Víkend rychlosti na okruhu v italské Monze zcela opanoval Max Biaggi. Double ho o to více těší, že ho dosáhl právě zde, před svými domácími fanoušky a na domácím stroji Aprilia. Jakub Smrž si v poslední nedělní rundě spravil chuť tvrdě vybojovaným osmým místem.
To že Max Biaggi bude zde velmi silný dokazoval už od prvních kilometrů na tomto legendárním okruhu, což zúročil triumfem v superpoli a stanovil nejvyšší dosaženou maximální rychlost na superbikovém motocyklu, kdy prolétl cílovou rovinkou neuvěřitelných 330 km/h.
Superpole je silnou zbraní Jakuba Smrže, ale tu nevyužil podle svých představ a musel se loučit už v první fázi, neboť ve svém prvním měřeném kole havaroval. Sice stihl ještě vyjet na záložním stroji, protože spadl ve Variante Ascari, ale dokázal už pouze zajet sedmnáctý čas, což je to nejneoblíbenější místo v superpoli, protože je první nepostupové.
Pole position Max zúročil ve velkém stylu a připsal si dvě triumfální vítězství takřka stylem start – cíl. Bylo to jeho čtvrté vítězství v sezoně a druhé double. V první jízdě mu zuřivě sekundovali Yamaha boys Toseland - Crutchlow, ale na zde velmi důležitém top speed byli na Aprilii kratcí, byť neztráceli zase o tolik. Po Itálii stále vedoucí jezdec WSBK Leon Haslam na Suzuki, nyní pouze o tři body před Biaggim, dokončil čtvrtý, ale ve druhé jízdě za vidinou neztratit vedení v šampionátu zabral a dojel druhý.
Po úspěšné první jízdě si Yamaha vypila kalich hořkosti až do dna, protože velmi rychlý James Toseland spadl po nepříjemné kolizi v prvním kole, to Cal Crutchlow v boji o vedení s Biaggim z technických problémů havaroval na stejném místě o několik kol později. Toho využil Troy Corser a dojel si pro historický moment pro BMW – premiérové pódium projektu S1000RR.
Na vítězné vlně z Assenu rozhodně nebyl Jonathan Rea. Sice byl velmi rychlý, v první jízdě v boji o čelní příčky upadl tak tvrdě, že měl problémy nalézt svůj nepojízdný motocykl Honda mezi bariérou, odpoledne se připletl už k zmiňovanému incidentu v prvním kole. Tam se ještě zapletl Ruben Xaus na BMW, který si tak připsal pouze šesté místo z první jízdy.
Nejlepšího výsledku pro Kawasaki za poslední dobu dosáhl Tom Sykes parádním pátým místem. U Aprilie dostal asi po superpole vyčiněno Leon Camier, neboť rozkládá na náhradní díly jednu RSV4 za druhou a tak dokončil na čtvrtém a pátém místě bez vážnějších útoků.
Startovat z páté řady v takto tvrdé společnosti není žádný med, ale Kuba Smrž se s tímto porval se ctí, po bodu z prvního závodu předvedl parádní honbu za důležitými body a dokončil osmý jako nejlepší privátní jezdec. V celkové klasifikaci wsbk mu patří třináctá příčka.
Pomalu ale jistě se začíná vykrystalizovávat boj o titul, momentálně to vypadá mezi Biaggim a Haslamem, protože za parádními výkony dokázali také bodovat ve všech odjetých závodech. WSBK nyní čeká bleskový přesun do Jihoafrické republiky, kde se příští víkend jede v Kyjalamy, poté je na konci května čeká další zámořský závod v Utahu.
Laverty znovu vítězí Eugene Laverty si připisuje druhé vítězství v řadě a třetí v sezoně. Ir jedoucí na Hondě suveréně nechal za sebou své největší soupeře o titul mistra světa, druhého Kenana Sofuogla a třetího Joana Lascorze na Kawasaki. Jezdci KL Intermoto Czech si opět ovážejí body, Rea za deváte a Roccoli za jedenácté.
Nadvláda BMW Italia Závod superstocků 1000 se opět stal one man show v podání domácího Ayrtona Badoviniho a BMW Italia, který má tedy po čtvrtém závodě sto bodů v celkové klasifikaci. Na stupních ho doprovodili krajané Magnoni a týmový kolega Beretta. Ondra Ježek si dojel pro dvanácté místo, věřil si na víc, ale omezoval ho výkon své Aprilie RSV4, Michal Salač se nachomýtl do drobné kolize po startu a ztratil kontakt, v cíli byl dvacátý.
Monza bez Peška Závod superstock 600 se musel obejít bez Karla Peška, kterého do Itálie nepustila nemoc. Je to jeho druhá absence v sezoně, v minulých závodech nebodoval. Sobotní závod vyhrál Jeremy Guarnoni.
Jakub Smrž hodnotí Italské klání: „Jsem velmi zklamaný pádem v superpole, spadl jsem v průjezdu Variante Ascari na předek. Ihned jsem si to namířiil do boxů a včas vyjel na druhém motocyklu. Bohužel jsem absolvoval pouze jedno rychlé kolo a ztratil druhé superpole. Ve warm – upu jsem tolik nepotrénoval a ztratil trochu důvěru. V prvním závodě jsem špatně odstartoval a dojel patnáctý, v druhé jízdě jsem odstartoval lépe a získal několik pozic ale naneštěstí přede mnou spadl Toseland a Xaus a ztratil jsem tak vybojované pozice. Začal jsem tvrdě stahovat rozestup mezi mnou a jezdci přede mnou. Škoda že jsem neměl lepší startovní pozici, jinak bych mohl bojovat se Sykesem nebo Hagou i o páté místo.“
Zajímavosti z Monzy:
S Iannuzzem, ale bez Renwagen Po absenci v Assenu způsobené zraněním z pádu z Valencie se na startovní rošt znovu vrátil Vittorio Iannuzzo. Naopak chyběl Renwagem BMW s jezdci Andrewem Pittem a Rolandem Reschem z důvodu nedostatku financí. Stejný důvod trápí Pro Ride Honda a jezdce Makota Tamadu, který stále svůj debut odkládá. Startovní pole v Monze tak čítalo dvacet čtyři jezdců.
Monza se změnami Po vážném pádu z loňského závodu se pořadatelé rozhodli přebudovat první šikanu Variante de Rettifilo na okruhu v Monze. Zatáčka je nyní plynulejší a bezpečnější. Trať pro motocykly se nyní zkrátila o šestnáct metrů, původní šikana zůstává pouze pro automobilové závody.
Premiéra na wild card Yoshimura Suzuki absolvoval s japonským jezdcem Daisako Sakai debut ve WSBK. Původně plán týmu zněl startovat v Assenu, ale z důvodu explozí islandské sopky a následnému omezení letecké dopravy byl tým nucen startovat až zde v Monze. Další starty se očekávají v Imole a Magny-Course.
Rekord superbiku Už od pátku se jezdci přetahovali o rekord v maximální dosažené rychlosti. Okruh v Monze je tomu jak stvořený a tak součastným držitelem rekordu motocyklů superbike je Říman Max Biaggi, který doslova letěl na Aprilii rychlostí 330 km/h.
Ben Spies na návštěvě Volný víkend využil v současnosti už jezdec MotoGP Ben Spies k návštěvě svých bývalých soupeřů. Mistr světa superbiků prozradil, že v paddocku WSBK má stále spoustu přátel a samozřejmě přeje Yamaze, takže tu Texasan žijící v Itálii nemohl chybět. Byl tu i Marco Simoncelli, který si WSBK také vyzkoušel a přijal pozvání spolukomentátora pro italskou televizi la7.
Inter vs. AS Boj o titul ve fotbalové Serii A mezi Interem Milán a AS Řím nenechává klidnou ani motocyklovou veřejnost, zvlášť dva italské nejúspěšnější jezdce současnosti a velké rivaly. Max Biaggi přiklání své sympatie k AS, Valentino Rossi je pro změnu fanouškem Interu.
SBK Party Milán V hlavním městě módy v Miláně uspořádal promotér šampionátu WSBK promo akci s názvem SBK Party. Za účasti většiny jezdců a důležitých lidí se mohli ve čtvrtek, den před vypuknutím víkendu rychlosti na okruhu Monza, fanoušci blíže seznámit se svými favority nebo jejich motocykly.
Silverstone připraven O uplynulém víkendu se otevřel nově rekonstruovaný okruh v Silverstone, který bude dějištěm desátého závodu sezony, po brněnském zastavení. Nový okruh na své rychlosti a minimálního převýšení mnoho neztratil, je bezpečnější a divácky více atraktivní. Mimo WSBK se letos zde představí také MotoGP.
WSBK Monza 1.jízda: 1.Biaggi (ITA/Aprilia)+31'07.044 (200,504 kph), 2.Toseland (GBR/Yamaha)+0.247, 3.Crutchlow (GBR/Yamaha)+0.297, 4.Haslam (GBR/Suzuki)+0.958, 5.Camier (GBR/Aprilia)+4.493, 6.Xaus (ESP/BMW)+7.343, 7.Fabrizio (ITA/Ducati)+7.369, 8.Corser (AUS/BMW)+9.344,...15.Smrž (CZE/Ducati)+26.266.
WSBK Monza 2.jízda: 1.Biaggi (ITA/Aprilia) 31'07.122 (200,496 kph), 2.Haslam (GBR/Suzuki)+4.547, 3.Corser (AUS/BMW)+5.469, 4.Camier (GBR/Aprilia)+10.267, 5.Sykes (GBR/Kawasaki)+15.561, 6.Haga (JPN/Ducati)+15.816, 7.Guintoli (FRA/Suzuki)+15.861, 8.Smrž (CZE/Ducati)+20.977.
WSBK průběžně: 1. Haslam 181, 2.Biaggi 178, 3.Rea a Checa 110, 5.Toseland 106, 6.Haga 100, 7.Corser 92, 8.Camier 72, 13.Smrž 47.
WSSP Monza: 1.Laverty (IRL) Honda)+28'51.936 (192,129 kph), 2.Sofuoglu (TUR/Honda)+2.817, 3.Lascorz (ESP/Kawasaki)+3.043, 4.Pirro (ITA/Honda)+21.238, 5.Fujiwara (JPN/Kawasaki)+22.003, 6.Lagrive (FRA/Triumph)+22.056, 7.Davies (GBR/Triumph)+30.724, 8.Salom (ESP/Triumph)+30.730, 9.Rea (GBR/Honda)+30.857, 11.Roccoli (ITA/Honda)+32.272.
WSSP průběžně: 1.Lascorz 101, 2.Sofuoglu 97, 3.Laverty 91, 4.Davies 55, 5.Salom a Rea 40, 11.Roccoli 29.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.