Velká cena Japonska silničních motocyklů, která se měla uskutečnit příští víkend v Motegi, byla odložena v důsledku kolapsu letecké dopravy nad Evropou, kam se rozšířil oblak prachu vychrlený islandskou sopkou. V neděli o tom informovaly server Autosportu a agentura Reuters.
Vedení okruhu oznámilo, že se závod překládá a další podrobnosti budou zveřejněny začátkem týdne. "Obdrželi jsme potvrzení, že se Velká cena Japonska přesouvá," prohlásil její představitel Kazunari Kinebuči.
Mezinárodní motocyklová federace (FIM) plánuje další prohlášení v pondělí. Podle Autosportu oznámí, že závod přeložila na víkend 1. až 3. října, těsně před podniky v Malajsii a Austrálii. Sopečný popel z vulkánu v ledovci Eyjafjallajökull totiž ochromil leteckou dopravu prakticky nad celou Evropou, a tak by se týmy zřejmě nestihly včas přemístit do Japonska.
Příštím závodem tedy bude Velká cena Španělska, která je na programu 2. května v Jerezu. Odložení Grand Prix Japonska prospěje lídrovi šampionátu MotoGP Valentinu Rossimu z Itálie, který se tento týden zranil při motokrosu. Ačkoliv z nehody vyvázl jen s pohmožděninami, další týden bez závodní zátěže by uvítal.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.