Slavnou motocyklovou čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans byl zahájen letošní ročník mistrovství světa Endurance. Před tradiční velkou diváckou návštěvností (92000) a za slunečného počasí triumfoval francouzský tým GSR Kawasaki ve složení Da Costa/Leblanc/Four.
V neděli, ve tři hodiny odpoledne, přesně po dvaceti čtyřech hodinách na trati, projela tato posádka vítězně cílem závodu, kdy ujela na verzi okruhu Bugatti celkem 828 kol. To bylo o jedenáct kol více než druzí v cíli, loňští vítězové a úřadující mistři světa, tým Yamaha Austria s Martinem, Jermanem a Giabbanim.
Závod v Le Mans se obešel bez české účasti, ale na startu se pochopitelně představil slovenský tým Martina Kuzmy BK Maco Racing nasazující motocykl Yamaha R1 nejprestižnější třídy superbike a ve Španělsko – americkém jezdeckém složení Victor Carrasco/Daniel Ribalta/Jason Pridmore. Bohužel ale tým přišel o jednoho jezdce už v páteční kvalifikaci, neboť Daniel Ribalta si po těžkém pádu zlomil levou ruku a závod pro něho skončil. Jako náhradu si tým vybral Rakušana Michaela Ransedera z týmu Yamaha Austria. Smůla ale nekončila. V úvodních hodinách závodu tým postihla další havárie. V tu dobu jedoucí Carrasco se střetl ve výjezdu ze zatáčky s jedním z favoritů závodu, Suzuki Endurance a následoval těžký střet. Motocykl byl natolik poškozen, že bylo nemožné v závodě pokračovat (stejně tak u Suzuki) a tak letošní působení tohoto týmu v Le Mans skončilo velmi brzy.
Pětidílný šampionát Endurance pokračuje v květnu osmihodinovkou v Albacete.
Výsledky 24h Le Mans 2010: 1. GSR Kawasaki – Kawasaki ZX-10R (Da Costa/Leblanc/Four) 828 kol 2. Yamaha Austria – Yamaha R1 (Martin/Jerman/Giabbani) - 11 3. RAC41-City Bike – Suzuki GSX-R1000 (Junod/Black/Depoorter) - 15 4. IPONE Yamaha France GMT 94 – Yamaha R1 (D.Checa/Lavilla/Foray) -20 5. RT Motovirus Racing – Suzuki GSX-R1000 (Jond/Mizera/Graree) -25 6. Bolliger Team – Kawasaki ZX-10R (Saiger/Stamm/Chabosseau) -26
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.