KATAR, ZÁVOD; Přinášíme vám souhrn dnešního zahajovacího podniku MS motocyklů 2010.
MotoGP: Italský fenomén Valentino Rossi zvítězil v úvodním závodě třídy MotoGP v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů v katarském Dauhá. Druhý skončil jeho týmový kolega Jorge Lorenzo ze Španělska a třetí Ital Andrea Dovizioso. Vítěz kvalifikace Casey Stoner z Austrálie mohl počtvrté v řadě vyhrát zahajovací závod sezony a úvod nasvědčoval tomu, že je v Kataru v nejlepší formě a mhlo by se mu to podařit. Jenže v pátém kole z první příčky nečekaně a upadl a přenechal vedení číhajícímu Rossimu. Ten si ve zbývajícím čase svou pozici zkušeně pohlídal a mohl se radovat ze 104. vítězství v kariéře, přestože na něj někteří soupeři nebezpečně dotírali.
Na druhou pozici se nakonec propracoval další jezdec z tovární stáje Yamaha Lorenzo, třetí místo vybojoval v dramatické koncovce Dovizioso, který až do cílové rovinky soupeřil s Nickym Haydenem.
Další závod mistrovství světa se je de 25. dubna v Japonsku.
MS silničních motocyklů - Velká cena Kataru (Dauhá):
Kategorie MotoGP: Pořadí: 1. Rossi (It./Yamaha) 42:50,099, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +1,022, 3. Dovizioso (It./Honda) +1,865, 4. Hayden (USA/Ducati) +1,876, 5. Spies (USA/Yamaha) +3,903, 6. De Puniet (Fr./Honda) +9,322.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.