ASSEN; Fantastické počínání v Assenu završil Jakub Smrž dvěma sedmými místy v cíli. Holandský okruh měl ale jiného hrdinu. Jonathan Rea si po triumfu v superpole a strhujícím výkonu v závodě odváží double, ale v celkové klasifikaci WSBK dále vede Leon Haslam.
Jakub Smrž stejně jako loni zopakoval druhou startovní pozici a potvrdil tak, že okruh Assen je mu přímo šitý na míru. Tímto získal svoji první letošní trofej. Starty měl parádní a byl vepředu mezi továrními jezdci velmi aktivním hráčem. Dvě sedmá místa a celkem osmnáct holandských bodů je skvělým počinem.
Takřka v Britské mistrovství se proměnily obě nedělní jízdy. Ostrované dokonce nenechali žádné z pódiových umístění nikomu jinému. Ten nejvyšší post si nenechal utéct Jonathan Rea. Jeho tým se prakticky po skončení závodů ve Valencii přesunul do Assenu a piloval zde na svůj domácí závod. Jak je vidět, přípravy zužitkovali velmi dobře. Rea neměl přesvědčivý start do sezony, ale tohle double je určitě příslibem do dalších závodů. Útok na čelní příčky vyhlásil před Assenem James Toseland a to také splnil. Druhé a třetí místo pro Yamahu postupně vrací loňské výsledky Bena Spiese. První jízda se ale vůbec nepovedla stále vedoucímu jezdci šampionátu Leonu Haslamovi, kdy dokončil až jedenáctý. Do druhé jízdy provedl tým Alstare Suzuki několik změn v nastavení a odpoledne Leon těžce vybojoval druhé místo, v jízdě, kterou si superbikové mistrovství bude dlouho pamatovat a což také zdobí tento šampionát.
Celkové druhé místo drží Max Biaggi na Aprilii, ale po jedenácté startovní pozici to dnes přes skvělé starty na lepší, ale stále skvělé než čtvrté a šesté místo, nestačilo. Poprvé v sezoně ho ale porazil dravý týmový kolega Leon Camier a připsal si dokonce premiérové podium, v druhé jízdě ale z přemíry snahy z průběžné třetí příčky ne poprvé doslova rozložil svoji Aprilii RSV4 Factory.
Ve velmi dobrém světle se ukázal Troy Corser a BMW. Vždy byl na čele a dvě pátá místa jsou pro bavorskou značku velmi důležitá. Tovární tým Xerox Ducati opět zklamal, nejlepší jedenácté místo Hagy dává ještě větší podmět k zamyšlení před domácím závodem v Monze.
Jakub Smrž ve své TZ zhodnotil počínání v Assenu: „Víkend bych celkově zhodnotil jako povedený, protože se nám dařilo a dvě sedmá místa navíc pár sekund od prvního v tak nabité konkurenci nelze nijak podceňovat. Vím však, že ve hře bylo mnohem víc, i přesto, že jsem v první jízdě udělal chybu a ocitl jsem se v trávě a tím trošku ztratil a já musel znovu dotahovat. Nakonec však rozhodl problém s elektronikou, kdy uklepaný drátek elektroniky řazení zapříčinil, že motorka začala vynechávat a já se propadl až na sedmé místo. Nebýt toho troufám si říct, že o bednu se opravdu dalo jet, což je škoda. Do druhé jízdy jsem měl znova povedený start a opět jsem se pohyboval na špici, ovšem na rovinkách jsem ztrácel. Pak jsem ještě před nájezdem do šikany udělal chybu při řazení a tím se přede mne dostalo pár soupeřů. Čekal mne tak znova tuhý boj o pozice směrem vpřed, přičemž jsem zajížděl jedny z nejrychlejších časů celého startovního pole. Jsem samozřejmě zklamaný, protože jsem měl navíc, minimálně v té první jízdě. Tým bych chtěl pochválit za super práci, ale to, že nám chybí výkon oproti továrnám je zjevné, nicméně jsem já i tým ukázal, že do úzké špičky rozhodně patříme."
Supersporty vyhrál Laverty Jezdci Sofuoglu, Lascorz a Laverty mají svými výkony doslova předplacené pódium, což potvrdili i zde. Soustředivou jízdou si dojel pro druhé letošní vítězství Eugene Laverty na Hondě, za ním sváděli souboj o druhé místo Lascorz se Sofuoglem, které skvělým závěrem získal Španěl na Kawasaki a vede šampionát.
V závodě byl hodně vidět KL Intermoto Czech, kdy Gino Rea opět porazil svého týmového kolegu a dojel si pro sedmou příčku, Roccoli byl devátý.
Ježkova smůla Litrový stockový závod se opět stal kořistí Ayrtona Badoviniho na BMW. Pokud bude tento jezdec pravidelně předvádět takovéto výkony, je možné že se tento dvacetičtyř letý Ital vrátí zpět mezi superbiky a to rovnou třeba i do boxu ke Corserovi. Je ale nutno dodat, že tým BMW Italia disponuje nejlepším zázemím ve startovním poli. Na stupních ho doplnil Maxime Berger a Davide Giugliano. Obrovská smůla připravila Ondřeje Ježka o dvanácté místo, které si několik metrů před cílem srdnatě držel. Motocyklu Aprilia totiž došel benzín a Ondra musel odstavit svůj stroj těsně před cílovou šikanou. Michal Salač dokončil na posledním jednadvacátém místě.
Na WSBK čeká jeden z vrcholů sezony, za dva týdny závod v Monze.
WSBK Assen 1.jízda: 1.Rea (GBR/Honda),2.Toseland (GBR/Yamaha) +1.106, 3.Camier (GBR/Aprilia) +1.249, 4.Checa (ESP/Ducati) +1.548, 5.Corser (AUS/BMW) +2.738, 6.Biaggi (ITA/Aprilia 2.813, 7.Smrž (CZE/Ducati) +6.296, 8.Crutchlow (GBR/Yamaha) +12.022.
WSBK Assen 2.jízda: 1.Rea (GBR/Honda),2.Haslam (GBR/Suzuki) +1.942, 3.Toseland (GBR/Yamaha) +3.928,4.Biaggi (ITA/Aprilia) +4.067, 5.Corser (AUS/BMW) +4.176, 6.Checa (ESP/Ducati) +4.525, 7.Smrž (CZE/Ducati) +4.682, 8.Byrne (GBR/Ducati) +7.698.
Průběžné pořadí: 1.Haslam 148, 2.Biaggi 128, 3.Rea 110, 4.Checa 103, 5.Toseland 86, 6.Haga 85, 7.Corser 68, ..13.Smrž 38.
WSSP Assen: 1.Laverty (IRL/Honda),2.Lascorz (ESP/Kawasaki) +2.796, 3.Sofuoglu (TUR/Honda) +2.962, 4.Davies (GBR/Triumph) +23.040,5.Lagrive (FRA/Triumph) +26.338, 6.Harms (DEN/Honda) +32.544, 7.Rea (GBR/Honda) +36.591, 8.Fujiwara (JPN/Kawasaki) +36.697.
Průběžné pořadí: 1.Lascorz 85, 2.Sofuoglu 77, 3.Laverty 66, 4.Davies 46, 5.Harms 35, 6.Rea 33, 7.Salom 32, 8.Foret 28.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.