ASSEN, 1. KVALIFIKACE; Český motocyklista Jakub Smrž byl v pátek nejrychlejší v úvodní části kvalifikace na víkendový závod mistrovství světa superbiků v nizozemském Assenu, čímž se mu s jeho Ducati podařilo vytvořit rekord zrenovovaného okruhu v hodnotě 1:36,041.
Smrž se s lehce pozměněnou tratí vyrovnal lépe než Jonathan Rea, který na ní minulý týden testoval. Britský jezdec stáje Honda skončil se ztrátou 0,4 vteřiny druhý, třetí byl Australan Troy Corser s BMW. Vedoucí muž průběžného pořadí MS Leon Haslam obsadil čtvrtou příčku.
"Zdejší okruh mi hodně sedí, rád se sem vracím," řekl po první části kvalifikace Smrž. "Úprava trati se povedla, těším se na závodní víkend a doufám, že se poperu o přední příčky," dodal.
Závod MS superbiků v Assenu (Niz.): 1. část kvalifikace: 1. SMRŽ (ČR/Ducati) 1:36,041 2. Rea (Brit./Honda) 1:36,339 3. Corser (Aust./BMW) 1:36,489 4. Haslam (Brit./Suzuki) 1:36,618 5. Crutchlow (Brit./Yamaha) 1:36,752
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.