ASSEN; Fantastické počínání v Assenu završil Jakub Smrž dvěma sedmými místy v cíli. Holandský okruh měl ale jiného hrdinu. Jonathan Rea si po triumfu v superpole a strhujícím výkonu v závodě odváží double, ale v celkové klasifikaci WSBK dále vede Leon Haslam.
Jakub Smrž stejně jako loni zopakoval druhou startovní pozici a potvrdil tak, že okruh Assen je mu přímo šitý na míru. Tímto získal svoji první letošní trofej. Starty měl parádní a byl vepředu mezi továrními jezdci velmi aktivním hráčem. Dvě sedmá místa a celkem osmnáct holandských bodů je skvělým počinem.
Takřka v Britské mistrovství se proměnily obě nedělní jízdy. Ostrované dokonce nenechali žádné z pódiových umístění nikomu jinému. Ten nejvyšší post si nenechal utéct Jonathan Rea. Jeho tým se prakticky po skončení závodů ve Valencii přesunul do Assenu a piloval zde na svůj domácí závod. Jak je vidět, přípravy zužitkovali velmi dobře. Rea neměl přesvědčivý start do sezony, ale tohle double je určitě příslibem do dalších závodů. Útok na čelní příčky vyhlásil před Assenem James Toseland a to také splnil. Druhé a třetí místo pro Yamahu postupně vrací loňské výsledky Bena Spiese. První jízda se ale vůbec nepovedla stále vedoucímu jezdci šampionátu Leonu Haslamovi, kdy dokončil až jedenáctý. Do druhé jízdy provedl tým Alstare Suzuki několik změn v nastavení a odpoledne Leon těžce vybojoval druhé místo, v jízdě, kterou si superbikové mistrovství bude dlouho pamatovat a což také zdobí tento šampionát.
Celkové druhé místo drží Max Biaggi na Aprilii, ale po jedenácté startovní pozici to dnes přes skvělé starty na lepší, ale stále skvělé než čtvrté a šesté místo, nestačilo. Poprvé v sezoně ho ale porazil dravý týmový kolega Leon Camier a připsal si dokonce premiérové podium, v druhé jízdě ale z přemíry snahy z průběžné třetí příčky ne poprvé doslova rozložil svoji Aprilii RSV4 Factory.
Ve velmi dobrém světle se ukázal Troy Corser a BMW. Vždy byl na čele a dvě pátá místa jsou pro bavorskou značku velmi důležitá. Tovární tým Xerox Ducati opět zklamal, nejlepší jedenácté místo Hagy dává ještě větší podmět k zamyšlení před domácím závodem v Monze.
Jakub Smrž ve své TZ zhodnotil počínání v Assenu: „Víkend bych celkově zhodnotil jako povedený, protože se nám dařilo a dvě sedmá místa navíc pár sekund od prvního v tak nabité konkurenci nelze nijak podceňovat. Vím však, že ve hře bylo mnohem víc, i přesto, že jsem v první jízdě udělal chybu a ocitl jsem se v trávě a tím trošku ztratil a já musel znovu dotahovat. Nakonec však rozhodl problém s elektronikou, kdy uklepaný drátek elektroniky řazení zapříčinil, že motorka začala vynechávat a já se propadl až na sedmé místo. Nebýt toho troufám si říct, že o bednu se opravdu dalo jet, což je škoda. Do druhé jízdy jsem měl znova povedený start a opět jsem se pohyboval na špici, ovšem na rovinkách jsem ztrácel. Pak jsem ještě před nájezdem do šikany udělal chybu při řazení a tím se přede mne dostalo pár soupeřů. Čekal mne tak znova tuhý boj o pozice směrem vpřed, přičemž jsem zajížděl jedny z nejrychlejších časů celého startovního pole. Jsem samozřejmě zklamaný, protože jsem měl navíc, minimálně v té první jízdě. Tým bych chtěl pochválit za super práci, ale to, že nám chybí výkon oproti továrnám je zjevné, nicméně jsem já i tým ukázal, že do úzké špičky rozhodně patříme."
Supersporty vyhrál Laverty Jezdci Sofuoglu, Lascorz a Laverty mají svými výkony doslova předplacené pódium, což potvrdili i zde. Soustředivou jízdou si dojel pro druhé letošní vítězství Eugene Laverty na Hondě, za ním sváděli souboj o druhé místo Lascorz se Sofuoglem, které skvělým závěrem získal Španěl na Kawasaki a vede šampionát.
V závodě byl hodně vidět KL Intermoto Czech, kdy Gino Rea opět porazil svého týmového kolegu a dojel si pro sedmou příčku, Roccoli byl devátý.
Ježkova smůla Litrový stockový závod se opět stal kořistí Ayrtona Badoviniho na BMW. Pokud bude tento jezdec pravidelně předvádět takovéto výkony, je možné že se tento dvacetičtyř letý Ital vrátí zpět mezi superbiky a to rovnou třeba i do boxu ke Corserovi. Je ale nutno dodat, že tým BMW Italia disponuje nejlepším zázemím ve startovním poli. Na stupních ho doplnil Maxime Berger a Davide Giugliano. Obrovská smůla připravila Ondřeje Ježka o dvanácté místo, které si několik metrů před cílem srdnatě držel. Motocyklu Aprilia totiž došel benzín a Ondra musel odstavit svůj stroj těsně před cílovou šikanou. Michal Salač dokončil na posledním jednadvacátém místě.
Na WSBK čeká jeden z vrcholů sezony, za dva týdny závod v Monze.
WSBK Assen 1.jízda: 1.Rea (GBR/Honda),2.Toseland (GBR/Yamaha) +1.106, 3.Camier (GBR/Aprilia) +1.249, 4.Checa (ESP/Ducati) +1.548, 5.Corser (AUS/BMW) +2.738, 6.Biaggi (ITA/Aprilia 2.813, 7.Smrž (CZE/Ducati) +6.296, 8.Crutchlow (GBR/Yamaha) +12.022.
WSBK Assen 2.jízda: 1.Rea (GBR/Honda),2.Haslam (GBR/Suzuki) +1.942, 3.Toseland (GBR/Yamaha) +3.928,4.Biaggi (ITA/Aprilia) +4.067, 5.Corser (AUS/BMW) +4.176, 6.Checa (ESP/Ducati) +4.525, 7.Smrž (CZE/Ducati) +4.682, 8.Byrne (GBR/Ducati) +7.698.
Průběžné pořadí: 1.Haslam 148, 2.Biaggi 128, 3.Rea 110, 4.Checa 103, 5.Toseland 86, 6.Haga 85, 7.Corser 68, ..13.Smrž 38.
WSSP Assen: 1.Laverty (IRL/Honda),2.Lascorz (ESP/Kawasaki) +2.796, 3.Sofuoglu (TUR/Honda) +2.962, 4.Davies (GBR/Triumph) +23.040,5.Lagrive (FRA/Triumph) +26.338, 6.Harms (DEN/Honda) +32.544, 7.Rea (GBR/Honda) +36.591, 8.Fujiwara (JPN/Kawasaki) +36.697.
Průběžné pořadí: 1.Lascorz 85, 2.Sofuoglu 77, 3.Laverty 66, 4.Davies 46, 5.Harms 35, 6.Rea 33, 7.Salom 32, 8.Foret 28.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?