Jeden z vrcholů sezony má před sebou mistrovství světa superbiků. Víkendový závod v Monze je domácí tratí Ducati či Aprilie, ale třeba i týmu PATA BaG Racing, za který jezdí Jakub Smrž.
Nepříjemné vzpomínky na loňský závod má určitě Němec Max Neukirchner, v té době jezdící na Suzuki. V první zatáčce závodu přišel nepříjemný pád několika jezdců, po kterém si Neukirchner zlomil stehenní kost a prakticky ho toto zranění vyřadilo do konce sezony.
Od té doby to není ten Max, kterého svět WSBK znal. První šikana v Monze proto prošla rekonstrukcí a proto by jsme se podobného maléru neměli dočkat, neboť zatáčka je nyní plynulejší.
Jeho místo jedničky v Alstare získal Leon Haslam, který nyní zaslouženě vede šampionát s náskokem dvaceti bodů před Maxem Biaggim na Aprilii. Double v „domácím“ závodě v Assenu vyhouplo na třetí příčku Jonathana Reu.
Spravit si chuť a nastartovat do lepších zítřků bude určitě chtít domácí Ducati Corse. Před závodem pilně testovali v Misanu a v Mugellu.
Navázat na výborné výsledky bude chtít Jakub Smrž. Monza je nejrychlejší tratí v seriálu a to by mělo Jakubovi sedět, otázkou je zda jeho motocyklu Ducati 1198 F09. Na cíli být nejrychlejším privátním jezdcem se nic nemění.
Po neuskutečněném startu v Assenu čeká v Monze premiéra japonský tým Yoshimura Suzuki. Na wild card se představí Daisako Sakai.
Po Itálii čeká kolotoč WSBK bleskový přesun do Jihoafrické republiky.
Průběžné pořadí WSBK: 1.Haslam 148, 2.Biaggi 128, 3.Rea 110, 4.Checa 103, 5.Toseland 86, 6.Haga 85, 7.Corser 68, ..13.Smrž 38.
Průběžné pořadí WSSP: 1.Lascorz 85, 2.Sofuoglu 77, 3.Laverty 66, 4.Davies 46, 5.Harms 35, 6.Rea 33, 7.Salom 32, 8.Foret 28.
Nedělní závody WSBK Monza v TV:
Závod 1: 12:00 Eurosport (LIVE) Závod 2: 15:30 Eurosport 2 (LIVE) 18:00 Eurosport (Z) Závod supersportů: 13:00 Eurosport (LIVE) Závod superstock 1000: 10:30 Eurosport 2 a Eurosport 2 Bundesliga (LIVE)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.