Popelový oblak z islandské sopky, který sužuje nejen sportovní podniky, by neměl mít na rozdíl od MotoGP větší vliv na konání čtvrtého podniku mistrovství světa superbiků, který se uskuteční o tomto víkendu v holandském Assenu.
České želízko v ohni v podobě Jakuba Smrže se představí na své nejoblíbenější trati v seriálu, neboť zde loni dosáhl svého zatím nejlepšího umístění ve své kariéře, když si dojel pro bronz. Letos to zde bude mít ale velmi těžké, velkým úspěchem bude napodobit dva týdny staré umístění z Valencie.
Od úvodní jízdy z Austrálie neměl letošní ročník jiného vedoucího jezdce než Leona Haslama. Šestadvacetiletý Brit si ale na trať, která prošla znovu drobných úprav věří a tak by se v kombinaci s motocyklem Suzuki nemělo průběžné vedení změnit.
Na startu v Assenu se opět nepředstaví kompletní startovní pole jezdců, kteří byli před sezonou přihlášeni. Nejistý je start Itala Vitantonia Iannuzza. Po zranění, které si přivodil těsně před svým domácím závodem, se premiérově předvede Australan Broc Parkes na Hondě tým CRS Echo. Vrací se také jeho krajan a velká hvězda WSBK, Chris Vermeulen s tovární Kawasaki, který nemá po pádech a absencí zatím ani jeden bod.
Zde se měl uskutečnit jeden ze tří plánovaných startů na divokou kartu japonského týmu Yoshimura Suzuki, ale z důvodu chaosu v letecké dopravě se start odkládá až na závod do Monzy.
Průběžné pořadí WSBK po třech podnicích: 1. Haslam 123, 2. Biaggi 105, 3. Checa 80, 4. Haga 79, 5. Rea 60, 6. Toseland a Guintoli 50, 8. Fabrizio 46, ..14. Smrž 20.
Průběžné pořadí WSSP po třech závodech: 1. Lascorz 65, 2. Sofuoglu 61, 3. Laverty 41, 4. Davies 33, 5. Salom 32, 6. Foret 28.
Kde můžete sledovat nedělní závody (25. 4. 2010) WSBK v Assenu?
Závod 1: 12:00 Eurosport 2 a Eurosport 2 Bundesliga (LIVE) 19:00 Eurosport (Z) Závod 2: 15:30 Eurosport 2 (LIVE) 19:30 Eurosport (Z) 22:00 Eurosport 2 Bundesliga (Z) Závod Supersportů: 13:00 Eurosport (LIVE) Závod Superstock 1000: 10:30 Eurosport 2 a Eurosport 2 Bundesliga (LIVE)
Podívejme se nyní na průjezd okruhem v Assenu z pohledu Alexe Hofmanna, testovacího jezdce továrny Aprilia:
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.