Slavnou motocyklovou čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans byl zahájen letošní ročník mistrovství světa Endurance. Před tradiční velkou diváckou návštěvností (92000) a za slunečného počasí triumfoval francouzský tým GSR Kawasaki ve složení Da Costa/Leblanc/Four.
V neděli, ve tři hodiny odpoledne, přesně po dvaceti čtyřech hodinách na trati, projela tato posádka vítězně cílem závodu, kdy ujela na verzi okruhu Bugatti celkem 828 kol. To bylo o jedenáct kol více než druzí v cíli, loňští vítězové a úřadující mistři světa, tým Yamaha Austria s Martinem, Jermanem a Giabbanim.
Závod v Le Mans se obešel bez české účasti, ale na startu se pochopitelně představil slovenský tým Martina Kuzmy BK Maco Racing nasazující motocykl Yamaha R1 nejprestižnější třídy superbike a ve Španělsko – americkém jezdeckém složení Victor Carrasco/Daniel Ribalta/Jason Pridmore. Bohužel ale tým přišel o jednoho jezdce už v páteční kvalifikaci, neboť Daniel Ribalta si po těžkém pádu zlomil levou ruku a závod pro něho skončil. Jako náhradu si tým vybral Rakušana Michaela Ransedera z týmu Yamaha Austria. Smůla ale nekončila. V úvodních hodinách závodu tým postihla další havárie. V tu dobu jedoucí Carrasco se střetl ve výjezdu ze zatáčky s jedním z favoritů závodu, Suzuki Endurance a následoval těžký střet. Motocykl byl natolik poškozen, že bylo nemožné v závodě pokračovat (stejně tak u Suzuki) a tak letošní působení tohoto týmu v Le Mans skončilo velmi brzy.
Pětidílný šampionát Endurance pokračuje v květnu osmihodinovkou v Albacete.
Výsledky 24h Le Mans 2010: 1. GSR Kawasaki – Kawasaki ZX-10R (Da Costa/Leblanc/Four) 828 kol 2. Yamaha Austria – Yamaha R1 (Martin/Jerman/Giabbani) - 11 3. RAC41-City Bike – Suzuki GSX-R1000 (Junod/Black/Depoorter) - 15 4. IPONE Yamaha France GMT 94 – Yamaha R1 (D.Checa/Lavilla/Foray) -20 5. RT Motovirus Racing – Suzuki GSX-R1000 (Jond/Mizera/Graree) -25 6. Bolliger Team – Kawasaki ZX-10R (Saiger/Stamm/Chabosseau) -26
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?