítězství byl v druhé jízdě Jonathan Rea s Hondou Ten Kate. Dopolední neuvěřitelná stíhací jízda za konečným pátým místem řadila tohoto Brita do fronty velkých favoritů na druhou jízdu, což také startem z třetí řady brzy naplnil a ujal se vedení, které držel všemi silami většinu závodu. Ale pak dvě kola před cílem přišel útok Haslama na který už znovu nebyl schopen odpovědět a ještě hájil druhou pozici před Biaggim. Dosáhl zde tak zadostiúčenění z Monzy, kde smolně neviděl ani bod. Ale k prvenství měl velmi blízko.
První dvě místa v Superpole nedokázali v závodě zužitkovat jezdci Sterilgarda Yamaha. I tak z toho byla přední umístění, ale přesto asi mysleli na víc. Bohužel ale takové je WSBK a pokud dobře neodstartujete, těžko se manko dohání.
Jakub Smrž nám opět dělal radost. Po nečekaném triumfu v kvalifikaci a skvělém superpole (6.místo) závod jezdil v těsném kontaktu s továrními jezdci a bezchybnou jízdou si z jížní Afriky veze do USA dvě devátá místa a značný posun k jezdcům před sebou v přůběžném pořadí, ve kterém zatím zůstává třináctý, momentální formou ale zaručeně patří do top 10.
Africké dobrodružství Jakub Smrž hodnotí slovy: „Zkoušeli jsme se v superpoli kvalifikovat do první lajny, ale nezdařilo se. Přesto s výsledkem jsem spokojen. V obou závodech jsem měl dobré starty, ale v průběhu prvních kol jsem několik pozic ztratil. Zůstal jsem ale s vedoucí skupinou bojující přede mnou. Nicméně je to pro nás satisfakce, že jsme během celého víkendu byli ryhlí. Doufám že budem schopni zlepšit mé výsledky v dalším závodě v USA.“
Jakuba hodnotí i spolumajitel týmu B&G Racing, Marco Borciani: „Jsem spokojen s výkonem, ale očekával jsem lepší výsledky od Jakuba. Oba závody byly otevřené a první kola byla velmi důležitá. Jediný problémem, který mám je fakt, že jezdec by měl mít zavřená vrátka před konkrenty. Ale s ohledem na to, koho Jakub nechal za sebou, musím mu pogratulovat.“
Lavertyho hattrick Třetí prvenství v řadě a čtvrté v probíhající sezoně vyhouplo Eugene Lavertyho na druhé místo v mistrovství světa supersportů. Stříbrný opět dojel Kenan Sofuoglu před Chazem Daviesem na Triumphu. Až páté místo v cíli stálo Joana Lascorze vedení v šampionátu. Královehradecký KL Intermoto a jediný český tým v Kyalami měl v cíli pouze jednoho jezdce a to Gino Rea, který byl devátý. Massimo Roccoli cíl po pádu neviděl.
Zajímavosti z Kyalami:
Crutchlow držitelem rekordu Nováček Carl Crutchlow časem 1'37.243 v superpole stanovil nový superbikový rekord okruhu v Kyalami. Nahradil tak v historických tabulkách také jezdce Yamahy a loňského mistra světa Bena Spiese.
Bayliss v sedle Ducati Jednačtyřiceti letý Australan Troy Bayliss se znovu vrátil do sedla motocyklu Ducati, když v týdnu po závodě v Monze absolvoval na další italské dráze v Mugellu dvoudenní testovací program za účelem lepšího nastavení letošního modelu Ducati 1198 F10.
Také značky vede Suzuki Nejen že Leon Haslam je vedoucím jezdcem průběžného pořadí jezdců, ale i jeho model Suzuki GSX-R 1000 vévodí pořadí značek před Aprilií a Ducati. Značky: 1.Suzuki 222, 2.Aprilia 213, 3.Ducati 185, 4.Honda150, 5.Yamaha135, 6.BMW 108, 7.Kawasaki 39.
Jezdci WSBK na stadionu MS 2010 Ve čtvrtek se přední jezdci zúčastnili akce na podporu blížícího se mistrovství světa ve fotbale, které se odehraje práve v Jihoafrické republice. Ve společnosti s místní fotbalovou hvězdou Shaunem Bartlettem si prohlédli nový stadion v Johannesburgu s kapacitou 90 000 diváků.
WSBK JAR 1.jízda: 1.Fabrizio (ITA/Ducati) 39'48.343 (153,602 km/h), 2.Checa (ESP/Ducati)+1.098, 3.Haslam (GBR/Suzuki)+5.049, 4.Biaggi (ITA/Aprilia)+6.974, 5.Rea (GBR/Honda)+13.710, 6.Camier (GBR/Aprilia)+13.848, 7.Toseland (GBR/Yamaha)+16.064, 8.Crutchlow (GBR/Yamaha)+16.231, 9.Smrž (CZE/Ducati)+16.580, 10.Guintoli (FRA/Suzuki)+23.100. WSBK JAR 2.jízda: 1.Haslam (GBR/Suzuki) 39'52.870 (153,312 km/h), 2.Rea (GBR/Honda)+0.522, 3.Biaggi (ITA/Aprilia)+0.601, 4.Crutchlow (GBR/Yamaha)+0.991, 5.Checa (ESP/Ducati)+1.479, 6.Toseland (GBR/Yamaha)+13.324, 7.Corser (AUS/BMW)+13.740, 8.Fabrizio (ITA/Ducati)+14.250, 9.Smrž (CZE/Ducati)+15.190. WSBK po 12 jízdách: 1.Haslam 222, 2.Biaggi 207, 3.Rea a Checa 141, 5.Toseland 125, 6.Haga 106, 7.Corser 105, 8.Fabrizio 95, 13.Smrž 61.
WSSP JAR: 1.Laverty (IRL/Honda) 39'13.215 (149,399 km/h), 2.Sofuoglu (TUR/Honda)+4.184, 3.Davies (GBR/Triumph)+9.609, 4.Pirro (ITA/Honda)+12.912, 5.Lascorz (ESP/Kawasaki)+23.383, 6.Lagrive (FRA/Triumph)+25.252, 9.Rea (GBR/Honda)+32.358. WSSP po 6 jízdách: 1.Sofuoglu 117, 2.Laverty 116, 3.Lascorz 112, 4.Davies 71, 5.Salom 49, 6.Pirro a Rea 47, 11.Roccoli 29.
Další závod se jede poslední květnový víkend v USA na dráze Millner Park ve státě Utah.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.