Rychlý přesun techniky z Evropy na jih Afriky probíhal po posledním závodě mistrovství světa superbiků. Před námi je totiž další závod sezony, který se uskuteční v Kyalami.
Bude to také na nějakou dobu naposled, kdy sem světové superbiky zamíří, ač měl tento okruh podepsanou dlouhodobou smlouvu s promotérem. Jak nedávno uveřejnila jihoafrická strana, děje se tak z finančního hlediska.
Ve fantastické formě se momentálně nachází Max Biaggi a jeho Aprilia RSV4. Z posledního závodu v Monze si odvezli double a vůbec by se nikdo nedivil, kdyby se továrna z Noale zde představila v podobném světle. Rozdíl mezi vedoucím mužem průběžného pořadí, Leonem Haslamem na Suzuki, a Biaggim je nyní pouhé tři body a posunout se do vedení je určitě hlavním cílem Aprilie.
Jenže Haslam předvádí podobné výkony a s Biaggim jako jediní ze špičky superbiků si udržují konstantní výkonost a hlavně bodovali ve všech doposud odjetých závodech. I proto jsou tito dva střelci nejvážnějšími kandidáty na zisk mistrovského titulu, který letos v takové konkurenci bude velmi cenněnou záležitostí.
Jakub Smrž pokrčuje v pilném sbírání důležitých bodů. Je zatím třetím nejrychlejším privátním jezdcem hned za piloty Althea Ducati. Kyalami je svým profilem od Monzy odlišný okruh a tak by se mohl Jakub a jeho Ducati 1198 F09 opět představit ve své stabilní formě.
Závodu se nezúčastní tým DFX Corse s jezdcem Lorenzem Lanzim. Důvodem je velmi nákladná logistika na mimoevropské podniky. Ze stejného důvodu bude chybět Vittorio Iannuzzo a tým Echo CRS Honda. Naopak byla udělena další divoká karta pro domácího Sheridana Moraise, krerý se představí na Aprilii.
Po africkém dobrodružství čeká kolonu superbiků další mimoevropské zastavení, koncem května v americkém Utahu na dráze Millner Park.
Přehled nedělního vysílání WSBK v TV:
Závod 1: 12:00 Eurosport (LIVE) Závod 2: 17:30 Eurosport (Z) Závod supersportů: 13:00 Eurosport (LIVE)
Pojďme si krátce připomenout uplynulé závody v Monze:
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.