Velká cena Japonska silničních motocyklů, která se měla uskutečnit příští víkend v Motegi, byla odložena v důsledku kolapsu letecké dopravy nad Evropou, kam se rozšířil oblak prachu vychrlený islandskou sopkou. V neděli o tom informovaly server Autosportu a agentura Reuters.
Vedení okruhu oznámilo, že se závod překládá a další podrobnosti budou zveřejněny začátkem týdne. "Obdrželi jsme potvrzení, že se Velká cena Japonska přesouvá," prohlásil její představitel Kazunari Kinebuči.
Mezinárodní motocyklová federace (FIM) plánuje další prohlášení v pondělí. Podle Autosportu oznámí, že závod přeložila na víkend 1. až 3. října, těsně před podniky v Malajsii a Austrálii. Sopečný popel z vulkánu v ledovci Eyjafjallajökull totiž ochromil leteckou dopravu prakticky nad celou Evropou, a tak by se týmy zřejmě nestihly včas přemístit do Japonska.
Příštím závodem tedy bude Velká cena Španělska, která je na programu 2. května v Jerezu. Odložení Grand Prix Japonska prospěje lídrovi šampionátu MotoGP Valentinu Rossimu z Itálie, který se tento týden zranil při motokrosu. Ačkoliv z nehody vyvázl jen s pohmožděninami, další týden bez závodní zátěže by uvítal.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?