ASSEN, KVALIFIKACE; Český motocyklista Jakub Smrž skončil v sobotu ve druhé části kvalifikace na víkendový závod mistrovství světa superbiků v nizozemském Assenu na druhém místě, rychlejší byl jen Australan Troy Corser.
Smrž vstupoval do sobotní části kvalifikace s nejrychlejším časem a rekordem okruhu. Své maximum ještě vylepšil, ale rychlejší čas zajel navíc i Troy Corser s BMW.
V 15 hodin začne v Assenu superpole, která rozhodne o postavení jezdců na startovním roštu.
Závod MS superbiků v Assenu (Niz.): Kvalifikace: 1. Corser (Aust./BMW) 1:35,621 2. SMRŽ (ČR/Ducati) 1:35,939 3. Rea (Brit./Honda) 1:36,211 4. Checa (Šp./Ducati) 1:36,447 5. Camier (Brit./Aprilia) 1:36,588 6. Haslam (Brit./Suzuki) 1:36,618
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.